Resultat 1 till 7 av 7

Hur många bloggar från samma plattform rekommenderas?

  1. #1
    Yesboxs avatar
    Yesbox Yesbox är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    47
    Som många andra gör så skapar jag bloggar från t.ex wordpress.com som jag sedan länkar till min hemsida etc, saken är att jag är osäker på hur många sådana man kan skapa (från samma plattform) innan Google får upp ögonen på en? Då menar jag att man länkar till samma hemsida från alla dessa bloggar.

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Jag skulle inte oroa mig att de alla var från samma plattform. WP är så pass etablerat och inget konstigt i sig. Frågan är väl snarare om det inte är bättre att satsa på några enstaka bättre bloggar/satelliter, än att slänga upp en mängd sidor av dålig kvalitet.

  3. #3
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det går nog tyvärr inte att svara på rakt av. Det beror på hur bra du gör bloggarna, hur du länkar till din sajt, hur och till vilka andra sajter du också länkar, när du lägger upp posten med länken, och hur många andra länkar du har till din websajt.

    Men för att ge någon slags fingervisning så är jag övertygad om att Google förstår vad du sysslar med ganska snabbt. Det betyder dock inte att de tycker det är värt att göra något åt det, eller ens att de tycker att det bryter mot deras riktlinjer. Fortfarande, det hänger på hur bra du gör det och vilken annan nytta de bloggarna tillför.

  4. #4
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Jag är inne på samma spår som Aaron och Torkel. Hur kvalitativa är de bloggar du skapar på wordpress.com? Då tänker jag både på innehåll och inlänkar. Om du startar 5 bloggar som inte får några inlänkar alls kommer de med största sannolikhet inte ge någon nämnvärd styrka till din sajt.

    Gör du det bra tror jag inte Google blir särskilt misstänksamma att de länkar till samma sajt. Det som kan vara misstänkt är om din sajt bara får länkar från subdomän.wordpress.com
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  5. #5
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Wordpress mäter också i vilken fart du får dina inlänkar. Följer du inte normen för en vanlig bloggare +/- ett antal länkar så ryker satelliten och kontot snabbt.

    Det går att göra kvalitativa bloggar på Wordpress ganska lätt. 100% unik copyscapead text är väldigt lätt att skaffa, och att sätta upp 10-15 relevanta sidor på en blogg.wordpress.com och köpa några relevanta bilder på depositphotos går också ganska snabbt och så blir bloggen bra. Det som saknas är besökare och länkar. Länkar får man antingen köpa eller byta till sig.

  6. #6
    Yesboxs avatar
    Yesbox Yesbox är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    47
    Tack för alla svaren.

    Jo kvalitén på satelitsidorna håller en ganska hög nivå, då det finns en stor chans att de annars blir raderade.

    Jag har annars kört med egna domäner/hosting, men det kostar ju också.

    Kommer testa nu med ca 150 bloggar med en spridning på 15 bloggar per plattform (wordpress, blog.co.uk osv), sedan kör jag det vanliga tier2&tier3. Få se hur det kommer funka. Uppdaterar tråden efter ett tag!

  7. #7
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av ADWISER Visa inlägg
    Väder på din blogg!
    www.väderkarta.se Sök upp din ort, sen trycker du på widget,skapa en kod,HTML-kod.väderkarta.se
    M.V.H väderkarta
    Kul funktion, men du behöver inte spamma flera trådar med detta.

    Skapa ett nytt inlägg där du beskriver hur det fungerar, svarar på vidare frågor etc...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur många länkar från samma artikelkatalog?
    Av Nils Fridlund i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-18, 20:24
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 12:18
  3. Hur många länkar från samma satellitsida?
    Av Martin_G i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 04:11
  4. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 15:05
  5. Många länkar från samma hemsida
    Av BraMarknadsföring i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:55