Resultat 1 till 9 av 9

Domännamn med å,ä och ö

  1. #1
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Hej, Vi har köpt ett antal domännamn med å, ä och ö som fungerar bra. Har en fråga dock som handlar om hur domänen visas i google sökresultat.

    Söker man på google.se på "omsättningskrav" så kommer vår sida först upp "Bonustråden.se"

    Tittar man i sökresultatet så visas adressen annorlunda.. bonustråden.se visas som xn--bonustrden-75a.se

    Jag antar att det har med å,ä och ö att göra. Söker man däremot på bonustråden.se direkt så visas adressen korrekt. Det verkar som att alla inlägg och sidor visas annorlunda och jag undrar om det går att ställa in det någonstans så att det visas korrekt?

  2. #2
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Fortfarande ingen som vet om detta går att påverka.. Det ser ju inte speciellt snyggt ut i sökresultatet tyvärr.. Tacksam för hjälp!

  3. #3
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av RickyDollar Visa inlägg
    Fortfarande ingen som vet om detta går att påverka.. Det ser ju inte speciellt snyggt ut i sökresultatet tyvärr.. Tacksam för hjälp!
    Trodde först jag hittat det, men var ute och cyklade. Kollar och återkommer Det enda jag ser är internlänkarna. Ibland länkar du till bonustråden.se/undersida och ibland xn--bonustrden-75a.se/undersida. Funderar på vad som skulle hända om du la in ett par länkar, både internt och externt med den url:en som du vill ska visas.
    Senast redigerat av Håkan Persson den 2013-02-14 klockan 00:29.

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag vet inte om du läst igenom denna tråden, men jag tror dom diskuterar det här.

    http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=5470

    Enligt svaren som ges där verkar det bero på Browser och version hur det visas i adressfältet, men jag vet faktiskt inte. De 5-6 adresserna jag kollade nu har konstiga URL'er i Chrome, ser bra ut i Firefox.

  5. #5
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Hej, Tack för era svar!
    Jag ska kolla skillnaden i webbläsare i sökresultatet.. Konstigt att den visar korrekt ibland.. dvs om man söker direkt på bonustråden.se i google men ett annat resultat för undersidor och inlägg även fast jag har samma webbläsare (Chrome).
    Posta gärna fler svar om ni har andra teorier eller lösningar för varför det blir som det blir!

  6. #6
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Hej, Jag har lyckats får ordning på utseendet i sökresultatet. Vi använder oss av wordpress och det kända pluginet all in one seo pack. Där finns det en inställning som heter "Rewrite Titles". Efter att jag har kryssat i den så ser det bättre ut i sökresultatet.. Vet ni om det finns någon fara med att använda sig av "Rewrite Titles" funktionen?

  7. #7
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av RickyDollar Visa inlägg
    Vet ni om det finns någon fara med att använda sig av "Rewrite Titles" funktionen?
    Nejdå, det är helt lugnt. Den kör bara över vad som kommer från ditt tema om det inte är som det ska vara, och sätter dit den titel du själv har angett. Det är som det ska vara.

  8. #8
    RickyDollars avatar
    RickyDollar RickyDollar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Nejdå, det är helt lugnt. Den kör bara över vad som kommer från ditt tema om det inte är som det ska vara, och sätter dit den titel du själv har angett. Det är som det ska vara.
    Tackar för informationen!!

  9. #9
    presidentofgalaxys avatar
    presidentofgalaxy presidentofgalaxy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Det finns ett IDNA plugin för wordpress.
    Expandtalk.se - sökmotoroptimering och Adwords

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domännamn med åäö...?
    Av stefanalander i forum Domänen
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-10-23, 00:07
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 16:28
  3. Domännamn
    Av PernillaEA i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 14:08
  4. Domännamn - 500 kr st
    Av Andreas Bard i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 17:56
  5. domännamn - 9x.se
    Av Jacob Jarnvall i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 22:20