Resultat 1 till 3 av 3

När publiceringssystemet ger en duplicate content

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av jmn
    Trevligt. Tackar!
    Också nyfiken på hur Drupal står sig. På drupal.org antyds att den är *bra* i sökmototorer - men hur bevisar man det? Förmodligen är skillnaden mellan CMS:er mest intressant för den som "bara skriver" och låter CMS:ens default styra sidans taggar och länkar.
    Vi var väldigt nöjda med hur Drupal rent indexeringsmässigt fungerande medan Google läste artiklar och nyheter med en standardfunktion i Drupal. Nu har vi riktigt störande problem med indexeringen efter att jag dödade den funktionen. Jag dödade den eftersom det finns exempel med sajter som åkt ur index p.g.a. de dublicerat egna artiklar på sajten. Nu vet jag inte exakt vad de gjort men man är ju små paranoid. Nu indexeras vi konstigt och sent. Det kan bero på att vi har en mycket hög andel djuplänkar.

    Vi hade *aldrig* länkat in den funktionen från någonstans och så vitt jag ser finns inga externa länkar till den. Ett tag trodde jag att Google Adsense teamet pekade om Google dit när jag klagade på att de inte uppfyllde de 40 minuter som de hade pratat om. Men jag följer inte Google Mediapartner så jag har 0 koll på hur den indexerar.

    I övrigt är det mycket lätt att få dublicerat eget data med Drupal. Om någon tror att det kan skada bör du vara väldigt försiktig med hur du länkar till din tävlingssida. Nästan vad som helst som du skriver i länken som överhuvudtaget liknar rätt URL accepteras och skickas till rätt sida. Vi dödade alla de möjligheterna när vi såg det i ett fall. Google satte artikel med rätt URL på huvudgrejen och den andra artikeln som undergrej i SERP:en. Det såg mycket oestetiskt ut.

    Jag lade förresten artikeln här i vårt forum:
    forum. nyfikenvital.org/viewtopic.php?t=88

    Jag tänker att vi kan skriva en artikel om Drupal där du berättar lite om din tävlingssida och att vi länkar den därifrån.

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Nu håller vi på och glider från ämnet här tycker jag, men om du har något exempel på en sajt som verkligen kan visa att de har åkt ut ur Googles index bara av att ha duplicerat sitt eget material på sin egen sajt så tycker jag att det är värt en egen tråd. Jag har massor av exempel på motsatsen. Sajter med massor av internt duplicerat index som ändå fungerar mycket bra i Google.

    Men som sagt. Starta en ny tråd i det ämnet.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    "För ett år sedan när jag
    fick mer och mer unika besök från google-sökare så hittade google några
    upprepningar på några av mina nyheter - jag tror jag hade refererat fem
    nyheter från samma källa -och google tog bort nästan alla mina besök så
    att min besöksfrekvens gick ner 80% eller mer. Jag kunde inte få något
    svar av google förutom allmänna anklagelser att de försöker motverka att
    man utnyttjar google fel."
    Zvi Wirschubsky
    nymedicin.com
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-29 klockan 01:12. Anledning: tog bort trasig och onödig länk till http://www

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Content Writer på heltid
    Av Maccke i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 14:30
  2. Content writers sökes
    Av Maccke i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 20:29
  3. "Title relevancy to page content is terrible"
    Av Simone i forum Optimering
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 01:17
  4. Automatiska url-omskrivningar ger duplicate content?
    Av Niclas Strindell i forum URL-omskrivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 00:42
  5. Duplicate content på flera domäner
    Av MattiasN i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:20