Resultat 1 till 28 av 28

Hur går det till

  1. #1
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Nya frågor

    Hur går det till när ett företag ska plocka ut ord för optimering.

    Det är ju svårt att veta om dom tar ord som jag tycker verka bra men som igenteligen är lite arbete för dom att optimera.
    Medans det finns andra ord som hade varit bättre men att dom inte föreslå dom för att det är för mycket jobb att lyckas med dom orden

    Hur kan man ta reda på detta som lekman det är ju lätt att bli lurad.
    Man bli ju fundersam när det ta företaget 1dag att hitta 20-30ord/produkter av 2500 möjliga som ska vara dom bästa.

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Seriösa SEO företag tar inte bara ut lagom svåra "nyckelord/fraser" på ren chans.
    Det handlar ju i första hand om att hitta nyckelord som är väldigt relaterade till sidans innehåll samt att dom ska ha bra förutsättningar att konvertera.

    En ordentlig keyword research tar tid att göra eftersom det gäller att sätta sig in i företagets roll och verkligen hitta "nyckelord/fraser" som man vet att företaget kommer kunna få köpare till sina produkter och tjänster på.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag förstår vad du menar bmwpower, att optimera och göra en nyckelordsanalys på en webbutik är inte lätt.

    Och det är precis som Marcus säger. Det bästa och troligen det vanligaste (hoppas jag!) är att företaget tillsammans med det anlitade SEO-företaget/konsulten funderar ut, forskar och analyserar vilka nyckelord som sidan ska optimeras mot.

    Med SEO-konsultens kunskap i vilka ord som är relevanta och företagets kunskap i just deras verksamhet borde man då komma fram till något bra.

  4. #4
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jag skulle vilja generalisera och säga att de flesta SEO-bolag bluffar kunderna, om man skall optimera en webbutik med t.ex. 2500 produkter så skulle ju en ordentlig optimering bestå av minst 2500 nyckelordsfraser. Dessutom skulle ett antal speciellt konverterande fraser tillkomma. Utöver detta bör SEO-konsulten se över webbplatsens struktur, den skall ju vara konverterande, dvs. en besökare som kommer in skall också köpa något på webbplatsen.

    Enligt de flesta SEO-konsulters prislistor skulle den första delen, de 2500 fraserna innebära en kostnad på i runda slängar 2 000 000 kronor... +moms, och förutsatt att man har tillgång till shoppens källkod skulle detta i många fall ta mindre än 1 timme att utföra. De flesta bolag gör ju bara titeltagsoptimeringar, de bryr sej definitivt inte om konverterande faktorer och interna länkstrukturer etc.

  5. #5
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Jag skulle vilja generalisera och säga att de flesta SEO-bolag bluffar kunderna, om man skall optimera en webbutik med t.ex. 2500 produkter så skulle ju en ordentlig optimering bestå av minst 2500 nyckelordsfraser.
    De erfarenheten jag har av en webbutik som ligger bra till i Google (Top 10) på 5 relevanta sökord (breda nyckelord) för en webbutik visar på att, även om dessa orden är mycket relevanta för en webbutik, leder det ändå bara till försäljning i 0-0,5% av fallen.
    Alltså av 1000 sökningar på ett ord är det högst 5 sökningar som leder till försäljning.
    Exempel på brett nyckel ord: fiskeredskap

    Det som framförallt leder till försäljning är som webguide säger nyckelordsfraser (olika nyckelord för varje produkt)
    Sökningar på dessa nyckelordsfraser (för enskilda produkter) leder till försäljning i 25-100% av fallen.
    Alltså av 1000 sökningar på olika nyckelordsfraser så är det 250-1000 sökningar som leder till ett avslut.
    Exempel på nyckelordsfras för enskild produkt: fiskespö nybörjare barn

    Sedan finns även försäljning för specifika sökord (nu menar jag ord som inte är ett av de utvalda nyckelord, och som inte är fraser)
    Sökningar på dessa ord leder till försäljning i 1-25% av fallen.
    Alltså av 1000 sökningar på olika nyckelord så är det 10-250 sökningar som leder till ett avslut.
    Exempel på specifikt sökord: Flugfiskeset


    Siffrorna kan givetvis skilja sig något beroende på bransch och baseras på månaderna augusti-oktober.

    Låter detta luddigt så säg till så ska jag utveckla mitt resonemang och ge bättre exempel. Man blir ju lätt blind när man själv vet vad man menar.

    EDIT: Använde fel ord på ett ställe - nu rättat
    Senast redigerat av whyld den 2006-11-04 klockan 17:37.

  6. #6
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Håller med förregående..

    Sedan kan man alltid ta en titt på
    https://adwords.google.com/select/Ke...?defaultView=3
    http://www.google.com/trends

    för att få lite extra vägledning

  7. #7
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Det finns ju också olika typer av nyckelord.

    Konvergerande sökordsfraser för att plocka in de som är på hugget och skall köpa nu.

    Sen finns det de som är varumärkesbyggande. De är inte avsedda för att få folk att köpa nu utan för att bygga varumärke för att blivande kunder skall veta om dig när et är dags.

    Det är ju faktiskt så att folk fortfarande anser att första träffen är den mest relevanta. Tyvärr är det inte så utan den som har mest pengar att betala till länkar är de som vinner. NU vill säga.

    Med tanke på hur omsättningen i Adwords på den skandinaviska marknaden ökar kommer Google skruva åt sina filter hårdare och hårdare. Dessa filter kommer naturligtvis även påverka SERParna.

    Vad är det som säger att Google inte vet vilka "sökmotorer" och "kataloger" som ägs SEO-företag och påverkar SERParna. Länkar i dessa nätverk kommer att mista sin betydelse i framtiden och var står SEO-företagen då?

    Varför skall Google ta hänsyn till externa länkar i en SITEMAP

    SITEMAP = SAJTKARTA = KARTA ÖVER EN HEMSIDA!!!

    Detta missbrukas stort idag. Det står inte att det är förbjudet i Google riktlinjer MEN hur länge tror ni att de länkarna kommer att räknas av Google. De är ju inte precis några dumhuvuden killarna som skriver deras algoritmer.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  8. #8
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    låter som att det är en chansing att man bara optimera ca 20ord.
    KAn lägga in orden här på måndag när jag får dom för att se vad ni tycker.

  9. #9
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    DU har alltså fått en offert från ett företag?
    Villket bolag handlar det om och innehåller offerten tekniska specar på vad som ingår?

  10. #10
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Låter som en ungefär lika bra ide att publicera en lista på ord du vill optimera för här som att publicera en lista på domäner du tänker köpa på WN...
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  11. #11
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag är inte så himla säker på att omsättningen för adsense kommer att öka. Jag menar varför skulle den öka?

    Tvärtom kan du ju få ut mer för varje adsense-peng genom att specifikt välja vilka webbplatser som du vill annonsera på. Det kan ju leda till en minskad omsättning. Eller har jag tänkt fel?

    Låt mig ge ett exempel. Notera SERP:en för tryptofan:
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...a=lr%3Dlang_sv
    Vi ligger femma där och fick sju besökare igår som hade sökt på tryptofan. De går till artikeln:
    http://www.nyfikenvital.org/?q=node/91
    , som nämner livsmedel med tryptofan vilket förklarar varför den rankar där.

    Rimligen får du ingen volym på adsense-annonser i den artikeln men å andra sidan är de som söker specifikt på tryptofan ute efter att köpa tryptofan. Jag vet därför att de av och till e-postar och frågar om rekommendationer. Och den totala kostnaden för alla klick från den artikeln bör vara låg och just nu säkert väldigt låg.

    Är det någon som har fler tips? Jag vet att Yahoo är en liknande grunka som Google har men jag tycker att Googles ser mer korrekt ut. Har jag förresten fel i att Yahoo inte hanterar singularis och pluralis för svenska i sitt verktyg?

    PS

    Ovan syftar jag på adsense-annonsering på webbplatser och inte i sökresultaten. Jag håller på att försöka lära mig adsense, affilities m.m. just nu så...
    Senast redigerat av hans99 den 2006-11-05 klockan 18:52.

  12. #12
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Varför jag ville visa vilka ord dom föreslagit är för att kunna få en bedömning av en utomstående om det är ett snabb jobb eller om det finns en vettig tanke bakom ordern.

  13. #13
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Bmwpower
    låter som att det är en chansing att man bara optimera ca 20ord.
    KAn lägga in orden här på måndag när jag får dom för att se vad ni tycker.
    Jag tror att det är väldigt svårt att optimera för mer än 20 ord om vi med optimering menar att sajten faktiskt placerar sig topp fyra på Google på ett välbesökt nyckelord.

    Det ska bli väldigt roligt att se dina nyckelord.

  14. #14
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Eftersom jag vet vilken sajt det handlar om, så tror inte jag det är "jättesvårt" att optimera mot fler ord. Är man tillräckligt nischad så är det inte särskilt svårt.

    Att sidan sedan är byggd med frames försvårar ju förstås en hel de...

  15. #15
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Jag har idag fått deras förslag.
    Dom jobbar med ordpar typ dess reptil- reptilltillbehör akvarie-akvariebutik klösmöbler -klösmöbler för katt

    Jag har fått förslag på 36ordpar för att få trafik till shopen.
    Fick veta att den lösning jag har valt är en ren trafiklösning ingen topp placerings garanti som jag trodde.
    En helt sjuk grej som jag fick veta nu
    Vill jag ligga top 10 så kostar det extra pengar, 28kr+m för ordet djurtillbehör medans ordet hundkorg kostar 7kr+m per dag.

    Hur kan man sätta dessa priser på orden ??

  16. #16
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    tittade lite mer på orden jag fått som förslag.
    Det känns som dom är bara plockade utan någon grund utan plockade utan analys.
    Känns amatörmässigt, hur hinner man göra analys på 20 ordpar på en lördag ska bli skoj och se vad detta leder till mer än hål i plånboken

  17. #17
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Det finns många som har olika sätt att plocka ut bra sökord. Själv kör jag en stor adwords-kampanj med alla sökord jag kan komma på (använder olika sökordsverktyg). Därefter ser jag helt enkelt efter vilka som haft en bra konverteringsfrekvens och kollar konkurrensen på dessa sökord/fraser.
    Jag trodde att de flesta gjorde så här?

  18. #18
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Nä Nisse. Det är vi för snåla för ;-)

    Jag hävdar fortfarande, med en dåres envishet att en korrekt byggd sajt kan ranka bra för alla sina tänkbara sökord. En butik kan ranka väl för alla sina produktgrupper och för alla sina produktnamn.
    Däremot behövs det lite extra arbete för att även ranka bra på produkter som man inte säljer men som är utbytbara mot de som man för i sitt sortiment, och där kan det vara lite körigt att välja för många sökord.

  19. #19
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Håller med Nikke... Och Nisses metod är bra!

    Dessutom skall man som sagt inte behöva påpeka för ett SEO-bolag att alla produkter i sortimentet åtminstånne skall vara onsite-optimerade.

    Jag skulle aldrig köpa en SEO-tjänst på de här premisserna. hmmmm fast å andra sidan behöver jag ju inte köpa några sånna tjänster så jag är ju inte riktigt repressentativ.

    Men, man skall vara mycket kritisk när man köper SEO, mycket fuffens och inkompetens där ute!

  20. #20
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    ett annat bra sätt är väl att kika i loggfilerna för den existerande siten idag ...

    Har man någon form av statistik så ser man ju ganska snart vilka sökord/sökfraser som folk kommer in på via sökmotorerna. Då är det bara att beta av den listan, se hur siten rankar idag, vilka sökord/sökfraser som har hög konkurrens, vilka sökord/sökfraser som har många sökningar per dag .... sedan är det bara att börja köra på utifrån det man "kommer fram" till ... så att säga ...

    Själv har jag på det viset hittat ett antal "guldkorn" ... via att köra dessa sökord via synonymordlistor m.m ...

    Detta är ju "lite billigare" istället för att köra en AdWord-kampanj för att "säkerställa vilka" ... för du har redan resultatet om VAD! folk klickar in sig på gratis via loggfilerna på webbservern

    Vad orden kostar beror på hur många som vill ligga "top" på de orden, dvs ... det är endast marknaden som styr

    cya,
    /PatrikB

  21. #21
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Men då missar man alla ord som man inte rankar på, en ganska osäker metod för att verkligen hitta rätt ord.

    Man hittar dock de ord som siten rankar på just nu och som man då kan satsa på att få upp i serparna.

  22. #22
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    om siten är ny, så är det säkerligen så. Men har siten funnits med ett tag så har den spindlats ett antal gånger och finns redan med i index.

    För en ny site är det bara att börja "från scratch", och då håller jag med om att det billigaste sättet är "AdWords-kampanj" och liknande.

    Dock, du hittar även "nya keywords" om du gör research på de befintliga, mot synonymordlistor, du ser även (om du är insatt i branschen) att kanske några ord fattas i "loggarna".

    Tar man t ex ordet "hund" (ett vanligt ord/fras i nischen) och använder något av de "vanligare" kw-verktygen så får man många olika fraser skickade till sig själv, och då kan man jämföra mot "loggarna" och se om de finns med. Finns de inte med så vet man ju vad man ska inrikta sig på. Och ofta när man skickar in ett ord så får man tillbaka olika fraser där ordet ingår och som man säkerligen har missat/inte finns med i loggfilerna. Detta sätt är dock tidskrävande.

    Har siten som sagt funnits med ett tag så rankar den på ett eller annat sätt på de sökfraser som "marknaden använder". Det gäller bara att se till att hitta de fraserna som konverterar och som skickar in besökarna till siten från SERP:en

    Från min egen erfarenhet kan man öka "dåligt SEO" på en sida med många, många 100% på väldigt kort tid via det man får på beskrivet sätt.
    Från att själv inte alls ha funnits med på kartan (trots att siten var "gammal") till att ligga TOP 10 på de viktigaste orden/fraserna på ett par veckor, tack vare research via loggfilerna och kw-verktyg, synonymordlistor m.m ....

    cya,
    /PatrikB

  23. #23
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Här kommer alla kewords om man nu verkeligen vill kalla dom det.

    Keywords
    hundkorg
    hundkorgar

    hundkoppel
    hundkoppel sele

    hundbur
    hundbur till bil

    hundtillbehör
    hundtillbehör bil

    djuraffär
    djuraffär sköldpadda

    fågelbur
    postorder fågelbur

    djurtillbehör
    djurtillbehör online

    akvarietillbehör
    akvarietillbehör på nätet

    djurfoder
    ekologiskt djurfoder

    hundprodukter
    hundprodukter på nätet

    hundleksaker
    hundleksaker billigt

    akvariefiskar
    akvariefiskar postorder

    djurbutik
    djurbutiker

    transportbur
    transportbur hund

    kattlåda
    kattlåda i plast

    kattleksaker
    kattleksaker och foderskålar

    hund tillbehör
    häst hund tillbehör

    gnagare
    tillbehör gnagare

    kaninfoder
    kaninfoder

    hundhalsband
    hundhalsband reflex

    katthalsband
    katthalsband och kattselar

    kattillbehör
    kattilbehör och klös saker

    reptiler
    reptiler affär

    akvarium butik
    akvarium butik på nätet

    akvarium pump
    akvarium pumpar

    saltvatten akvarium
    tillbehör för saltvatten akvarium

    saltvattensakvarium
    tillbehör för saltvattensakvarium

    akvariepump
    akvariepumpar

    akvariebutik
    akvariebutiker

    terrarie
    bygga ett terrarie

    klösmöbler
    klösmöbler för katt

    klösbrädor
    klösbrädor för katt

    klöspelare
    klöspelare katt

    skäggagam
    röd skäggagam

    sköldpadda
    sköldpadda skötsel

  24. #24
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Låter som en mini-SEO-tävling.

    Alltså, allvarligt... inte ska man väl publicera sina ord så här? Ta bort inlägget, tycker jag.

    Om jag publicerade allt jag höll på med så skulle jag kunna tacka för mig, det finns ju snubbar här som kan ta trafiken rakt av om den är lönsam. Och när jag säger "här" så menar jag på internet, forumet är öppet.

  25. #25
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Just ja, jag skulle säga om seriösa SEO företag att de gärna börjar med en kortare lista på ord som de räknat fram i sin hemliga formel.

    Listan bygger de sedan ut med tiden.

    De flesta seriösa vill ha en långsiktig relation med kunden där de kan komma tillbaka för att läsa statistiken och finjustera, införa nya begrepp över tiden, skriva rapporter, osv., osv.

    Det är ruskigt dyrt med dessa seriösa firmor.

    Å andra sidan så är det ruskigt svårt att göra en engångsinsats.

    Jag tycker man ska vara förnuftig - sånt som funkat hittills och ger bra marginal borde ni väl satsa på plus sådant som ni själva känner kan vara bra.

    Jag har sett konsulter tipsa om ord med liten relevans för branschen, liten marginal, liten betydelse, osv. Kommer ni att sälja så många röda skäggagamar, t.ex.!

  26. #26
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Man får köra mini SEO på värdelösa nyckelord och prata om dem

    Citat Ursprungligen postat av Mastermind
    Just ja, jag skulle säga om seriösa SEO företag att de gärna börjar med en kortare lista på ord som de räknat fram i sin hemliga formel.

    Listan bygger de sedan ut med tiden.

    De flesta seriösa vill ha en långsiktig relation med kunden där de kan komma tillbaka för att läsa statistiken och finjustera, införa nya begrepp över tiden, skriva rapporter, osv., osv.

    Det är ruskigt dyrt med dessa seriösa firmor.

    Å andra sidan så är det ruskigt svårt att göra en engångsinsats.

    Jag tycker man ska vara förnuftig - sånt som funkat hittills och ger bra marginal borde ni väl satsa på plus sådant som ni själva känner kan vara bra.

    Jag har sett konsulter tipsa om ord med liten relevans för branschen, liten marginal, liten betydelse, osv. Kommer ni att sälja så många röda skäggagamar, t.ex.!

  27. #27
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Varför jag visade orden var för att jag tyckte dom inte känndes värdefullea eller igenomtänkta.
    Utan tagna från luften utan ngot syfte för att få kunden att känna att detta är nog bra.

  28. #28
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Bmwpower
    Varför jag visade orden var för att jag tyckte dom inte känndes värdefullea eller igenomtänkta.
    Utan tagna från luften utan ngot syfte för att få kunden att känna att detta är nog bra.
    Detta är ju tyvärr mer än vanligt, nästintill standardbeteende hos vissa företag. De fokuserar på två saker, tror jag:

    1. Hur ser konkurrensen ut för ett visst ord? (Så kan de föreslå "lätta" ord där de efteråt visar på snygga resultat.)
    2. Hur ser trafikmängden ut på ett ord? (Så kan de visa på en stor ökning i antal besökare efteråt.)

    Den viktigaste punkten för kunden är dock oftast relevant trafik på begrepp som man verkligen sysslar med och kan omsätta i affärer. Men det är ju en svår uppgift att klara.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förklaring till vad COOP Ad Network är
    Av Marcus Westberg i forum Länkbygge
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:43
  2. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  3. 301 Redirect till mapp från default.asp
    Av haishen i forum URL-omskrivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 18:28
  4. Altus sålt till Notabene i Danmark
    Av SEOhans i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:18
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57