Resultat 1 till 11 av 11

Blloggplattformar för satellitsidor?

  1. #1
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Vilka olika plattformar använder ni för att skapa satellitsidor?

    1. Kör ni på egenhostade domäner + webbhotell?

    2. Kör ni på t.ex wordpress.com och andra där man får en subdomän som blogg?


    Vilka är bäst när man ska länka till svenska sidor?

    Min tanke går ju direkt till N.nu, men hur bra är den egentligen när man bygger satelliter?

    Hur gör ni andra?

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    N.nu är ju helt klart att föredra om man nu kan tänka sig att betala den summan. Det ger bäst länkkraft, och sidan i sig har potential att ranka helt ok utan större insats.

  3. #3
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    N.nu är väl gratis att använda? eller har det ändrats?

  4. #4
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Ja det var gratis tidigare, men nu kostar det 690:- per år. Man kan dock registrera en sida och använda det gratis i 30 dagar (prova på).

  5. #5
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Ja, där ser man..

    Hade varit intressant att få veta, vad de flesta använder som satellitsidor och hur bra altnernativ t.ex wordpress.com, blogspot och andra liknande är..

  6. #6
    Robiins avatar
    Robiin Robiin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    52
    Har också väldigt bra erfarenhet av N.nu och har fått flera sidor att ranka på viktiga sökord relativt snabbt mycket tack vare den länkkraft som ingår.

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    För att knyta an till ursprungsfrågan av lalamums.

    Är det för kunder och satellitsidan är med öppen avsändare så alltid på eget webbhotell och egna domäner, vilket innebär kundens resurser. N.nu fungerar som en del påpekat bra också.
    Egna webbplatser som används som stöd, samma där egna domäner och eget webbhotell.

    Finns en lite risk att använda gratistjänster och det är att användarvillkoren inte alltid godkänner extern länkning i större skala.
    Och att få gratisdomäner avstängda när det är byggt trust och styrka med dem är inget önskeläge.
    Sedan klippte ju Google allt på en gratistjänst för bloggar för inte allt för länge sedan. Visserligen är den tillbaka nu.

    Sedan kan man spekulera i framtiden för just gratisbloggar. Detta då de i många fall används just för optimering, i många fall med undermåligt innehåll.
    Relativt enkelt för Google att sänka den typen av plattformar rakt över lag. Till då förmån för mer kvalitativt bygge.

  8. #8
    Fredrik Södergrens avatar
    Fredrik Södergren Fredrik Södergren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    22
    N.nu var grymt tills jag köpte en domän och kopplade på det och skulle välja ut en design.
    Ser lättare ut än vad det är backend och jag fick då f*n inte rätt på css strulet där.
    Mitt tips är Citynetwork eller Binero. Kika även vad andra föreslagit i tråden och kolla priser är mitt tips.

  9. #9
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg

    Sedan kan man spekulera i framtiden för just gratisbloggar. Detta då de i många fall används just för optimering, i många fall med undermåligt innehåll.
    Relativt enkelt för Google att sänka den typen av plattformar rakt över lag. Till då förmån för mer kvalitativt bygge.
    Google har nyligen tvingat ett antal amerikanska Web2.0 att sätta nofollow på sina utgående länkar, samt tvinga fram nofollow första månaden osv. Allt för att hindra byggandet av länkhjul.

  10. #10
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av SEOJonas Visa inlägg
    Google har nyligen tvingat ett antal amerikanska Web2.0 att sätta nofollow på sina utgående länkar, samt tvinga fram nofollow första månaden osv. Allt för att hindra byggandet av länkhjul.
    "Sätt nofollow NU, eller ni bli deindexerade..." ?

  11. #11
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Exakt vad eller hur vet jag inte, men Hubpages och Squidoo är NF numera. Flera andra har också ändrat. Knappast att det sker av en slump att flera stora web 2.0 sätter NF mm :-p

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. En fråga om satellitsidor
    Av Johnz i forum Optimering
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2011-12-26, 22:06
  2. Satellitsidor
    Av wahlman i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 23:15
  3. Satellitsidor på samma webbhotell
    Av nasspray i forum Länkbygge
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 20:04
  4. Satellitsidor med samma innehåll
    Av Nils Nilsson i forum Domänen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 10:20
  5. Satellitsidor
    Av claeslund i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 11:19