Resultat 1 till 24 av 24

Vissa är bra på länkbygge?

  1. #1
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Har under kanske 2 månader sett en och samma sida ranka väldigt bra på svåra ord.
    Jag undrar hur det ens är möjligt att sidor som är 100% skräp kan ligga bra placerad under längre tid på svåra ord?

    Hur kontaktar man google och ber dom kolla upp sidan?

  2. #2
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114

  3. #3
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Länkar.

    Du kan rapportera sajter av flera olika anledningar men så länge sajten inte gör något olagligt så skulle jag lagt tiden på egna projekt istället för att försöka ta bort konkurrensen med andra metoder.

    http://support.google.com/webmasters...v&answer=93713

  4. #4
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Persson Visa inlägg
    På vilket sätt stör det dig?
    eftersom sidan absolut inte är relevant till 0.0001%

    det betyder att han är en bluffare

  5. #5
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Länkar.

    Du kan rapportera sajter av flera olika anledningar men så länge sajten inte gör något olagligt så skulle jag lagt tiden på egna projekt istället för att försöka ta bort konkurrensen med andra metoder.

    http://support.google.com/webmasters...v&answer=93713
    Sidor som inte är relevant mer än titel är kanske inte olagligt men såna sidor borde verkligen inte finnas top 3 på svåra ord ens en dag.

  6. #6
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Länkar.

    Du kan rapportera sajter av flera olika anledningar men så länge sajten inte gör något olagligt så skulle jag lagt tiden på egna projekt istället för att försöka ta bort konkurrensen med andra metoder.

    http://support.google.com/webmasters...v&answer=93713
    Har skickat in klagomål och använt denna länk som verkar vara den bästa.
    Webbskräpsidor försöker få bättre placering i Googles sökresultat med hjälp av olika trick, till exempel dold text, dörrsidor, cloaking eller vilseledande omdirigeringar. Dessa tekniker syftar till att försämra kvaliteten i våra sökresultat och förstör sökupplevelsen för alla.

    https://www.google.com/webmasters/tools/spamreportform

  7. #7
    Partos avatar
    Parto Parto är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Snälla sköt era eget. På vilket sätt är han bluffare? Att han hittat metoder som inte du lyckats finna? Frågan är hur många här som verkligen kör 100% white hat enligt googles regler? Kolla istället på era konkurrenter och ta lärdom av dem.

  8. #8
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Parto Visa inlägg
    Snälla sköt era eget. På vilket sätt är han bluffare? Att han hittat metoder som inte du lyckats finna? Frågan är hur många här som verkligen kör 100% white hat enligt googles regler? Kolla istället på era konkurrenter och ta lärdom av dem.
    Läs och förstå kanske du ska börja med, före du skriver? är sidan inte relevant till 1% så gör han det bara för att han tycker det är kul!

  9. #9
    Partos avatar
    Parto Parto är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av snulle Visa inlägg
    Läs och förstå kanske du ska börja med, före du skriver? är sidan inte relevant till 1% så gör han det bara för att han tycker det är kul!
    Försök genomskåda hans "ha kul" teknik istället och ranka över han

  10. #10
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Kanske struntar han i det sökresulatet. Kanske är han bara där för att lära sig nya metoder som kan användas på andra sajter, för andra sökord.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  11. #11
    Thorans avatar
    Thoran Thoran är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Florida
    Inlägg
    14
    I think you must try out once by using some simple word so that you may get confirmed.

  12. #12
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    otrolig nog ligger han ännu lika bra så google bör nog fundera lite på hur dom arbetar.

    det sjuka är att på flera svåra ord är samma konstiga sida topp 3.

  13. #13
    Innovative SEOs avatar
    Innovative SEO Innovative SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    27
    Det kan ta lite tid innan google kollar igenom din anmälan då dem får in ett par miljoner sådana. Sen är min åsikt att det bara är å skita i sådana sidor då dem ofta försvinner av sig själv efter ett tag och den tiden du slösar på att tänka på dem gör bara att du förlorar tid som du kunnat jobba på.

  14. #14
    Legendaryzs avatar
    Legendaryz Legendaryz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    30
    Som övriga redan har sagt så bör du arbeta med din egen sida istället. Gör du ett bra SEO arbete bör du ganska snart hamna över en oseriös sida i sökresultaten.

  15. #15
    SEO_Tesss avatar
    SEO_Tess SEO_Tess är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    4
    Jag är inte helt enig, självklart man ska följa gällande riktlinjer etc. Top class content måste vara det som styr långsiktigt, annars hade allt fallit på sin egen rimlighet. Just nu sitter jag och arbetar med 3 kunder som anlitat en ganska respekterad (tro det eller ej, dom omsätter ca 12 milj/år) SEO-aktör som har byggt länkar genom ca 200 wordpressites där majoriteten av sidorna endast har 1 inlägg. Alla dessa länkar är nu borttagna/disavowat från mina kunder webbsidor, samtidigt har vi skrivit om texter och vips, nu är vi med i matchen. Jag vill verkligen understryka att länkar inte är fel. Om länkarna är drottningen så kommer bra copy förhoppningsvis alltid att vara kung. Att inte anmäla är att se på när någon blir utsatt för brott men man väljer att inte ingripa, fegt. Anmäl.

  16. #16
    DavidWiggs avatar
    DavidWigg DavidWigg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av SEO_Tess Visa inlägg
    Att inte anmäla är att se på när någon blir utsatt för brott men man väljer att inte ingripa, fegt. Anmäl.
    Förstår inte hur du kan jämföra det med en kriminell handling. Vart har du fått det ifrån?

  17. #17
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Skulle gissa på att SEO_Tess har varit på en föreläsning om SEO som någon med mer inriktning på sociala medier höll i.
    Har faktiskt sett ännu mer absurda jämförelser än den där från dem som lyssnat på sociala media-folk.

  18. #18
    SEO_Tesss avatar
    SEO_Tess SEO_Tess är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av DavidWigg Visa inlägg
    Förstår inte hur du kan jämföra det med en kriminell handling. Vart har du fått det ifrån?
    Du har rätt, jag överdrev och tar tillbaka den överilade jämförelsen.

  19. #19
    SEO_Tesss avatar
    SEO_Tess SEO_Tess är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    4
    Skulle gissa på att Urban G dömer snabbt. Som moderator kanske man hade förväntat sig en mer nyanserad reaktion men jag är dessvärre inte förvånad.
    Nej, jag har inte varit på en föreläsning med inrikting om sociala medier. Jag står fast vid att det måste vara fel att medvetet försöka lura sökmotorer, jag kör på sunt förnuft och det har fungerat ganska väl.
    Jag lever inte på SEO, det är en bisyssla, jag är E-handlare med shoppar i 23 länder och det intressanta med det är att man får en potent inblick och överblick i hur SEO påverkar lokalt och globalt, både On page och Off page. Jag är stor nog att medge att alla iakttagelser jag gör på dessa marknader är spekulationer "so don't take my word for it

  20. #20
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nu är det väl inte vi som håller på med SEO som på något sätt skall göra gratistjänster åt Google när det gäller att rapportera länkbyggen.
    Sedan kan man alltid ha en diskussion om vad som är att lura eller inte. Finns inte en kund som betalar för att placera sig på ord som inte är relevanta för verksamheten. Och är det relevant för verksamheten så är det även relevant för en besökare.

    Fanns inte vi som arbetar med SEO skulle topp tio på många sökfraser bestå av de Rosa Bloggarna som skriver om sina skor, tröjor andra kläder eller restauranger de besökt, resor till olika länder de har gjort etc.

    Sedan vad som gäller off page så:
    All aktiv länkanskaffning bryter mot Googles regler. Inkl länkbyten, pressmeddelande där det enda syftet är länka till webbplatsen. Skicka ut gratisprover för att få en bloggare att skriva om produkten/tjänsten, där bryter man dessutom mot marknadsföringslagen. Och så vidare.

    Vikten av on page arbete är vi alla som arbetar aktivt med SEO mycket medvetna om. Men det räcker inte i alla lägen. Och det är det som är det härlig med Internet och SEO.
    Ett företag med en mindre budget kan faktiskt konkurrera med det stora företaget som har mångdubbelt större budget för marknadsföring.

    Till slut att jag reagerade var din fullkomligt absurda jämförelse, vilket du förvisso tog tillbaka senare. Har dock sett värre när någon jämförde länkbygge med övergrepp på barn efter en föreläsning.
    Senast redigerat av Urban G den 2014-10-29 klockan 19:09.

  21. #21
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Länkbygge är ständigt ett debattämne. Jag tror det beror på att det är ganska tidskrävande/kostsamt.

    Om du väljer att bygga upp egna resurser tar det mycket tid. Då pratar jag inte att starta upp fem WP-bloggar, utan att istället starta upp 200 eller 2000 st. Om man ska vara självförsörjande på länkresurser krävs det ofta ett 100-tal egna länksajter om man jobbar med hyfsat konkurrensutsatta sökord.

    Alternativet är att köp länkar, vilket kostar en hel del pengar om det behövs några hundra stycken unika länkar.

    Det finns nog dem som tycker att det är fusk att köpa/bygga länkar på det här sättet. Att de har en moralisk skyldighet mot Google. För de flesta "länkhatare" tror jag snarare det handlar om att de har små ekonomiska muskler. De är inne och krigar i branscher med hög konkurrens utan att ha ekonomin och kunskaperna för det. Då är det lätt att gnälla över alla möjliga orättvisor, bl.a. länkbygge.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  22. #22
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    jag känner igen mig i Snulles beskrivning. Vissa sajter är ypperligt placerade och man undrar ju... eller inte hehe. Jobba själv hårdare, fokuserat och med ett innehåll som underhåller och ger besökaren stimulans. Ha tålamod. Byt länkar med andra. experimentera mera med egna sajter och följ noga statistik i wmt. Jobba aktivt med kontaktbygge inom olika branscher. Det är bara några råd, istället för att förtvivlat se ner på andras placeringar.

  23. #23
    Snaps avatar
    Snap Snap är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Googla på Simon Nyström så kommer ni få en och annan förklaring.

  24. #24
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Att göra en bra sida enligt Googlepersonalens krav är inte det samma som vad Googles algoritm tycker att man ska göra, därför ser man väldigt ofta sidor som många tycker rankar felaktigt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vinna över vissa större sidor
    Av lalamums i forum Google
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-08-23, 03:14
  2. Straffad för vissa keywords
    Av robertb i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 12:56
  3. Dålig ranking på vissa sökord - vad göra?
    Av Mikeymike i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 23:21
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 19:40
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 14:55