Resultat 1 till 6 av 6

Behöver hjälp från er experter

  1. #1
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Idag blev jag kontaktad av företaget getupdated. Vet inte hur seriösa dom är men driver en mindre butik inom IT, säljer nishade datorkomponenter m.m. Hur seriösa är dom?

    För ett par tusen i månaden lovade dom topp 10 ranking och enligt säljaren (vill inte nämna några namn) så är dom sveriges ledande företag?

    Jag har läst på lite om SEO och kan väl grunderna om pagerank, backlinks m.m. Men efter att butiken varit igång i snart 3 månader så är jag knappt rankad på Google överhuvudtaget.

    Vad ska man göra? Några tips?

  2. #2
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Kan du lite SEO bör du börja själv med att finna vilka är de 2-3 viktigaste nyckelorden för din sida är. Använd t.ex Googlekeywordtool, kolla upp dina konkurrenters nyckelord m.m. Låt inte seo företaget välja orden och inte mer är 3 olika nyckelord eller fraser. Klarar dom det så är kanske ett par tusen i månaden värt det.
    //Lennart

    (jag har ingen åsikt angående företaget)

  3. #3
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Hejsan där Sundream Estate,

    Jag har dock fullt upp med annat och kan väl inte direkt SEO utan har läst på lite om hur saker och ting fungerar. Är dock verkligen en nybörjare i sammanhanget. Har lite frågor som kanske du eller någon annan kan besvara isf:

    1.
    Är det bara att börja kommentera på olika bloggar från morgon till kväll så länge dessa bloggar har hyfsat PR, 2+ osv? Hur viktigt är det att bloggarna faktiskt berör ämnet, dvs har någonting med produkterna jag säljer?

    2. Är det realistiskt att försöka uppnå topp 5 ranking inom 2 månader om man jobbar hårt med att sprida backlinks? Nyckelorden har mellan 1000-4500 sökningar per månad, ganska nischad marknad så att säga.

    3. Hjälper det att uppdatera facebook, twitter osv trots att man inte har några besökare?

    4. Finns det någon på forumet som hade kunnat hjälpa ? Är nystartade och har egentligen inte dom pengarna

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Om getUpdated är bra eller dåligt är väl en smaksak. Det beror som alltid hur pass stor kund man är (läs: hur mycket pengar man ger dem).

    Hör runt med andra seo-företag och kolla vad dem kan erbjuda och till vilket pris. Det finns en bra tråd här där man kan fråga om tjänster.

    Jag vill också påminna om regel 2.
    Ingen smutskastning av SEO-företag eller personer som sysslar med SEO får förekomma på detta forum - det kan ni ta upp någon annanstans. Ej heller får länkar till dåligt SEO-jobb ges där man kan se på länken vem som är SEO.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vill bara påpeka regel 2 här om det skall diskuteras specifika företag inom branschen.
    Men ledande företag säger absolut ingenting alls.
    Menas det omsättning, lönsamhet, antal kunder, eller något annat sätt att framhäva sig?
    Så det kan du kan helt bortse ifrån.

    1) Kommentera relevanta bloggar är ett sätt, av många om det gäller relevanta kommentarer. Men som sagt ett enda sätt, av många, och inte på det sättet du skriver – från morgon till kväll - .
    2) Topp 5 inom två månader är svårt att svara på. Verkar spontant lite för högt ställt mål. Antal sök per månad säger inte så mycket om konkurrensen. Finns ord som har sökvolymer på betydligt lägre volymer där konkurrensen är mördande. Beroende på att en konvertering är värd mycket stora belopp.
    3) Inte så mycket, ingen faktor som Google direkt tar hänsyn till. Men skadar inte att få in besökare den vägen. Kommer dock att ta tid och det är en ren chanstagning.

    Tillägg.
    Att trycka på uppdatera innan man postar ett inlägg är bra. Hade jag gjort det så hade jag sett att Tobias tog upp regel 2.

  6. #6
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Vill bara påpeka regel 2 här om det skall diskuteras specifika företag inom branschen.
    Men ledande företag säger absolut ingenting alls.
    Menas det omsättning, lönsamhet, antal kunder, eller något annat sätt att framhäva sig?
    Så det kan du kan helt bortse ifrån.

    1) Kommentera relevanta bloggar är ett sätt, av många om det gäller relevanta kommentarer. Men som sagt ett enda sätt, av många, och inte på det sättet du skriver – från morgon till kväll - .
    2) Topp 5 inom två månader är svårt att svara på. Verkar spontant lite för högt ställt mål. Antal sök per månad säger inte så mycket om konkurrensen. Finns ord som har sökvolymer på betydligt lägre volymer där konkurrensen är mördande. Beroende på att en konvertering är värd mycket stora belopp.
    3) Inte så mycket, ingen faktor som Google direkt tar hänsyn till. Men skadar inte att få in besökare den vägen. Kommer dock att ta tid och det är en ren chanstagning.

    Tillägg.
    Att trycka på uppdatera innan man postar ett inlägg är bra. Hade jag gjort det så hade jag sett att Tobias tog upp regel 2.
    Ok ska tänka på detta i fortsättningen, ber om ursäkt .
    Finns det någon på forumet som man kan kontakta för lite seo jobb som är pålitlig men samtidigt inte värst dyr?
    Urban hade jag kunnat slänga iväg ett pm till dig med lite mer info? Vill helst inte lämna namnet på butiken offentligt.

    Mvh

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver lite hjälp
    Av zedimannen i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 22:54
  2. Behöver SEO-hjälp
    Av bjo i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 19:53
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 18:00
  4. Behöver Hjälp med postionering
    Av Bartek1978 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 14:23
  5. Behöver hjälp av SEO-proffsen!
    Av Gabriel K i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 01:54