Resultat 1 till 23 av 23

Nybörjarfråga: SEO företag eller Google AD?

  1. #1
    hbengtssons avatar
    hbengtsson hbengtsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    1
    Som många andra nystartade företag så står jag inför valet hur jag skall marknadsföra min webbsida. Jag blir ofta uppringd av SEO företag som vill sälja tjänster - en del är sökordsoptimering för 5-6.000 i månaden och en del pratar om Adwords. Jag har googlat och läst på men blir inte klok.

    Jag sysslar med fotografering, primärt bröllopsfoto och har begränsade resurser just nu. 6.000 i månaden är mycket pengar för mig men om jag vet att det ger jobb så är det förstås värt det. Men vad är bäst?

    Och följdfråga; det här med topp 10 på Google... är det nån slags garanti oavsett hur ens sida är designad? Och är det då baserat på att bara ett fåtal väljer att betala varje månad? Anta att alla bröllopsfotografer i hela Stockholm beställer tjänster hos SEO företag...vad händer då?

    Som sagt, säkert kapitel ett i SEO böckerna men jag tänkte kolla med er som kan.

    Mvh Henrik

  2. #2
    Robiins avatar
    Robiin Robiin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    52
    SEO är ju något du jobbar med långsiktigt och det är sällan man ser några snabba eller omedelbara resultat. Med Adwords kan du omgående få ut ditt budskap till exakt rätt målgrupp. Jag brukar alltid förorda att man kombinerar dessa båda metoder för att snabbt kunna få in besökare och kunder och samtidigt jobba långsiktigt med att klättra i det organiska söket.

    När det gäller Adwords så kan man efter ett tag få fram väldigt bra statistik och t.ex. se exakt hur mycket varje ny kund har kostat dig att få in. Får man fram en siffra som gör att det lönar sig så är det bara att gasa på. Går man back så får man fortsätta att jobba med att förbättra sitt konto och försöka att sänka denna siffra (omvandlingskostnad) så att kontot blir lönsamt.

    Finns ju många Adwordsbyråer som kan hjälpa dig att få till detta på ett bra sätt om du skulle önska. Vi tar dock vanligtvis inte på oss uppdrag med en budget som är lägre än 10 000 kr/månad.

  3. #3
    limos avatar
    limo limo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av hbengtsson Visa inlägg
    Som många andra nystartade företag så står jag inför valet hur jag skall marknadsföra min webbsida. Jag blir ofta uppringd av SEO företag som vill sälja tjänster - en del är sökordsoptimering för 5-6.000 i månaden och en del pratar om Adwords. Jag har googlat och läst på men blir inte klok.

    Och följdfråga; det här med topp 10 på Google... är det nån slags garanti oavsett hur ens sida är designad? Och är det då baserat på att bara ett fåtal väljer att betala varje månad? Anta att alla bröllopsfotografer i hela Stockholm beställer tjänster hos SEO företag...vad händer då?
    hej ta hjälp av en proffsig och dokumenterat erfaren seo-konsult tidigt. här på forumet finns det flera stycken. du ser vilka som har många omdömespoäng och gör kloka inlägg som aldrig ifrågasätts, utan snarare blir vägledande för andra seo-konsulter.
    det kostar kanske lite i början men belöningen kommer.

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Jag tycker att Robiin ger mycket bra råd här ovanför.

    Om du har en begränsad budget skulle jag helt klart börja med AdWords, där du snabbare kan styra budgetförändringar och se till att du bara betalar för trafik som du faktiskt tjänar pengar på. När du sedan kommit igång, hittat de sökord du får kunder från och börjat tjäna lite mer är det dags att gå vidare till SEO, som är ett mycket långsammare arbete och som oftast kostar mycket i början innan resultaten kommer.

    Det finns ingen som kan garantera en topp 10 position. Säger säljaren det så backa. Du vill ta hjälp av någon som är ärlig med de risker det faktiskt innebär att arbeta med SEO. Priset du får är troligen baserat på konkurrensen vid offereringstillfället, och ökar den ska du nog också räkna med att behöva betala mer för samma resultat.

    Lycka till!

  5. #5
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Det finns ingen som kan garantera en topp 10 position. Säger säljaren det så backa. Du vill ta hjälp av någon som är ärlig med de risker det faktiskt innebär att arbeta med SEO. Priset du får är troligen baserat på konkurrensen vid offereringstillfället, och ökar den ska du nog också räkna med att behöva betala mer för samma resultat.
    NJa, AaronAxelsson, dra inte alla över kam, jag jobbar med flera kunder med att jag inte började ta betalt förren de har kommit upp på topp 10 position med någon av deras topp nyckelord/fraser. Allt beror givetvis inom vilket område vi pratar, och inom nyckelorden och fraserna runt "bröllopsfotografering" kan det inte vara så svårt att klara av.

    hBengtsson; Det är nog billigare med bra seo arbete än Adwords för ditt företag, många tjejer som skall gifta sig vi se på alla webbsidor vad de har att erbjuda och olika foto- arrangemang m.m. så det blir nog mycket klickande på din Adwords och lite försäljningar.

    //Lennart

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av Sundream Estate Visa inlägg
    NJa, AaronAxelsson, dra inte alla över kam, jag jobbar med flera kunder med att jag inte började ta betalt förren de har kommit upp på topp 10 position med någon av deras topp nyckelord/fraser.
    Det här är nog egentligen lite off topic, sorry.
    Att ta betalt när en kunds sajt har en topp 10-position är inte samma sak som att garantera en topp 10-position. Det är möjligen att garantera att de inte kommer behöva ge just dig pengar om de inte är där.
    Att garantera en topp 10-position innebär att du kommer behöva betala din kund för uteblivna intäkter varje dag de inte är topp 10.
    Det är en väldigt stor skillnad.

  7. #7
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Det här är nog egentligen lite off topic, sorry.
    Att ta betalt när en kunds sajt har en topp 10-position är inte samma sak som att garantera en topp 10-position. Det är möjligen att garantera att de inte kommer behöva ge just dig pengar om de inte är där.
    Att garantera en topp 10-position innebär att du kommer behöva betala din kund för uteblivna intäkter varje dag de inte är topp 10.
    Det är en väldigt stor skillnad.
    Du har het rätt Aaron, min poäng är att vi alla inom branchen jobbar olika och jag håller med dig till 100% att behöva betala innan du är på topp 10-position är bortkastade pengar. Men kan seo-företaget lämna en skriftlig garanti att pengarna återbetalas om ej en topp 10-position uppnås inom X månader, så är det en bra garanti. (men det hade jag tagit med en nypa salt)
    Senast redigerat av Sundream Estate den 2013-02-20 klockan 10:55. Anledning: stavfel

  8. #8
    Robiins avatar
    Robiin Robiin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    52
    Tycker det spelar en rätt stor och väsentlig roll hur man når en topp-10 placering. Köper man in en massa dåliga och spamiga skräplänkar så kan man kanske åstadkomma en topp-10 placering relativt snabbt men det är ju ingen bra väg att gå för kunden.

    Många företag som tar betalt på detta sätt tar nog en del genvägar för att snabbt nå målet istället för att göra det långsiktiga jobb som krävs för att det skall vara hållbart. Så som kund bör man få en ordentlig plan för hur topp-10 placeringen skall uppnås.

  9. #9
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av hbengtsson Visa inlägg

    Och följdfråga; det här med topp 10 på Google... är det nån slags garanti oavsett hur ens sida är designad? Och är det då baserat på att bara ett fåtal väljer att betala varje månad? Anta att alla bröllopsfotografer i hela Stockholm beställer tjänster hos SEO företag...vad händer då?

    Mvh Henrik
    Om du använder adwords kan du betala för att annonsera varje gång någon exempelvis googlar på "bröllopsfotograf i Stockholm". Det finns sannolikt fler fotografer som vill synas på just den sökningen. Man kan specificera innan hur mycket man är villig att betala om någon klickar vidare till din sida. Varje gång någon söker på just den termen så startas en "automatisk auktion", där den som är villig att betala mest syns först etc.

    Om alla bröllopsfotografer skulle konkurera om just den termen och buda om den så skulle det bli mycket dyrare för varje besökare som skulle klicka på din annons (troligtvis alldeles för dyrt).

    Ett SEO företag kan hjälpa dig att analysera vilka termer som folk brukar söka på, vad de kostar, vad de har för konkurrens, och lägga upp en kampanj som "inte kostar mer än vad den smakar" så att säga.

    Använder man adwords spelar det ingen större roll hur själva sidan är designad för att du ska synas.

    Å andra sidan kan ett SEO företag optimera och förändra själva sidan, bygga länkar till den från andra sidor etc så att den automatiskt syns högre i google varje gång någon söker på exempelvis "bröllopsfotograf i stockholm".

    Vissa sidor syns på första sidan för att de är väldesignade och innehåller relevant information i förhållande till sökningen, för att de har många och bra inlänkar etc. När företag pratar om att ta din sida till "topp 10" är det oftast det som menas.

    Om du använder adwords kan du betala en viss summa för att en annons om din sida ska synas på andra sidor som annonserar för google. Det sköts automatiskt, och din annons kan exempelvis visas på sidor där folk som söker efter bröllopsfotografer troligtvis besöker. Om du googlar på bröllopsfotograf + xxxxxx så ser du att det visas annonser överst på sidan och i spalten till höger. De har alla betalat en viss summa för att deras annons ska visas när någon googlar på just den termen.

    Personligen skulle jag börja med adwords och se hur det fungerade. Om det skulle leda till fler projekt skulle jag fortsätta och sätta av en del för att på sikt anlita ett SEO företag och även optimera själva hemsidan. Ett SEO företag kan troligtvis ge dig fler kunder, men det kommer att ta tid, och frågan är om man har möjlighet att sätta av den summan under ett antal månader innan det återbetalar sig eller ej.

    Sedan beror det ju på hur din sida ser ut. När besökarna väl kommit dit måste de ju gilla vad de ser och bli övertygade om att de skall anlita just dig...

  10. #10
    Robiins avatar
    Robiin Robiin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    Varje gång någon söker på just den termen så startas en "automatisk auktion", där den som är villig att betala mest syns först etc.

    Använder man adwords spelar det ingen större roll hur själva sidan är designad för att du ska synas.
    Torkel, nu vet jag inte riktigt hur väl insatt du är i Adwords men jag känner ändå att jag ville kommentera de ovanstående meningarna.

    Hur högt upp din annons visas har absolut inte enbart med hur mycket du betalar att göra, det är inte alltid den som betalar mest som ligger överst. Hade det varit så så hade det ju inte varit något speciellt svårt jobb att hantera ett Adwordskonto. Begreppet Kvalitetsresultat eller Quality score är en oerhört viktig parameter i detta. Det finns en mängd olika saker som styr kvalitetsresultatet där den viktigaste är CTR. En annan viktig sak är hur landningssidan ser ut och hur relevant sidan är i förhållande till Annonsen och sökorden så när du skriver "Använder man adwords spelar det ingen större roll hur själva sidan är designad för att du ska synas." så stämmer inte det riktigt.

    Ville bara förtydliga detta lite.

  11. #11
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av Robiin Visa inlägg
    Tycker det spelar en rätt stor och väsentlig roll hur man når en topp-10 placering. Köper man in en massa dåliga och spamiga skräplänkar så kan man kanske åstadkomma en topp-10 placering relativt snabbt men det är ju ingen bra väg att gå för kunden.

    Många företag som tar betalt på detta sätt tar nog en del genvägar för att snabbt nå målet istället för att göra det långsiktiga jobb som krävs för att det skall vara hållbart. Så som kund bör man få en ordentlig plan för hur topp-10 placeringen skall uppnås.
    Robiin; jag tar inte din text personligt, men dra inte alla seo-företag över en kam igen.. Jag köper inte in en massa dåliga och spamiga skräplänkar m.m.

    Och givetvis i alla affärsupphandlingar gå jag igen noga med kunden, både muntligt och skriftligt hur seo-arbetet skall utföras och under vilken tidsplan m.m. Det tillhör god affärskutym.

  12. #12
    Robiins avatar
    Robiin Robiin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Sundream Estate Visa inlägg
    Robiin; jag tar inte din text personligt, men dra inte alla seo-företag över en kam igen.. Jag köper inte in en massa dåliga och spamiga skräplänkar m.m.

    Och givetvis i alla affärsupphandlingar gå jag igen noga med kunden, både muntligt och skriftligt hur seo-arbetet skall utföras och under vilken tidsplan m.m. Det tillhör god affärskutym.
    Bra, det var inte menat personligt heller utan bara som en allmän synpunkt. Det finns ju tyvärr de som är mindre nogräknade. I kundens öron så låter det naturligtvis bra att endast betala för ett visst resultat, men kunden känner ju oftast inte till de genvägar som går att ta.

  13. #13
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Tack för synpunkt, är medveten om vad du skriver.

    Ville ge ett inte alltför invecklat svar på ebengtssons specifika följdfråga utan att gå in på detaljer... Försökte ge en kort förklaring angående optimering onpage respektive användning av adwords... Men är ju svårt att förklara för en totalt oinsatt på bara några få rader, någon som har bättre pedagogisk förmåga?

  14. #14
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vilket fokus det är på topp 10 placeringar. Finns inte många nyckelord som ger trafik under de högsta positionerna. Kom nu inte dragande på poker och dylika ord, den typen av ord utgör en bråkdel av vad ett SEO-företag normalt arbetar med.

    Sedan har jag lite svårt att förstå varför en kund först skall betala när positioner uppnås. Visst anser man att sitt eget arbete med analys/onsite/onpage inte är något värt något så ok.
    Men gör man det arbetet ordentligt med uppföljning kontinuerligt så tar det tid. Ett arbete som oavsett om man arbetar med löpande avtal med kunden eller inte, ger en bra grund för webbplatsen.

    Sedan när det gäller länkbygge ligger faktiskt en stor del av det ansvaret på kunden att ta rätt på hur arbetet sköts med kontakter med SEO-företagen. Vi pratar om företagare som bedriver verksamhet och gör andra investeringar för i många fall betydligt större belopp än vad optimeringen kan kosta.

    AdWords kan vara en bra start om man vill känna sig för lite och inte vet vad det är som konverterar. Men även det kan skötas uruselt så pengarna kastas bort i onödan.
    Har sett annonsupplägg som är helt uppåt skogen där pengarna bara rinner iväg.

  15. #15
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Sedan har jag lite svårt att förstå varför en kund först skall betala när positioner uppnås. Visst anser man att sitt eget arbete med analys/onsite/onpage inte är något värt något så ok.
    Urban, två gamla rävars du och jag är, vet väl "att det finns fler än ett sätt att flå en katt", givetvis gör jag en kalkyl på beräknat arbete med analys/onsite/onpage m.m. och i kombination med hur långt avtal som kunden minst skall vara knuten till när topp 10 placeringen är uppnådd, därefter sätter jag månadspriser..

    Jag jobbar inte gratis, då kan lika brar ligga kvar i hängmattan och kolla på brudarna.

  16. #16
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nu var förstås inte mitt inlägg en direkt pik till dig utan mer till de som anser att det är först när placeringar uppnåtts man skall betala.
    Finns en hel del som har den synen.

  17. #17
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Nu var förstås inte mitt inlägg en direkt pik till dig utan mer till de som anser att det är först när placeringar uppnåtts man skall betala.
    Finns en hel del som har den synen.
    Instämmer. Har själv varit i kontakt med flera seo bolag och de flesta kör på samma, dvs du betalar först efter du nått en topp 10 ranking exempelvis. Du kommer sällan undan startavgifter m.m

  18. #18
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Nu var förstås inte mitt inlägg en direkt pik till dig utan mer till de som anser att det är först när placeringar uppnåtts man skall betala.
    Finns en hel del som har den synen.
    Ur kund perspektiv så tycker jag att det är självklart att han ska betala efter placeringarna. Hur ska annars kunden mäta vad han betalar för. Däremot så ska kunden betala smart. D.v.s varje placering ska ha en unik dag kostnad. Inte att man säger ja 1-3 200 kr, 4-6=150 kr och 7-10 =100kr. Gör man så kan man bli mjölkad på placering 10 i all oändlighet. Det är då bättre att stätta ordentliga priser på placeringarna individuellt. som t.ex. 1=1000 kr, 2=750 kr, 3=400 kr, 4=300kr, 5=250, 6=200 kr, 7=100kr ja e.t.c. Priserna är naturligtvis satta efter ett ords konkurrens. Ja startavgiften kommer man inte ifrån. Syftet är att tvinga bolaget att placera dig högt för att få hög avkastning eftersom ingen bolag ger dig garantier på placeringarna. När det gäller online optimering så av 4 bolag som jag anlitat till andra företag har endast 1 st påpekat och gett råd på online optimering hos kund. Och jag pratar om ganska välmeriterade bolag. Det tycker jag är ganska konstigt eftersom SEO bolaget kan få ranka sökorden lättare genom att se till att landningssidan är opti.
    Vilket som så tycker jag att mr hBengtsson bör initialt ta kontakt med någon här på forumet som mer ingående ger han råd.

  19. #19
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vi har lite olika uppfattningar där @gelki
    Ett seriöst utfört optimeringsarbete är att kontinuerligt följa trafiken in på webbplatsen se om konvertering uppnås. Att när ny sida/produkter tillkommer göra nya analyser. Korrigera tidigare åtgärder, styra om länkstöd eller lägga på nytt efter vad som är mest lämpligt för stunden.
    Ge support och rådgivning på det som kan vara aktuellt och satsning på blogg eller andra sociala medier.
    Det här tar tid och SEO är inte bara en fråga om att tjofsa länkar till en webbplats.

    Men tycker man att placeringar är det enda så visst.

    Om din erfarenhet av SEO-företag är att endast 1 av 4 bolag bryr sig om on page/on site är det bara att beklaga. Eller så har du bara varit villig att betala för placeringar inget annat. Inte vet jag.

  20. #20
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Om din erfarenhet av SEO-företag är att endast 1 av 4 bolag bryr sig om on page/on site är det bara att beklaga. Eller så har du bara varit villig att betala för placeringar inget annat. Inte vet jag.
    JAg vet att det låter ovettigt. Jag tycker själv att det är ologiskt, då jag vet att on-site optimering är steg nummer 1. Men att ganska stora aktörer inte ens nämner detta till kund (inte mig personligen) är för mig märkligt. Självklart finns det som hanterar hela paketet, och dessa förtjänar respekt från min sida, då jag alltid kollar från kundens synvinkel och inte SEO företaget.

    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Vi har lite olika uppfattningar där @gelki
    -Tur är väl det. :-) med risk att sänka mitt rykte på forumet här hehe. :-))

  21. #21
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    -Tur är väl det. :-) med risk att sänka mitt rykte på forumet här hehe. :-))
    Den risken är försumbar med sänkt rykte. Används inte så ofta, som jag kan se, används av oss medlemmar när personen ifråga har varit mycket otrevlig mot andra eller försökt lura folk. Eller för att citera reglerna:
    Titeln väljer användaren själv när denne registrerar sig och ni som väljer SEO-proffs men sedan ger dåliga svar kommer oundvikligen samla negativa ryktespoäng från andra medlemmar.
    Så risken är nog större för mig om jag inte kan ha substans i mina svar.

  22. #22
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Så risken är nog större för mig om jag inte kan ha substans i mina svar.
    Vi har lite olika uppfattningar där @Urban :-)

  23. #23
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    hbengtsson, jag skulle vilja föreslå en helt annan sak och det är att du sätter fart och bloggar om dina uppdrag och har du ont om gjorda jobb så blogga om de uppdrag du vill göra. Just när det handlar om bröllopsfotografer så är det ditt varumärke som avgör om du inte väljer att prisa ner dig för att bara få uppdrag av dem som vill ha det billigaste alternativet. Sedan ska du givetvis göra det seomässigt. Skaffa bra länkar som du har rätt goda möjligheter att nätverka till dig i denna nisch. Du kan mycket väl även satsa på Adwords men jag tror det är svårt att konvertera. Följer en bröllopsfotograf på nära håll med insyn i optimeringen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 13:42
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 11:44
  3. Nybörjarfråga om mod_rewrite och indexering
    Av maggan i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 12:09
  4. Fördel med SEO företag eller ej
    Av PernillaEA i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 11:43
  5. Nybörjarfråga
    Av magnusd i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 16:09