Resultat 1 till 8 av 8

Förstår inte varför mina inlänkar tas bort?

  1. #1
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Hej,

    Jag har suttit mig ner och skrivit ett par artiklar i veckan och nyligen märkt att https://ahrefs.com/ inte uppdaterar informationen allt för ofta
    Nu när jag äntligen såg att inlänkarna stigit uppåt (med en enda inlänk) så gick grafen nedåt igen dagen efter. Togs en länk bort i princip samma dag? :| Förstår att forumtrådar osv kas bort emellanåt och sidor läggs ner. Men tyckte det kändes konstigt att en länk togs bort i princip samma dag som en länk lades till enligt ahrefs.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Förmodligen uppdaterade de bara sitt index under ett par dagar, och då hittade de inte samma länkar som tidigare.
    Inget av de verktyg som finns på marknaden är särskilt bra för att hålla reda på enskilda länkar.

  3. #3
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Det finns inget perfekt verktyg för att se alla inlänkar till ens sida. Det bästa alternativet är förmodligen att registrera din sida i Webmaster Central hos Google. Men även Google missar innehåll och således även länkar.

    Open Site Explorer, MajesticSEO osv. är alla okej verktyg men visar inte hela bilden.

    Edit: Aaron hann före
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  4. #4
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Jaha.. så detta är ett vanligt problem i branschen inte bara gällande analys utan google indexeringen i sig??? :|

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Att det är ett problem tycker jag inte man kan säga.
    Det som är det intressanta för en kund: är hur hans webbplats 1) Placerar sig 2) Antalet besökare som kommer till den 3) Hur de konverterar. Där då punkt 3 är det primära målet.

    Att bry sig om att detaljräkna enskilda ingående länkar är rätt ointressant och har heller ingenting att göra med analys av en webbplats och de åtgärder som skall göras för att öka konverteringen.
    Klart om man enbart fokuserar på enbart antalet länkar och inget annat så är det förstås ett problem

  6. #6
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Ok då förstår jag. Jag har 2 frågor dock:

    När man skickar in en artikel till en artikelkatalog, hur mycket hjälper det att man länkar på just nyckelordet snarare än ett par andra ord tillsammans med nyckelordet (30-50% regeln) för att få det hela att se mer naturligt ut? Även om jag riskerar att hamna i Googles spamfilter bör man länka endast på nyckelordet lite då och då för att stärka inlänkarna?

  7. #7
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Verktyg som Ahrefs och Majestic är bra till mycket. Jag brukar däremot aldrig använda dem till att dokumentera alla länkar. Det gör jag i ett Excel-dokument som gör att jag kan kontrollera om enstaka länkar ligger kvar.

    När det gäller länkar från artiklar i artikelkataloger tycker jag du bara ska länka en gång till samma domän. Om du vill få ut mer av en text kan du i så fall länka till två olika domäner istället för två länkar till samma.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  8. #8
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Jaså? Just nu har jag kört på samma hela tiden, dvs 2 inlänkningar på 2 olika nyckelord till samma landningsida. Så detta är fel? Varför?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varför syns inte mina kommentarer?
    Av Petter Hedman i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 09:26
  2. Förstår inte Adwords sökordshjälpmedelet
    Av Letsgo i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 18:33
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 14:55
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 12:23
  5. Jag förstår inte detta
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 21:06