Resultat 1 till 2 av 2

Google lyckats ta vår web till 1a sidan på alla mina sökord på ett år vad gör jag nu?

  1. #1
    jespervikbers avatar
    jespervikber jespervikber är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    9
    vi lanserad ny webb nov 2011 och som en del i mitt försäljningsarbete administererar jag även vår webb.
    Jag har arbetat med försäljning av sökmotorlösningar runt -08 så jag är inte helt förlorad i webb och sökmotorträsket trots att jag långt därifrån är ett proffs eller arbetar med detta på heltid.

    Läst på detta forum, ändrat fixat, använt analysverktyg så att sidan har all grund info, rättt meta info mm.
    Vi ligger bra till på alla våra sökord i dag hos google som står för 85% av sökmotortrafiken till vår webb.

    Vi har 25% mer trafik i dag utan google annonsering mot jan 2012 då vi anväde oss av det då var vi inte med på top 50.

    Vi har länkat rakt till vår sida på gott och ont. Detta med en hel del tilbakalänkar från länkkataloger från en sida ganska långt ner i hirarkin på vår domän. Vi har även rätt bra med naturliga länkar från kolegor i branchen, nöjda kunder och några bloggare.

    Min fråga är:
    Ska vi lösa en annan sida och driva de mer onaturliga länkarna dit. Och länka till huvuddomänen därifrån, för att få bort alla tilbakalänkningar från nuvarande websida?
    Kommer vi att tappa våra google placeringer under tiden ?
    Vad blir vinsten med att använda en eller flera domäner till enligt ovan stycke?

    MVH

    Jesper
    Jesper Vikberg

  2. #2
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Skulle inte oroa mig så länge ni har bra placeringar, om ni misstänker att ni har för många dåliga länkar, satsa på att få fler naturliga/bra länkar för att väga upp. Men att börja mecka i rädsla av potentiella framtida rankingtapp innan man har något skäl att göra det känns bara dumt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 12:45
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 02:14
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 23:38
  4. Sidan Tar alla mina articlar.
    Av Max i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 09:14
  5. Garantera 1a sidan på sökord!
    Av alltimalmo i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 14:59