Resultat 1 till 22 av 22

Tips. Gratis adwords. Google kör kampanj igen!

  1. #1
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Gratis adwordskrediter delas ut igen av google och overture.

    Här är några länkar jag hittat.
    http://services.google.com/marketing...awo-oa-dezaak1

    http://searchmarketing.yahoo.com/arp...99&PID=1520887

    Använd live.com och sök på adwords + free + voucher så hittar ni nog fler länkar. De ovan kommer nog sluta fungera snart.
    På DP finns också folk som lägger ut nya länkar. Det är dock inte så lätt att få multipla kredit längre. Ibland krävs det att man har ett nytt kreditkort för varje nytt konto m.m. Läs mer på DP.
    Själv har jag köpt upp konto med krediter för 14000 av en kines som suttit och fyllt i dessa länkar. Tyvärr har inga kvar. På Dp kan det finnas kvar kanske men se upp så att ni inte blir lurade. Har varit en del bedrägerier ang. adwords i forumet på sistone.
    Ha det bra och lycka till!
    Ps. kan hända att länkarna ovan inte är dem bästa men sök på live efter nya då. Google.se verkar inte ge bra sökresultat av någon anledning...

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Är inte detta erbjudande för nya personer som skaffar sitt konto för första gången?

    Det är väl inte gratiskrediter till etablerade konton, eller?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Jo, man måste starta ett nytt konto hos google. Och då givetvis använda en mail adress som inte använts for adwords innan.
    Vissa länkar kräver även kreditkort, andra inte. Men det finns ju de som startat upp en massa nya konton och kommit över etremt mycket krediter. Det är dock lite knepigt. Jag registrerade typ fem konton men fick ingen kredit så jag gav upp och köpte konton med kredit istället av en kines som lyckats.

  4. #4
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Låter lite riskabelt eller?
    om jag har ett fungerande Adsense och försöker "gnida" åt mig ett Adwordskonto med olika mailkonton osv..
    Kan aldrig vara värt besväret för att få 500:-

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag har tidigare försökt testa sådana där gratis ord med Yahoo men jag lyckades aldrig att få det att fungera. Skriptet på sidan och min webbläsare gick inte riktigt samman.

    Det kan förresten göra det samma men jag ska testa Google grejen även om jag är minst sagt skeptisk till kvaliten man får på besökarna.

  6. #6
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    skeptisk till kvaliten man får på besökarna.
    Vad menar du? Du får ju krediter som du använder som vanligt... Du sätter din egen budget, väljer egna sökord m.m. Precis som du gör med ditt vanliga adwordskonto.

    Förresten, har fått erbjudande om att köpa fler konton. Tänkte höra här om det är någon som är intresserad.

    Adwordskonto med 1000 kr i kredit. Färdigt att användas. Du får en email adress och lösenord till emailen och adwordskontot.
    Krediten måste användas inom ett år.
    Pris: 500 kr exklusive moms, svensk faktura. (Säljes ej "svart").
    De fungerar precis som vanligt. Jag använder dem själv just nu.
    Finns bara ett begränsat antal. Om ni vill kan ni självklart gå till dp och försöka hitta nåt där istället. De är billigare där. Men då finns det en chans att de lurar er på pengar och ni får ingen svensk faktura heller..

    Obs. Detta är inga länkar eller dylikt. Det är konton med krediter färdiga att användas.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nisse
    Vad menar du? Du får ju krediter som du använder som vanligt... Du sätter din egen budget, väljer egna sökord m.m. Precis som du gör med ditt vanliga adwordskonto.
    Jag är skeptisk till kvaliten på Adwordsbesökare överhuvudtaget. Jag tror de flesta besökare som kommer via adwords har genererats från spamsidor och deras värde är därför lågt om de inte konverteras via ett annat spamsystem och vidare.

  8. #8
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag är skeptisk till kvaliten på Adwordsbesökare överhuvudtaget. Jag tror de flesta besökare som kommer via adwords har genererats från spamsidor och deras värde är därför lågt om de inte konverteras via ett annat spamsystem och vidare.
    Håller verkligen inte med.
    Du kan stänga av så att dina adwordsannonser inte visas på andras hemsidor utan bara på google.se.
    Sen finns det ju funktioner som omvandlingsspårning m.m. Om man inte vet hur adwords fungerar kan det kanske vara en dålig idé. Men om man vet hur det fungerar så är det oehört bra. Givetvis beror det på vilken branch man är inom och hur stor konkurrens det finns på sökorden.
    Kvaliten på besökarna är ju tvärtom extremt mycket bättre. Cirka 1,5 % av mina adwordsbesökare "gör det jag vill på min hemsida". 0,0... av mina besökare från organisk sökning gör det samma.

  9. #9
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det som är bra med Adwords är ju friheten med sökfraser. Du kan välja att betala för rätt så ovanliga och precisa sökfraser, som få söker på men som är billiga. Dessa kanske inte ger jättemycket trafik men avslutsfrekvensen är otroligt mycket högre!

    Är man duktig på sökmarknadsföring utnyttjar man det organiska resultatet bra, samtidigt som man kör en kampanj på adwords med andra ord.

  10. #10
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Det som är bra med Adwords är ju friheten med sökfraser. Du kan välja att betala för rätt så ovanliga och precisa sökfraser, som få söker på men som är billiga. Dessa kanske inte ger jättemycket trafik men avslutsfrekvensen är otroligt mycket högre!

    Är man duktig på sökmarknadsföring utnyttjar man det organiska resultatet bra, samtidigt som man kör en kampanj på adwords med andra ord.
    Precis.

  11. #11
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Från sökresultaten verkar det ju rimligt att anta att kvaliten är ungefär jämförlig med vad man får från direkt från SERP:arna men icke-specifik annonsering utanför sökresultaten tror jag inte ger särskilt bra besökare.

    Men om någon av er har några exempel på där det lönar sig att använda Adsense icke-specifikt utanför Googles sökresultat vore det intressant att se exemplet. D.v.s. där besökaren inte konverteras via adsense igen utan till köp av en vara eller tjänst.

    Jag ser ju att det finns ett fåtal som arbetar kontinuerligt med den typ av annonsering, men jag är skeptisk.

  12. #12
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Från sökresultaten verkar det ju rimligt att anta att kvaliten är ungefär jämförlig med vad man får från direkt från SERP:arna men icke-specifik annonsering utanför sökresultaten tror jag inte ger särskilt bra besökare.

    Men om någon av er har några exempel på där det lönar sig att använda Adsense icke-specifikt utanför Googles sökresultat vore det intressant att se exemplet. D.v.s. där besökaren inte konverteras via adsense igen utan till köp av en vara eller tjänst.

    Jag ser ju att det finns ett fåtal som arbetar kontinuerligt med den typ av annonsering, men jag är skeptisk.
    Hängde inte med riktigt. Om du menar att adwordsannonser som visas på andras hemsidor (adsense) inte ger bra besökare så håller jag klart med dig.

  13. #13
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nisse
    Hängde inte med riktigt. Om du menar att adwordsannonser som visas på andras hemsidor (adsense) inte ger bra besökare så håller jag klart med dig.
    Då tror vi lika.

  14. #14
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Där måste jag nog säga emot. Man kan ju välja exakt på vilka sidor man vill annonsera på (ni har väl sätt lilla texten "Vill du annonsera här?") och då t.ex. på konkurrenters sidor. Eller på väldigt nischade sidor som är väldigt relevanta för ditt innehåll..

    Det kanske inte är lika bra som att annonsera direkt i Google, men ack så mer effektivt än vanlig bannerannonsering...

  15. #15
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Där måste jag nog säga emot. Man kan ju välja exakt på vilka sidor man vill annonsera på (ni har väl sätt lilla texten "Vill du annonsera här?") och då t.ex. på konkurrenters sidor. Eller på väldigt nischade sidor som är väldigt relevanta för ditt innehåll..

    Det kanske inte är lika bra som att annonsera direkt i Google, men ack så mer effektivt än vanlig bannerannonsering...
    Jo, det stämmer iof. Men det blir så jobbigt att leta upp bra sidor...

  16. #16
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Där måste jag nog säga emot. Man kan ju välja exakt på vilka sidor man vill annonsera på (ni har väl sätt lilla texten "Vill du annonsera här?") och då t.ex. på konkurrenters sidor. Eller på väldigt nischade sidor som är väldigt relevanta för ditt innehåll..

    Det kanske inte är lika bra som att annonsera direkt i Google, men ack så mer effektivt än vanlig bannerannonsering...
    Det bör säkert ge bra besökare. De kan rent av kanske vara bättre besökare än direkt från sökresultaten i många fall. Det är så jag skulle arbeta med annonsering om jag valde att använda Google som annonsmäklare.

    Men då är det specifik annonsering. Frågan är ju vad du kan få för erbjudande och placering om du köper direkt från webbplatsen.

  17. #17
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Något som testat med one.com:s kuponger, på nytt konto? Behöver man nytt kredikort för de?
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  18. #18
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Det behövs inget kreditkort för att komma åt ONEs 500 kronorskuponger på Google
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  19. #19
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nice.. Nästan värt att ha ett konto där bara för det! (Eller inte...)..

  20. #20
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Inflation på hög nivå

    Googles 500 kronor är igentligen värda 259 kronor. Det är vad det kostar att skaffa det billigaste one kontot
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  21. #21
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nja.. 374,00 får jag det till. Men det är en annan fråga.

    One verkar så bra, det ingår så mycket för så lite. Men då får man också beakta att man endast får ha EN domän kopplat till sitt konto.

    Men visst.. de där 500 kr är ju rätt värda.

  22. #22
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag är skeptisk till kvaliten på Adwordsbesökare överhuvudtaget. Jag tror de flesta besökare som kommer via adwords har genererats från spamsidor och deras värde är därför lågt om de inte konverteras via ett annat spamsystem och vidare.
    Äh, larv. Det finns massa webbsidor som lever på adwords utan att vara spam. Däremot så skall det väl sägas att när jag själv köper adwords-annonser så gör jag det uteslutande på google.com. Dvs jag stänger av både content network och site network - konverterings-kvaliten där är betydligt sämre för mig.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Annonsera gratis på google :)
    Av Per Renemark i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 12:04
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 01:59
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 20:47
  4. Google Adwords
    Av Elias KAI i forum Google AdWords
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 03:22