Resultat 1 till 5 av 5

Vad är effektivast?

  1. #1
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Om jag ska skapa en satellitsida vad är då mest effektivast sett ur SEO perspektiv:

    1. Jag satsar på att ha flera olika menyer/sektioner vilket ger upphov till flera undersidor.
    2. satsa på att ha all information under en och samma meny/sektion (Blir en massa text på en enda sida)?

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Jag har testat lite att ha all info på en sida (för sidor som inte innehåller alltför mycket information totalt sett), men jag får intrycket att det är lättare att ranka hela sidan om man delar upp informationen på ett välstrukturerat sätt. Nu har jag inte speciellt mycket underlag, och det kan lika väl handla om att sidan åldrats som lett till att den successivt stigit.

    Skulle vara intressant att höra lite fler synpunkter här, när det nu gäller en satellitsida...

  3. #3
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Om jag förstår din fråga rätt: Innehåll på 1 sida så den blir lång eller dela upp det på fler sidor?

    Jag skulle starkt rekommendera att bygga minst ett par undersidor på varje satellit. Försök få så mycket innehåll som möjligt på varje. Självklart är det naturligt att om oss/kontakt och liknande inte har så mycket innehåll. Sikta på en 10+ undersidor beroende på storleken på nischen/segmentet/sökordet

  4. #4
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Ok tack

    Och btw ja det var korrekt som du skrev Fredrik ^^

  5. #5
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Jag instämmer med föregående talare. Det är bra att dela upp innehållet på flera sidor. Dels för att det är lättare att ranka bra på flera sökord (om det är ett av syftena), men även för att det känns mer naturligt med en sajt som består av mer än en enda sida.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Effektivast länkbygge för en idn domän?
    Av nestak i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 21:21