Resultat 1 till 4 av 4

Spridning av svenska domäner över olika IP

  1. #1
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Hur viktigt är det egentligen att sprida domäner över olika Class C i Sverige egentligen? Det finns några stora aktörer och det tenderar vara naturligt att en stor del av domäner finns just på dessa.
    Senast redigerat av Marcin den 2006-11-02 klockan 00:01.

  2. #2
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    För Google? Jag vet inte. Jag har testat att köra samma serie och binda webbplatser till olika IP-nummer som ligger i serie efter varann i mitt nät. Det har inte fungerat så bra. Effekten av länkarna verkar bli sämre.

    Har därför köpt serverplats på fyra fem ställen runt om i Sverige och sprider mina större sajter över dessa platser. Det är svårt att säga om effekten blivit bättre för de stora sajterna men för de små så har jag helt klart lyckats med fler svåra ord än innan.

    Om du vill byta webbhotell/länkar med mig så har jag skrivit en inbjudan i Den här tråden
    .

    Lycka till!

  3. #3
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Ang detta,

    Jag har flyttat lite fram och tillbaka mellan ipn på en del siter och inte märkt något. Jag har även flyttat ett trettiotal domäner en gång från ett ip till flera ipn i samma c-nät. Ingen skillnad där heller.

    Däremot har jag inte aktivt försökt sprida ut mina siter över ett stort antal c-nät, men jag tvivlar faktiskt på att det skulle bli några betydande skillnader.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Olika C-nät är nog vad som det krävs. Jag har inte provat själv men jag tror det fungerar jämfört med ett alternativ. Och det alternativet är när du har lite naturligt spridda länkar. Får man in bra med länkar från olika sajter gör ju 5 - 10 egna sajter knappast till eller från men annars...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)