Resultat 1 till 3 av 3

Text som inte visas pga Jquery

  1. #1
    DMDaniels avatar
    DMDaniel DMDaniel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    4
    Hej allihopa!

    Helt ny på forumet som registrerad användare, men brukar läsa här till och från väldigt mycket.

    Jag har en fråga angående att dölja textinnehåll på en sida med hjälp av Jquery, som givetvis kan visas av besökare genom en "Läs mer" knapp eller liknande. Tanken med texten som döljs är absolut inte spam eller liknande, utan kort och gott för layoutens skull.
    Ser Google dåligt på detta på nåt sätt? Kan man bli straffad för det?

    Jag är verkligen ingen programmerare, utan glad Wordpress användare enbart. Här är ett exempel från källkoden:
    <ul class='gdl-toggle-box'>
    <li class='gdl-divider'>
    <h2 class='toggle-box-head title-color gdl-title'><span class='toggle-box-head-image'></span>Mer</h2>
    <div class='toggle-box-content'> TEXTINNEHÅLL
    </li>
    </ul>

    Som jag förstår det är detta Jquery (?). Bör jag undvika att använda detta med tanke på Google?

    Tacksam för alla tips och råd
    //
    Daniel

  2. #2
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Hej DmDaniel

    Jquery är JavaScript-bibliotek. D.v.s på förhand tonvis med javaScript kod, färdig för att inkluderas och köras igång. Och vi alla vet att Google gillar "mänskligt" läsbart innehåll. Huruvida JavaScript block är lätt läst och unikt innehåll behöver vi kanske inte argumentera om.