Resultat 1 till 1 av 1

Lägga till ordlistor, genererar det mer trafik?

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Som levande människa tycker jag personligen att det är väldigt bra om diverse sajter har en omfattande ordlista som förklarar diverse termer som förekommer relaterat till ämnet som sajten handlar om. Googles botar verkar tycka annorlunda dock! Man kan ju hålla diverse texter kortare, och länka internt till en ordlista där allt förklaras utförligt etc.

    Har testat detta ett par gånger nu, och lagt till ordlistor med 100 - 200 termer. Jag tycks dock inte se någon effekt på ranking av enstaka sökord eller hela sajten, och själva ordlistan drar i princip inga besökare alls. Därför har jag inte brytt mig så mycket om dessa listor sedan dess. Tanken slog mig dock nu att jag endast haft rubriken "ordlista" eller "förklaring av termer" på denna undersida, alltså utan sajtens ämnesord/nyckelord. Ska naturligtvis testa att stoppa dit nyckelordet.

    Men vad har ni för erfarenheter generellt? Är ordlistor på sajter en vra strategi för att öka ranking och driva trafik? Några tips i så fall hur man lyckas bättre? Ska man exempelvis använda en heading för varje ord och rada upp allt, eller bara fetmarkera respektive ord, eller dela upp det i ord per bokstav etc?

    Kan tillägga att förklaringarna för respektive term är allt ifrån några enstaka ord till ett 10-tal meningar...
    Senast redigerat av torkel den 2013-02-11 klockan 11:35.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Konvertera trafik till försäljning
    Av pejka i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 16:59
  2. Lägga till AdSense
    Av Johnz i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 16:26
  3. Trafik till Blogg
    Av icet i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 13:09
  4. RSS feeds och vad det genererar i SEO
    Av minbeb i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 21:26
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54