Resultat 1 till 6 av 6

Ofrivilliga inlänkar från sajter man besökt?

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Noterar i G webmaster tools att det börjar ramla in en del länkar från sajter jag besökt för att kontrollera inlänkar, seo-analys, indexeringsstatus, laddningstid etc. Det är alltså sidor där man skriver in adressen till sin sajt för att få den analyserad på en massa olika sätt.

    Det är nu ett 15-tal länkar. Funderar på om dessa kan ha någon bra/dålig effekt på rankingen för min sajt? Hade ju inte riktigt tänkt att inkludera dem från början...

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Det var ju skönt att höra, då är det inte bara jag som håller på att bli vansinnig på länkarna där

    Sitter och jobbar med en Re-Inclusion request efter en manuell bestraffning. WebMasterTools brukar inte "hoppa" så mycket i antal länkar men bara de sista tio dagarna har vi gått från 317 till 383 länkande domäner till sidan jag jobbar med, och det mesta verkar vara just den sortens länkar du nämner. Sidor som gjort en analys på oss eller som värderar vår sida och liknande.

    Exempel: http://www.toolskitty.com/websiteworth/121doc.de

    Den sortens länkar har aldrig nämnts av webmastertools förut, men nu dyker det upp massvis.

    Vad säger ni, om man har ett straff på sig, ska man Disavowa eller Ignorera dessa?

  3. #3
    Beckzars avatar
    Beckzar Beckzar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    96
    Jag hade nog ignorerat dem. Så länge länkarna inte är från ett uppenbart "bad neighbourhood" eller från helt orelaterade sidor. Tror G har viss tolerans för att webbmasters håller koll på rank, inlänkar osv. Jag hade blivit mer galen på att dom inte värderar din sida rättvist

    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Det var ju skönt att höra, då är det inte bara jag som håller på att bli vansinnig på länkarna där

    Sitter och jobbar med en Re-Inclusion request efter en manuell bestraffning. WebMasterTools brukar inte "hoppa" så mycket i antal länkar men bara de sista tio dagarna har vi gått från 317 till 383 länkande domäner till sidan jag jobbar med, och det mesta verkar vara just den sortens länkar du nämner. Sidor som gjort en analys på oss eller som värderar vår sida och liknande.

    Exempel: http://www.toolskitty.com/websiteworth/121doc.de

    Den sortens länkar har aldrig nämnts av webmastertools förut, men nu dyker det upp massvis.

    Vad säger ni, om man har ett straff på sig, ska man Disavowa eller Ignorera dessa?
    Leads

    Köper/byter sajter/länkar inom spel, finans och resor. PM!

  4. #4
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Kan tillägga att vissa sidor tycks länka varje gång man besöker dem och gör en ny analys. Jag har bl.a. fått 6 länkar från en och samma sida.

    Vet någon varför de länkar överhuvudtaget? Vad har de att vinna på det?

  5. #5
    Beckzars avatar
    Beckzar Beckzar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    96
    Det är sidor som automatgenereras när någon gör en aktiv sökning osv. De har inget att vinna på det, men ser det väl som en tjänst för andra besökare att direkt kunna besöka den relevanta sidan. En "nofollow" hade ju varit bussigt kan man tycka.

    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    Kan tillägga att vissa sidor tycks länka varje gång man besöker dem och gör en ny analys. Jag har bl.a. fått 6 länkar från en och samma sida.

    Vet någon varför de länkar överhuvudtaget? Vad har de att vinna på det?
    Leads

    Köper/byter sajter/länkar inom spel, finans och resor. PM!

  6. #6
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Då återstår ju frågan om de kanske tom har en viss positiv effekt? G kan väl dela ut lite extrapoäng till folk som försöker analysera sina sidor för att göra dem bättre på alla sätt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 18:40
  2. export av PR från filtrerade sajter
    Av LaoWang i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 14:43
  3. PR-flöde från bannade sajter
    Av LaoWang i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 16:03
  4. Länkar från jobbrelaterade sajter sökes
    Av Jim Westergren i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 18:42
  5. Länkar från sajter med endast en startsida
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 16:05