Resultat 1 till 4 av 4

En länk-experiment( lite blackhat)

  1. #1
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Nyligen köpte jag en en så kallad review ifrån en blog med många besökare. Jag betalade 100 dollar och fick en skriven artikeln upplagd på deras hemsidan som är relevant till ämnet min sida handlar om. 1 vecka senare hade jag 600 backlinks på min sida, trots att min site är helt ny. Det visade sig att folk spred min länk till andra hemsidor och det blev en chain reaction.

    Detta fick mig att fundera över följande.

    Jag kanske skulle kunna bygga en script som gör följande: registrerar massa twitter konto och andra sociala medier, kanske runt 10 tusen. Och använda proxys när jag automatisk postar min länk ut som refererar tillbacks till min sida.

    Då är det omöjligt för google att banna min hemsida för länk spam, då detta anses vara normalt enligt google.
    Med andra ord jag kan inte hjälpa att massa andra "folk" skriver om min site.

    Vad tycker ni om iden?

    Dock tycker jag fortfarande att manuellt skapa länkar-is the way to go.
    Men man kan kanske trots allt använda denna teknik till sina satellit sidor?

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Dock fullt möjligt för Twitter att banna varenda en av dina 10 tusen konton.
    Hur tror du Google ser på 10 tusen försvunna länkar (bannade konton)?

  3. #3
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Jag tror inte twitter eller andra sidor kommer banna mina konton, eftersom jag kommer att använda mig av proxys och dessutom så kommer syftet med konton inte endast att vara till för att skaffa länkar, utan även besökare. Med andra ord konton kommer vara unika och även aktiva under en längre tid. Dessutom så kan man använda sig av intervall posting vilket gör att samtliga konton postar inte samtidigt utan utskicken sker helt slumpmässigt under en längre period.

    Tanken här är att utnyttja en algoritm för att få saker snabbare gjort.( skaffa in länkar och potentiellt några besökare.)

  4. #4
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Twitter bannar konton på löpande band just nu.

    Folk sätter upp falska konton, fyller i profil info, postar länk fria tweets i en vecka, sen när väl länken kommer upp.
    BAM..hejdå.

    De flesta inser inte att majoriteten av Proxies talar om att de just är proxies.
    T.o.m många så kallade Elite proxies som inte skall avslöja att det är proxies gör det.

    Elite Proxies som verkligen funkar kostar typ $1.50 styck.
    Beräkningen av hur många du behöver och hur mycket det kommer att kosta för 10K kan du göra själv.
    Sen ska du fylla profilerna, lägga upp profil foto, följa ett par personer, posta random tweets till alla konton ett par gånger innan du postar dina tweets med länkar till 10 000 konton?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ett experiment - länkar till kataloger
    Av Jacob Jarnvall i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 23:41
  2. Du är en Blackhat
    Av Johan W i forum Länkbygge
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 07:31
  3. Blackhat?
    Av Anders Granström i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 18:34
  4. Experiment med länkbete
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 17:17
  5. Länk Experiment
    Av latehorn i forum Länkbygge
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 11:11