Resultat 1 till 5 av 5

Hur viktigt är content?

  1. #1
    alexander32s avatar
    alexander32 alexander32 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    2
    jag jobbar som konsult inom marknad, komunikation och försäljning... men nu sitter jag med lite mer tekniska bitar, jag hjälper ett företag med en webshop öka sin försäljning och google är helt klart stor del i framgången men dem ville helst inte blanda in fler företag om det är möjligt. Webshopen är redan hyfsat optimerad och väl titel taggad med många inlänkar etc, men det finns ganska lite info på varje produkt och dem har väldigt många produkter. Så här är frågan hur mycket mer hjälper det om man skulle säg fylla i en beskrivning med en optimerad text till varje proukt ( ca 200 st till) att synas på nationell nivå? är det lönt eller det är bättre att lägga tid på mer länkbygge?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det är inte hlet lätt att ge ett generellt svar här. Alla sajter är olika och behöver olika lösningar.
    Med det sagt, min erfarenhet säger mig att det oftast är värt mer att börja med att göra kategorisidorna bättre, innan man börjar peta på produktsidor. Se till att de har bra text, visar upp produkter snyggt och länkar in till produkterna på ett bra sätt.

    Citat Ursprungligen postat av alexander32 Visa inlägg
    en optimerad text till varje proukt ( ca 200 st till)
    Jag vet inte om du här menar 200 ord till, eller om det handlar om 200 sidor.
    Handlar det om antal ord, så skulle jag säga att det låter onödigt mycket i första läget. Det är lätt att det bara blir uppstaplingar av ungefär samma saker på alla sidor, och då gör det inte så stor skillnad. Skriv istället en bra text om prudukten, titta dig inte blind på antal ord.