Resultat 1 till 11 av 11

hålla koll på länkar

  1. #1
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Hej!

    Finns där något program som är bra att hålla koll på ALLA sina länkar?

    T.ex. gör man ett länkbyte med någon kan det vara bra att hålla koll så att länkarna inte blir borttagna och ifall dem blir det så vill man ju gärna veta det.

    Vet att opensiteexplorer finns, fast där finns väl inte alla länkar med har jag för mig.

    Någon som vet något sätt att hålla koll på sina länkar? ungefär som man kan hålla koll på serpen.

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Finns 2-3 som jag vet jag har sett, men kommer inte ihåg vart eller vad de heter, men du hittar nog dem om du söker på google.

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Det verktyget hade jag också velat ha......

    Sjukt trött på att kolla WebMasterTools, Ahrefs.com, Majestic och Opensiteexplorer och aldrig någonsin få samma antal länkar.

  4. #4
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Så det finns egentligen inget fullständigt verktyg? Niklas vilken av de du nämnde tycker du fungerar bäst att hålla koll på dina länkar?

    Är ju så lagom surt ifall man gjort en massa länkbyten eller liknande och att länkarna tas bort efter ett tag utan att man ens märker det..

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Vet inte om det finns ett fullständigt verktyg. De som anses vara bäst är väl Majestic och Ahrefs, men även där finns det luckor. Hade som exempel en länk i Guardian i slutet på December som WebmasterTools plockade upp väldigt snabbt, och Majestic efter några dagar men efter 3 veckor syns länken fortfarande inte i Ahrefs.

    Vill du bara ha ett Tool (förutom WebmasterTools) hade jag använt Majestic eller Ahrefs över OpensiteExplorer. De har mycket större index. Hittar du något bättre är du varmt välkommen att rekommendera det för mig här eller via ett PM

  6. #6
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    @Niklas.

    Jag är inte säker på om du och lalamums pratar om samma verktyg?
    Vad lalamus vill ha är ett verktyg som håller koll på länkarna han matar in i programmet.
    Typ om de fortfarande existerar, PR, indexerade/deindexerade, är de dofollow/nofollow osv.

    Men de kräver att man manuellt matar in länkarna alternativt att den hämtar länkar från Ahrefs eller SEOMoz.

    Men ett bättre alternativ till typ Majestics och Ahrefs, som crawlar och letar upp dina länkar finns nog inte.

  7. #7
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Linkassistant ska ha en sådan funktion, men jag har inte orkat testa den ännu. Jag tror att buzzstream har snarlika funktioner.

  8. #8
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Har inte provat det själv men det kanske är något i denna stilen du letar efter?

    Kommer ihåg att jag tipsade om ett liknande script här, men det verkar vara borttagit.

    Edit: Verkar vara en ny form utav det jag tipsade om tidigare, finns även demo som du kan testa här, med följande inlogg:
    Email: [email protected]
    Password: password
    Senast redigerat av Måns Gullberg den 2013-01-23 klockan 11:27. Anledning: hittade ett demo exempel
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

  9. #9
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Aaah, då missuppfattade jag nog vad du letade efter. Tack Mob
    Varför skulle man vilja ha ett sånt program om jag får fråga? Är det inte lika bra att köra en link-checker som Ahrefs / Majestic då man får koll på allt som sker naturligt också?

  10. #10
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Aaah, då missuppfattade jag nog vad du letade efter. Tack Mob
    Varför skulle man vilja ha ett sånt program om jag får fråga? Är det inte lika bra att köra en link-checker som Ahrefs / Majestic då man får koll på allt som sker naturligt också?
    Om det just är länkbyten Lalamums syftar på så är det väll ett smidigt sätt att samla allt i just kategorin "länkbyte" på ett och samma ställe och slippa vänta på att ahrefs/majestic/ose ska indexera länkarna när man kan göra det manuellt direkt och istället använda de andra linkcheck programmen till analyser och annat.

    Ahrefs visar dessutom mycket mer inlänkar än Majestic medans Majestic visar färre (men av bättre kvalité). Så man kanske inte alltid får data på alla sina länkbyten.
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

  11. #11
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Ja det var väl mest länkbyten jag tänkte på här, ifall naturliga länkar försvinner vill man ju gärna veta det också fast det är ju inget man kan påverka direkt.

    Det är väl egentligen inget problem för mig nu, men ifall man har 30 domäner och börjar göra massa länkbyten så kan det ju vara en fördel att kolla så att ens länkar inte blir borttagna efter några månader.. Antar att de flesta som gör länkbyten är ganska raka och ärliga och låter alla länkbyten vara kvar, men det är ju inte fel att ta det säkra före det osäkra ifall nu inte alla är det.

    Sen kan det ju vara trevligt med ett program som har med ALLA länkar till ens sida också, har hittills bara använt opensiteexplorer och där kommer ju långt ifrån alla upp..

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nytt verktyg för att hålla koll på ens länkbyten
    Av SWE_Monstro i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 15:30
  2. Hur hålla reda på köpta länkar?
    Av Gustaf i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 16:18