Resultat 1 till 5 av 5

Hur viktigt är content?

  1. #1
    alexander32s avatar
    alexander32 alexander32 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    2
    jag jobbar som konsult inom marknad, komunikation och försäljning... men nu sitter jag med lite mer tekniska bitar, jag hjälper ett företag med en webshop öka sin försäljning och google är helt klart stor del i framgången men dem ville helst inte blanda in fler företag om det är möjligt. Webshopen är redan hyfsat optimerad och väl titel taggad med många inlänkar etc, men det finns ganska lite info på varje produkt och dem har väldigt många produkter. Så här är frågan hur mycket mer hjälper det om man skulle säg fylla i en beskrivning med en optimerad text till varje proukt ( ca 200 st till) att synas på nationell nivå? är det lönt eller det är bättre att lägga tid på mer länkbygge?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det är inte hlet lätt att ge ett generellt svar här. Alla sajter är olika och behöver olika lösningar.
    Med det sagt, min erfarenhet säger mig att det oftast är värt mer att börja med att göra kategorisidorna bättre, innan man börjar peta på produktsidor. Se till att de har bra text, visar upp produkter snyggt och länkar in till produkterna på ett bra sätt.

    Citat Ursprungligen postat av alexander32 Visa inlägg
    en optimerad text till varje proukt ( ca 200 st till)
    Jag vet inte om du här menar 200 ord till, eller om det handlar om 200 sidor.
    Handlar det om antal ord, så skulle jag säga att det låter onödigt mycket i första läget. Det är lätt att det bara blir uppstaplingar av ungefär samma saker på alla sidor, och då gör det inte så stor skillnad. Skriv istället en bra text om prudukten, titta dig inte blind på antal ord.
    Är det sidor, så fixa dem. Är det så få, så är det förmodligen värt att få dit lite bra text.

  3. #3
    alexander32s avatar
    alexander32 alexander32 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Jag vet inte om du här menar 200 ord till, eller om det handlar om 200 sidor.
    Handlar det om antal ord, så skulle jag säga att det låter onödigt mycket i första läget. Det är lätt att det bara blir uppstaplingar av ungefär samma saker på alla sidor, och då gör det inte så stor skillnad. Skriv istället en bra text om prudukten, titta dig inte blind på antal ord.
    Är det sidor, så fixa dem. Är det så få, så är det förmodligen värt att få dit lite bra text.
    Det är uppskattat 200 produktsidor och det finns en del text men inte särskilt mycket google kan snabba upp som hjälper hemsidan direkt

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag hade studerat Analytics slaviskt ett tag för att se hur mycket trafik ni får på olika sökord. Jag gillar text, men som Aaron säger är det svårt att ge ett generellt svar eftersom det helt beror på hur sidan ser ut. Om ni har mycket länkar, och bra och starka länkar, så kommer mer text att vara väldigt givande.

    Mitt bästa tips hade varit att prova med en sida där ni redan har ett starkt länkbygge. Smäll på med content (utan att det ser dumt ut för besökaren förstås) och se hur mycket mer besökare ni får. Och fokusera inte på antalet ord, utan gör en bra research innan du skriver texten så att du vet vilka sekundära ord folk söker på i samband med produkten. Oftast är det väl ord som Online, Sverige, Köpa och liknande. Då skriver du en text som inkluderar de eller närliggande ord, (Köp, Köpa, Beställa förstår Google är "samma sak" så man behöver inte nödvändigtvis skriva alla 3 orden) men tänk inte så mycket på hur många ord det ska vara.

    Så slutsatsen är väl att om du har mycket av det ena så behöver du komplettera med det andra. I ert fall då, mycket länkar men lite content om jag förstod dig rätt.

  5. #5
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Tycker du skall skriva sidor med information om produkterna ni säljer. Det kan vara användarhandledningar, beskrvningar, felsökning mm och sen länkar du in till shopens produkt- och kategorisidor. Det skall vara texter som kunderna och användarna av era produkter vill läsa.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sef-url viktigt?
    Av ogge_112 i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-15, 18:17
  2. Vad är viktigt hos en artikelkatalog?
    Av acanjo i forum Kataloger
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 18:42
  3. Hur viktigt är PR när man får inlänkar?
    Av packard i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 16:39
  4. Hur viktigt med <h2> till <h6>?
    Av Legendarisk i forum Optimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 08:47
  5. Hur viktigt med katalogregistreringar?
    Av Bernt Johansson i forum Kataloger
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 07:51