Resultat 1 till 6 av 6

Verktyg för att planera content i större skala?

  1. #1
    Tauers avatar
    Tauer Tauer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20
    I takt med att jag jobbar med fler och fler sajter inser jag värdet av att lägga upp planering och strategi med innehåll på mina sajter och bloggar. Hittills har jag kört på känsla och lite lättare reminderverktyg, men inser att jag skulle behöva något som mer liknar ett publicerings/projektledarhjälpmedel där jag lätt kan få en överblick över många sajter och i vilket stadium de befinner sig i och vad som ska göras och när.

    Tänker mig någon form av tidslinjer (skulle för all del kunna vara strukturerade i ett excelark eller liknande) som kan löpa parallellt och börja/sluta på olika tidpunkter, med enkla sätt att specificera hyfsat detaljrikt vilken typ av innehåll eller annat arbete som ska göras.

    Kanske lite luddigt, men eftersom jag inte hittar något som passar på egen hand slänger jag ut frågan. Några tips?

  2. #2
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Man kan använda Excel som hjälpmedel. Spalta upp sidor du skall arbeta med, vad du skall göra (skriva i bloggen, uppdatera med info osv), vad texten skall handla om (inkl sökord), om du skall länka och vart, vilka ankartexter på länkarna, vad för text (kvalitet/fakta eller "länktext") och givetvis datum när du skall göra det.

  3. #3
    Tauers avatar
    Tauer Tauer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Martin_G Visa inlägg
    Man kan använda Excel som hjälpmedel. Spalta upp sidor du skall arbeta med, vad du skall göra (skriva i bloggen, uppdatera med info osv), vad texten skall handla om (inkl sökord), om du skall länka och vart, vilka ankartexter på länkarna, vad för text (kvalitet/fakta eller "länktext") och givetvis datum när du skall göra det.
    Lite så jag jobbar nu men skulle vilja ha något mer kraftfullt, börjar bli för mycket för att hantera med "bara" enkelt excelark. Framför allt något som kan komma med reminders vid tidpunkter jag väljer och där jag lätt kan markera en site/blogg/text som "klar", som gärna är skalbart. Vill kunna "zooma in" ett delprojekt på detaljnivå (dag för dag) och samtiidgt kunna se projektet i ett större perspektiv av månader eller år.

    Gissar att detta skulle kunna hackas ihop i tex Excel men det är inget jag behärskar tyvärr

  4. #4
    introstands avatar
    introstand introstand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    31
    Kommer direkt att tänka på Microsoft Project. Ingenting jag har testat men det låter rätt

  5. #5
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Finns en hel del projekthanteringsverktyg där ute.

    Ett enkelt är http://basecamp.com/

  6. #6
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av introstand Visa inlägg
    Kommer direkt att tänka på Microsoft Project. Ingenting jag har testat men det låter rätt
    MS projekt är ett kanonprogram men rätt svårt att lära sig. Lång uppstartstid.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köpes: Större antal länkar
    Av Andr i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-29, 16:14
  2. Planera ett relevant länknätverk
    Av Stefan Nilsson i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 11:46
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 14:59
  4. Duplicate Content Verktyg
    Av webdoc i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 23:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 19:48