Hej!
Jag är helt ny på den här sidan och vet inte riktigt hur en försäljning går till. Säg gärna till om det är något jag behöver ändra på

Jag säljer min webbsida (inklusive 2 st domännamn) inom viktminskning och en specifik diet som är på kraftig uppåtgående. Dieten har de senaste två åren varit omskriven i större tidningar som Aftonbladet, Expressen, MåBra och Veckans Journal och räknas idag som en av de seriösa dieterna. Sidan som jag säljer innehåller tre e-böcker, två som jag skrivit som du får fortsätta att sälja. Den tredje boken är en PLR-bok på engelska. Du får också med gillasida på Facebook och e-postlista. Sidan är byggd i WordPress.

Sidan har varit igång sedan 2011-03-01 och har under hela tiden legat högt på Googles söksida. Sedan mitten på 2012 så har jag tyvärr inte haft så mycket tid med sidan men den har hela tiden ändå legat i topp och sålt e-böckerna. Det finns ett stort intresse och med en mindre arbetsinsats så går det att öka omsättningen. Eftersom SEO inte är mitt bästa ämne så kan sidan få betydligt bättre sökresultat. Intresset för vikt och viktnedgång är verkligen stort. Det som behövs är någon med intresse för viktreducering och som gillar denna diet. Om du tycker om att blogga så är detta helt klart rätt sida för dig. Försäljningen av e-böckerna är enkel och tar inte så mycket tid. Eftersom försäljningen är e-böcker behövs inget lager. Det räcker med en dator och internetuppkoppling.

Omsättning och övriga siffror:

Sålda e-böcker från starten via Payson
2013; (januari) 2 315 kr
2012; 65 986 kr
2011; 81 540 kr
Totalt; 149 841 kr
Sålda e-böcker via förskottsbetalning till mitt Bankgiro
Totalt; ca 50 000 kr

Antal prenumeranter på mitt nyhetsbrev
Totalt ca 2 000 st
Antal Gillare på min Facebook sida
Totalt ca 470 st
Antal unika besökare/månad på hemsidan
Totalt ca 3 500 st

Då jag har mycket konversation med mina kunder online på både webbsida, via mail och Facebook vill jag inte lämna ut domännamn innan köpare kontaktar mig.

Pris från 115 000 kr eller högstbjudande. Endast seriösa förslag mottages. Kontakta mig via PM eller mail för mer information eller bud.

Alla överföringsavgifter betalas av köparen. Domänerna är registrerade via Loopia. Jag har företag och F-skatt