Resultat 1 till 3 av 3

Värdera en länk?

  1. #1
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Hej,

    Jag har fått ett erbjudande (efter att ha googlat som en dåre) att promota min webbutik på en blogg som är relativ till mina produkter.

    Vad kan jag främst göra för att undersöka ifall inlänken är värd 500kr?
    Lite info om bloggen: Den är en del av ett svenskt bloggnätverk, PR4, har blivit erbjuden en artikel + recension av mina produkter. Bloggaren uppger att han emellanåt gör reklam åt företag i utbyte för antingen pengar eller gratis produkt.

  2. #2
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Är det ett svenskt bloggnätverk, t.ex som blogg.se? då finns där ju väldigt många utlänkar som sänker kraften. (rätta mig om jag har fel)

    Hur mycket trafik har bloggaren? har bloggen flera tusen läsare om dagen eller i veckan så är det ju mer än själva länken man får räkna med i värdet eftersom du då har potentiella kunder eftersom det är relaterat till dina produkter också.

  3. #3
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av lalamums Visa inlägg
    Är det ett svenskt bloggnätverk, t.ex som blogg.se? då finns där ju väldigt många utlänkar som sänker kraften. (rätta mig om jag har fel)

    Hur mycket trafik har bloggaren? har bloggen flera tusen läsare om dagen eller i veckan så är det ju mer än själva länken man får räkna med i värdet eftersom du då har potentiella kunder eftersom det är relaterat till dina produkter också.
    Hej lalamums, nej det är inte blogg.se utan http://blogg.vk.se.
    Gällande trafiken har jag ingen aning, ska skicka iväg ett mail nu tänkte jag. Något jag bör tänka på allmänhet?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länk arkitektur
    Av Yesbox i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 16:02
  2. Verktyg för att värdera webbplats
    Av baggelin i forum SEO-verktyg
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 00:04
  3. Blockquote + länk ger mer än länk
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 11:25
  4. Länk[X1] + Länk[X2] == Länk[X1+X2]?
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 18:04
  5. Värdera PR?
    Av j0han i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 09:43