Resultat 1 till 6 av 6

Ett "Live" case hur Simon Nyström tar sig ur straff!

  1. #1
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Har du hört om Simon Nyströms sajt om smslån, som han tagit tillbaka från straff?
    Om du inte känner till historien om denna sajt och du vill se hur han tagit sig ur ett straff från Google, så kan du följa hans öppna och seriösa projekt att ta sig tillbaka med sjyssta metoder till toppen av en smutsig nisch.

    Det är välskrivet och öppet.

    Simon skriver seriöst om projektet här:

    http://billigtsmslan.se/blogg/manuel...lanebranschen/

    Här ser du inlägg nummer två. Hur det gått med rankingen:

    http://billigtsmslan.se/blogg/att-ra...statusrapport/
    Senast redigerat av Petter Hedman den 2013-02-02 klockan 20:17. Anledning: redigerat
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    I många lägen är det väldigt effektivt att dra igång en blogg ur marknadsföringssynpunkt, SEO etc... Smart drag av honom. Men är nog svårt att bevisa sig som seriös inom en så pass oseriös nisch.

  3. #3
    simonnystroms avatar
    simonnystrom simonnystrom är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3
    Kan vara intressant att veta i att jag nu rankar #2 och har även varit uppe på #1 nyligen i Google.se med hl=sv och sökord "sms lån". Ihopskrivningen "smslån" ligger på #2. Längre ner med default language "en". En annan intressant sak är att inlänkarna inte var speciellt många men att de faktiskt dök upp. Jag tror att just mixen av inlägg, tajming, länkar, korsreferenser och till viss del sociala signaler tillsammans skapar något som tydligt står ut i jämförelse med andra sajter. Varje post jag skrivit om smslån har flugit ganska bra.

    Jag har sedan projektstarten redirectat Billigtsmslan.se till Smslånonline.se som sajten hette i forntiden. Sajterna har hela tiden "hängt ihop" och haft samma innehåll, bara det att Smslånonline.se tidigare redirectade till Billigtsmslan.se, innan jag bestämde mig för att prova att satsa lite. Anledningen till redirecten är förhoppningsvis ganska uppenbar. Domännamnet är mycket bättre.

    Projektet där jag bloggar om sms-lån finns här nu: http://simonnystrom.com/category/smslan-i-google/

    Innan du kommer med för mycket frågor så tänkte jag dumpa de vanligaste svaren redan nu:
    - Ja, det finns suspekta länkar. Orsaken är ju att sajten sedan tidigare var straffad. Det var liksom det hela projektet handlar om: att försöka få tillbaka en straffad sajt och få den att ranka på "sms lån" utan att köpa länkar. I det har jag själv lagt "kravet" att jobba så mycket som möjligt i enlighet med Googles riktlinjer. Exempelvis på saker jag tycker är helt okej är att länka in projektet ur intervjuer och att ta projektet som exempel i en och annan gästbloggpost om artikeln är helt klart läsvärd och länkarna 100% relevanta.
    - Jag trodde egentligen aldrig på mer än topp 10 i ranking men var mer eller mindre säker på att jag skulle kunna nå den gränsen men att det där skulle ta stopp.
    - Kan redan nu erkänna att jag länkat in projektet från två av mina egna sajter efter projektstarten. Som ni säkert håller med om så är det inget stort regelbrott och heller inget som gör att man rankar etta. För då vore allt ganska enkelt eller hur?
    - Jag tycker att resultatet tyder på att engagemang är en viktig del i googles algorithm, men det kan inte ses som något "bevis". Jag valde smslån eftersom nischen är helt död. Det finns varken kontaktuppgifter till personer bakom sajterna eller någon diskussion. Jag trodde att det skulle ge fördelar om man bara vågade eftersom det är enklare att skapa engagemang då.
    - Jag säger inte att köpta länkar inte fungerar och ser inget moraliskt fel i att köpa länkar.
    - Jag säger inte att mitt projekt är bästa sättet att tjäna pengar. Jag försöker däremot hitta alternativt till nätverksbyggen, eftersom jag själv tycker att det är trist att jobba med nätverk. Jag gillar tanken av att slita som ett djur och få utdelning för arbetet eftersom det skapar innehåll som man kan glädjas åt i långa loppet (jag vet, jag är störd men jag älskar just arbetet och har aldrig bara jobbat med webben för att tjäna pengar och det är väl därför jag provat detta.)
    - Mitt mål är inte att skitsnacka folk, däremot kan nog en del personer känna sig utpekade när jag lyft deras sajter som exempel. Kan tillägga att jag inte har en aning om vem personerna bakom sajterna är, annars hade jag nog automatiskt varit lite snällare. Målet var helt enkelt att skriva smått humoristiska bloggposter som kunde sprida sig, inte i förstahand säga att "alla andra är så dåliga och jag är så bra".
    - Jag påstår inte att jag vet allt, jag redovisar mina resultat. Det är inga bevis. Däremot är jag inte rädd för att blogga hypotetiskt och vad jag tror. Tror att det är betydligt mer intressant än att jag rapar upp andras åsikter bara för att det är ett större namn än mig.
    - Ja, självklart var Penguin 2 underlättat för mig. Jag hade nog aldrig trott att projektet skulle ha en chans om jag inte trodde att Google skulle börja värdera länkar annorlunda på allvar. Tycker att mina tankar om sökmotoroptimering 2013 som jag skrev i slutet av 2012 stämmer in ganska bra på hur projektet styrts och resultaten därefter. Säger inte att jag har rätthttp://simonnystrom.com/tankar-om-so...ering-ar-2013/
    - Det här resultatet blir givetvis mest intressant om det står sig under iallafall några månader. Just nu är det ganska färskt.

    Så till sist är jag givetvis tacksam om du vill berätta om projektet i din egen blogg, eller PM:a mig om du behöver en gästpost.

    Kommentera gärna i bloggen, men stå för vem du är!
    Senast redigerat av simonnystrom den 2013-07-30 klockan 16:12.

  4. #4
    Nahojs avatar
    Nahoj Nahoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    SEA
    Inlägg
    24
    Grattis till placeringarna

    Hade tidigare en sajt i top 5, men den blev helt förstörd tidigare i år. Inte startat upp en ny än, luktrativt dock.
    -

  5. #5
    simonnystroms avatar
    simonnystrom simonnystrom är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3
    Tack Nahoj!
    Senast redigerat av simonnystrom den 2013-08-31 klockan 09:17.

  6. #6
    goldsmiths avatar
    goldsmith goldsmith är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    1
    this is very nice post


    _________________
    we are the pioneers in providing how to learn spanish dumps and tutorials with pass guarantee. jhu Download our latest testking lynn.edu questions to pass real exam of mcitp training
    Senast redigerat av goldsmith den 2015-02-19 klockan 08:12.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 17:26
  2. "Onaturliga länkar har upptäckts" ("notice of detected unnatural links")
    Av Michael Bingmert i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 17:41
  3. Sökning på "webben" kontra "sidor från Sverige"
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 13:31
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  5. "robots" content="index,follow"
    Av minbeb i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 12:46