Resultat 1 till 6 av 6

Wikipedia och liknande

  1. #1
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Hej!

    Undrar ifall någon vet om det är möjligt att få en dofollow länk från wikipedia eller liknande sidor, givetvis med relevant länk.

    Kommer en nofollow länk från så här starka sidor att hjälpa eller blir det ingen skillnad alls? Vet att ingen länkjuice ska skickas vidare men känns som att något positivt borde google se med att man är länkad på en stark sida även om det är en nofollow länk?

  2. #2
    Robiins avatar
    Robiin Robiin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    52
    Även om Google inte ger länken ett värde så betyder ju inte det att den är värdelös. En länk kan ju många gånger ge besökare som kanske inte hade hittat dig via Google. I slutändan så är det väl ändå antalet besökare som kommer till din sida och som genomför det mål som du satt upp som räknas.

  3. #3
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Mjo det förstås, var mest ute efter att få veta ifall en nofollow länk från en stark sida gav något positivt för seo eller om det inte spelar någon roll att sidan där den kommer ifrån är väldigt stark.

    Någon som vet om det är möjligt att få dofollow länkar från wikipedia och liknande siter?

  4. #4
    hakans avatar
    hakan hakan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av lalamums Visa inlägg
    Mjo det förstås, var mest ute efter att få veta ifall en nofollow länk från en stark sida gav något positivt för seo eller om det inte spelar någon roll att sidan där den kommer ifrån är väldigt stark.

    Någon som vet om det är möjligt att få dofollow länkar från wikipedia och liknande siter?
    Så vitt jag vet är alla externa länkar hos Wikipedia nofollow, men det är väl inte helt otänkbart att Google betraktar, eller kommer att betrakta, Wikipedia-länkar som en indikation på att en sajt är "vettig".

  5. #5
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Jag har skaffat mig några länkar från just Wikipedia. Mindre faktasidor på Wikipedia, där man i stort sett kan få vara ensam som extern länk, brukar kunna generera ganska bra med trafik.

    Dock måste ju din hemsida vara relevant med väldigt bra innehåll för att den ska få vara kvar på sidan. Så att lägga in länkar på Wikipedia är ju inte något för en nystartad sida. Utan snarare för en större sida som har hunnit samla på sig bra med content och faktiskt bidrar med en fördjupning av ämnet.

  6. #6
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Värt att tillägga är att även om du inte länkar till din sida, eller via nofollow, så får du ut ditt brand/sidnamn. Dessu mer du poppar upp i Google's radar dess bättre är det :-). Att Google samlar data om hur mycket din sida / brand nämns till relevanta ämne kan du vara säker på. Kika på denna videon: http://www.seomoz.org/blog/predictio...teboard-friday

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länk från Wikipedia
    Av Hansen i forum Länkbygge
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 19:31
  2. Wikipedia länkar
    Av SEO-T i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 10:25
  3. Trafik från Wikipedia?
    Av Anders T i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 22:35
  4. Få wikipedia länkar, tips!
    Av cabdirazzaq i forum Länkbygge
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 21:01
  5. Wikipedia no Wikiasari !
    Av Mikis Guerrero i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 23:00