Resultat 1 till 4 av 4

1 eller 2 inlänkar från artikelkataloger?

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Man har ju möjlighet att lägga in 2 länkar i artiklar för ett flertal artikelkataloger. Är det att rekommendera att använda båda för att länka till sin sajt eller satellit, den ena till huvudsidan, och den andra till något annat som passar in i sammanhanget. Eller är det bättre att bara använda en länk?

    Generellt, är det bättre att börja lite försiktigt med kataloger som har lägre PR, eller kan man gå direkt på katalogerna som har PR 4 eller 5 och jobba sig neråt så att säga?

  2. #2
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Oj finns nog inget rätt svar på den frågan. Som så mycket annat inom SEO så ska de ju se naturligt ut. Så en mix kanske kan vara en bra ide. Ibland kanske du kan länka till din sida samt en annan sida som inte är din men relevant för artiklen?
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  3. #3
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Jag har sett att flera artiklar som länkar till samma sida med 2 länkar i en och samma artikel. Detta tycker jag känns onödigt.

    Tycker inte du ska rikta in dig för mycket på PR. Vissa artikelkataloger kör tex med snappade domäner som kommer tappa all sin PR till nästa uppdatering. Men tex hälsoartiklar.se som jag tycker är den bästa katalogen har en stabil PR4. Den skulle jag börja med att posta artiklar i om jag var du. Jag undviker generellt artikelkataloger med domäner som inte är artikelrelaterade.

  4. #4
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Jag tycker inte man ska kolla på själva PR-värdet alls. Det viktiga är att domänen har PR1 eller högre. Har den väl det så är det artikelkatalogens inlänkar man ska kolla på. Många och starka inlänkar ska det vara.

    Sedan är det bra om artikelkatalogen är nischad. T.ex. Andreas Bards www.researtiklar.se. En av få nischade svenska kataloger.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Får många inlänkar från skräpsidor
    Av Torreman i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 12:58
  2. Inlänkar från fejkbloggar!?
    Av Rawland Hustle i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 15:04
  3. Inlänkar från Twingly
    Av Peder Molin i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 10:12
  4. Inlänkar från blogg.se?
    Av Erik Bergman i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 11:26
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 16:31