Resultat 1 till 4 av 4

Hög placering trots noll optimering offpage

  1. #1
    Buller koms avatar
    Buller kom Buller kom är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    10
    Ja int vet ja då:-) Det här med inlänkningar är viktigt, men ibland funderar man ju. Har en satelitsida som i princip inte har några inlänkningar alls. Trots det ligger det som 2:a med ett sökord som har relativt hög konkurrens. Har lagt ner minimalt med tid för att optimera denna site

    Fantastiskt bra tycker ju jag, men är det någon som har en vettig förklaring på detta.

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Ibland ser man ju en del paradoxala fenomen. Jag noterade nyligen bl.a. att jag fick besökare för sökningen ["mitt keyword" + kontakter], vilket leder folk till kontaktsidan på en av mina sajter. Sidan heter endast "kontakt", och innehåller en mening text med: "om ni vill kontakta oss kan ni fylla i detta formulär", och därunder finns alltså ett enkelt formulär med tre fält.

    Personer som googlar på frasen gör det dock för att de söker info om mitt keyword relaterat till "kontakt" med betydelsen "strömkontakt" (detta är den rimliga förklaringen)... Men min sida är inte alls relevant för den sökningen. Andra sidor som rankar på sökninge innehåller betydligt mer och relevant info. Kontentan är väl att google (felaktigt) anser att min sida är exceptionellt koncis och inte pratar en massa strunt . I serpen försöker de nog presentera en blandning av resultat som kan vara relevanta, exempelvis: ett par bloginlägg, nån youtubevideo, en wikipediasida eller annan dictionary, och så en sida som presenterar "definitionen" av ett visst ord eller fras exempelvis definitions.com (som i detta fallet alltså får backa för min "kontaktsida"...)

    Så visst kan knapphändigt innehåll också ranka högt...

  3. #3
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    har du exakt domain match för sökorden?
    kanske alla sidor som rankade för sökorden har straffats av google den senaste uppdateringen och därför rankar din sida.

  4. #4
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av Seokillen Visa inlägg
    har du exakt domain match för sökorden?
    kanske alla sidor som rankade för sökorden har straffats av google den senaste uppdateringen och därför rankar din sida.
    Nej det är ingen EMD. Det är ett företagsnamn. Och serpen har inte haft en massa skräpsidor tidigare som nu har försvunnit.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-02-05, 14:46
  2. Framgång, trots alla odds emot sig
    Av Urban G i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 02:20
  3. Få besökare trots topplaceringar
    Av Bonneville i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 21:06
  4. Dålig placering trots flera bra SEO-faktorer
    Av craj i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 00:18
  5. Med i index trots att inget har påbörjats ...
    Av Patrik Berggren i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 17:29