Resultat 1 till 5 av 5

2 engelska sökord på svensk sajt

  1. #1
    Froddes avatar
    Frodde Frodde är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Hej,
    Skall strax publicera min sajt.

    Har en fråga som jag inte hittar något svar på:

    Går omkring och lider med 2 kritiska sökord på engelska - dessa sätter fingret på exakt vad jag sysslar med (bara 95+160 sökningar/mån på google i sverige, men säkerligen växande). När man söker på dessa på svenska google syns enbart internationella sajter utom en liten svensk som ligger på 4:e plats på ett av orden.

    När jag gör en lokal svensk sökord-konkurrens-koll (i mjukvaran traffic Travis free) får jag upp extremt hög konkurrens på bägge sökorden, och samma internationella sajter dyker upp.

    Man tycker att min svenska sajt borde vara mer relevant för SVENSKA sökare på svenska Google än de internationella supersajterna som dyker upp? Är det som det står eller visar den där lilla svensken på 4:e plats att det visst går?

    Hälsningar!


    Tack också för all bra info här på forumet.

  2. #2
    SEOIbericas avatar
    SEOIberica SEOIberica är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Palma de Mallorca
    Inlägg
    41
    Om det är bransch ord ser jag inga problem med att optimera för dem även på den svensk sida.

    "Internationella supersajter" brukar ha hög trust vilket kan göra att det tar längre tid. 'Jag tycker du ska analysera länkarna för den lilla svenska sajten som ligger 4:a för att se hur de gjort för att få tips.
    Sedan KAN du ha chans om du skaffar länkar från svensk hostade sajter som är relevanta för ämnet, givetvis skall du även rikta in din domän för Sverige i GWT.

  3. #3
    Froddes avatar
    Frodde Frodde är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Tack, bra tips! Jag försöker kolla lite mer ingående hur den andra svensken har gjort.

  4. #4
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Fixa några starka inlänkar. Jobba med bra varierat innehåll som nämner både svenska och engelska ordet. Vänta. Så är det nog en bra bit på vägen.

  5. #5
    Froddes avatar
    Frodde Frodde är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Maccke Visa inlägg
    Fixa några starka inlänkar. Jobba med bra varierat innehåll som nämner både svenska och engelska ordet. Vänta. Så är det nog en bra bit på vägen.
    Tack för tips! Finns ingen riktigt bra översättning till svenska på ordet, men man kan ju uppfinna en kanske.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver SEO för svensk sajt i Norge
    Av surinp3 i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 16:10
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 15:52
  3. Svar: 46
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 23:35
  4. Engelska ord i URL:en på svensk sajt
    Av ruth i forum Sökordsanalys
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 12:00
  5. Hur svåra är engelska sökord?
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 13:23