Resultat 1 till 2 av 2

Små sajeter som till slut blir som stora webshoper

  1. #1
    talsens avatar
    talsen talsen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    8
    Jag undrar över en sak.

    Det är nämligen så att många nämner det här med att satsa på få sajter eller flera sajter. Sen att man ska vara intresserad av vad man skriver om, så kan man bidra med riktig kvalitétsinformation. Men när det gäller att ranka högt i Google så krävs det en hel del inlänkar (tråkigaste som finns? ), men sen kan man också bygga en sajt med ON-page, dvs jobba med ett fåtal sökord och sedan ranka högt på dessa. Nu till min fråga!

    Om jag ska skriva om ett ämne "X" och jobba som affiliate mot andra företag som CDON, NetOnNet osv.. så kommer min sajt som handlar om "X" till slut se ut som en enda stor webshop, med en massa produkter som länkar vidare till CDON osv.

    Är detta något ni rekommenderar? Vad tycker Google om detta?
    Eller ska man satsa på bloggupplägget eller enbart skriva informativt och länka till vissa produkter bara?

  2. #2
    Jennys avatar
    Jenny Jenny är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    5
    Det beror väl på vilken typ av sida du vill ha. Du kan skapa en sida som ser ut som en webshop som du säger där du t ex. jämför priser eller andra egenskaper hos produkterna. Det bästa för sådana sidor brukar vara att ha en bra struktur och jobba med product feed.
    Du kan också skapa en mer informativ sida som kan relateras till produkten utan att för den delen vara en direkt reklamsida för produkten. I de fallen är det bäst att fokusera på behovet hos kunden och tipsa om produkten istället för att lägga upp banners. Min erfarenhet är att det sistnämnda fungerar bäst. Fokusera på pre-selling sidor.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Flera stora facebooksidor till salu!
    Av Kewin i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 17:36
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 02:14
  3. Byter från stora till små bokstäver
    Av tuben i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 08:51
  4. Content writer till stora som små projekt
    Av Habil i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 15:49
  5. Resultatet utan adressbörjan/-slut?
    Av TStone i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 11:33