Resultat 1 till 12 av 12

#blogg100 - Skriv 100 blogginlägg i 100 dagar

  1. #1
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Idag startar #blogg100. Det är en utmaning som satts igång av Fredrik Wass och den kommer att pågå fram till den 2:a maj. Är du med skall du skriva 100 st blogginlägg sammanlagt på lika många dagar och du skall starta idag.

    Du kan anmäla dig via bisonblog.se. Du får länk från Fredriks inlägg


    Jag kommer enbart att skriva om Sökmotoroptimering på min sajt, så är du intresserad av detta pikanta ämne, så följ gärna via sajten.
    Senast redigerat av Urban G den 2013-01-24 klockan 02:01.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Låter verkligen som en idé som garanterar kvalitetsinlägg varje dag från alla som deltar.
    Och det räcker att man anmäler sig på Fredriks blogg där som Petter länkar till.

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Det kommer att vara skiftande kvalitet på inläggen i #blogg100 likaväl som det skiftar av kvalitet på alla håll på webben.

    Jag tar en paus från forumet tills utmaningen är över, så att jag kan lägga tid på kvaliteten på mina egna inlägg.

    Vi ses i maj igen.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Lycka till Petter! Trist du tar en paus från forumet för att du ska skriva ett inlägg om dagen, så jävla utmattande kan det väl inte vara
    Men men vi ses och hörs över Facebook / Twitter istället då.

  5. #5
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Haha.. Jag skall arbeta med annat också o tiden måste prioriteras.
    Vi hörs och syns igen i maj här inne och över de andra kanalerna kommer jag att vara sporadiskt närvarande, så där kan vi ses

    Kör hårt själv under tiden tills vi hörs igen!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Bättre hade varit att skriva 10 inlägg av hög kvalitet på ett par tusen ord var på 100 dagar än att spruta ut inlägg varje dag. Bara min synpunkt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Nu vet jag inte vad Fredrik Wass, grundaren av #blogg100, syfte var med att skriva 100 inlägg på 100 dagar, men för oss borde det vara 1) att bygga longtail på så många värdefulla ord som möjligt. 2) att lära oss att skriva kvalitativa artiklar på så kort tid som möjligt.

  8. #8
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Tanken som Fredrik Wass hade var att utmana sig själv att sätta igång med bloggandet.
    Själva skrivandet på den egna plattformen, som i detta fallet är bloggen.

    Många tenderar till att finnas på andra plattformar än den egna. Sociala nätverk eller forum.
    Utmaningen för min egen del är att skapa kvalitativa poster i 100 dagar. Jag har ingen aning om jag kan hålla ut så länge, eller om jag har tid att skriva alla artiklar för att komma i mål, men jag skall ge det en ärligt chans. Tanken är också att bredda min egen seosajt som hittills enbart har innehållit intervjuer av andra optimerare.

    Andra som har lyckats och fortsätter att leverera ett stort antal poster kontinuerligt är ju till exempel TKJ.
    Tommy har publicerat +5000 poster på 5 år, på sin sajt. Det får ju anses som ett högt tempo och han har en hög kvalitet om du jämför med många andra. Oavsett bransch och nisch.

    Alla får ha sin åsikt och sitt eget tänk för den egna framfarten på Internet.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  9. #9
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Är du inte rädd att det blir för många artiklar Peter?
    Jag själv brukar oroa mig för det när jag skriver och lägger ut artiklar, att besökaren kanske "missar" artiklar för att det har laddats upp för många sen de besökte sist.
    Hade varit roligt om du hade kunnat ha en koll på trafiken på varje enskild artikel och dela med dig resultatet när du är klar.

  10. #10
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Det är naturligtvis flera saker som jag är rädd för skall hända oavsett om jag skriver många inlägg eller få inlägg på en enskild sajt.

    Detta är ett test för mig själv. För att se om jag kan bli en bättre skribent och att jag snabbt skall kunna bredda min sajt.
    Som jag nämnde tidigare. Jag vill bredda mig från att enbart ha publicerat intervjuer till att publicera informativa artiklar om SEO.
    Denna gång ger jag det en chans att skriva snabbt och mycket. Det är ju inte säkert att jag fullföljer.
    (Man har en ståndpunkt ända tills man tar en ny ståndpunkt). Jag skall dock se om det går.

    Det kommer förmodligen att vara artiklar som missas oavsett om jag publicerar en om dagen eller en i månaden.
    De som vill följa med får hänga med via RSS.

    Jag kan skriva artikel om trafiken, men du får följa med via RSS, för jag kommer inte att posta länkarna här inne.
    (Fast det tror jag ändå inte att jag gör, då det syns vart min trafik kommer ifrån )

    Varmt välkommen att se om jag lyckas
    Senast redigerat av Petter Hedman den 2013-01-30 klockan 21:28. Anledning: lagt till ny text
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  11. #11
    Beckzars avatar
    Beckzar Beckzar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    96
    Tycker det är en kul idé att intervjua andra affiliates och E-handlare som du gör på din blogg! Att läsa om verkliga case snarare än att läsa om någons enskilda SEO-babbel ger så mkt mer. Går säkert att utveckla ännu mer. Tack
    Leads

    Köper/byter sajter/länkar inom spel, finans och resor. PM!

  12. #12
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    @Beckzar.

    Tack för input. Kul att du gillar dem.

    Jag tänkte bredda sajten denna vinter/vår och intervjuerna kommer förhoppningsvis att finnas med.

    Vi syns
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Skriv en artikel och få en länk tillbaka
    Av je019 i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-12-17, 10:12
  2. Skriv om ditt SEO-företag på min blogg
    Av hummelgard i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-01, 23:20
  3. Hamnat i toppresultaten på 5 dagar!!!
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 01:59
  4. Skriv villig content writer
    Av Frogball i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 15:57
  5. Skriv en krönika och få en inlänk
    Av KramaMig i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 22:03