Resultat 1 till 3 av 3

Text som inte visas pga Jquery

  1. #1
    DMDaniels avatar
    DMDaniel DMDaniel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    4
    Hej allihopa!

    Helt ny på forumet som registrerad användare, men brukar läsa här till och från väldigt mycket.

    Jag har en fråga angående att dölja textinnehåll på en sida med hjälp av Jquery, som givetvis kan visas av besökare genom en "Läs mer" knapp eller liknande. Tanken med texten som döljs är absolut inte spam eller liknande, utan kort och gott för layoutens skull.
    Ser Google dåligt på detta på nåt sätt? Kan man bli straffad för det?

    Jag är verkligen ingen programmerare, utan glad Wordpress användare enbart. Här är ett exempel från källkoden:
    <ul class='gdl-toggle-box'>
    <li class='gdl-divider'>
    <h2 class='toggle-box-head title-color gdl-title'><span class='toggle-box-head-image'></span>Mer</h2>
    <div class='toggle-box-content'> TEXTINNEHÅLL
    </li>
    </ul>

    Som jag förstår det är detta Jquery (?). Bör jag undvika att använda detta med tanke på Google?

    Tacksam för alla tips och råd
    //
    Daniel

  2. #2
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Hej DmDaniel

    Jquery är JavaScript-bibliotek. D.v.s på förhand tonvis med javaScript kod, färdig för att inkluderas och köras igång. Och vi alla vet att Google gillar "mänskligt" läsbart innehåll. Huruvida JavaScript block är lätt läst och unikt innehåll behöver vi kanske inte argumentera om.

    Så fortsätt använd Jquery. Varför uppfinna hjulet igen.? Men innehållsmässigt är det nog ingen bra idé att försöka använda den till. Vet inte hur många sidor på internet som jag kräks på där 90 % av sidan är ren script istället för text innehåll. Det du bör ha i åtanke att aldrig inkludera javascript utan endast i fall där det är absolut nödvändigt. Är det t.e.x nödvändigt att använda "hover" funktioner med JavaScript? -Nej. Man kan fixa detta med CSS.

    Svar angående din kod:
    -Nej du kan inte bli straffad för det. Classer är ju Css standard så det är inga problem. Bra att du använder LI, UL. Listor älskar google. Det viktigaste är att du gör relevant, unikt innehåll html mässigt, inte i JavaScript/jquery dock. :-)

  3. #3
    DMDaniels avatar
    DMDaniel DMDaniel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    4
    Tack för svar gelki

    Hängde inte riktigt med på allt (är ingen programmerare alls som sagt) men förstår innebörden... kommer testa mig fram lite, så stort tack för hjälpen.

    Citat Ursprungligen postat av gelki Visa inlägg
    Hej DmDaniel

    Jquery är JavaScript-bibliotek. D.v.s på förhand tonvis med javaScript kod, färdig för att inkluderas och köras igång. Och vi alla vet att Google gillar "mänskligt" läsbart innehåll. Huruvida JavaScript block är lätt läst och unikt innehåll behöver vi kanske inte argumentera om.

    Så fortsätt använd Jquery. Varför uppfinna hjulet igen.? Men innehållsmässigt är det nog ingen bra idé att försöka använda den till. Vet inte hur många sidor på internet som jag kräks på där 90 % av sidan är ren script istället för text innehåll. Det du bör ha i åtanke att aldrig inkludera javascript utan endast i fall där det är absolut nödvändigt. Är det t.e.x nödvändigt att använda "hover" funktioner med JavaScript? -Nej. Man kan fixa detta med CSS.

    Svar angående din kod:
    -Nej du kan inte bli straffad för det. Classer är ju Css standard så det är inga problem. Bra att du använder LI, UL. Listor älskar google. Det viktigaste är att du gör relevant, unikt innehåll html mässigt, inte i JavaScript/jquery dock. :-)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sesam och Eniro visas inte som sökmotorer i Google Analytics
    Av MattiasN i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-12-13, 08:09
  2. Indexsida visas inte som sökresultat?
    Av keymak3r i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 03:26
  3. jQuery tabs
    Av StefanBergfeldt i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 20:14
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 10:55
  5. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 02:40