Resultat 1 till 6 av 6

Har fallit ur topp 10 - börjar tröttna på Google och deras charader!

  1. #1
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Efter att ha legat på topp 10 sedan Januari så har jag nu fallit ur och ligger i mitten på sida 2 på mina viktigaste sökord. Nu undrar jag varför detta har skett?? Det känns inte logiskt.
    Jag har fortsatt att skriva artiklar som jag skickat in till diverse artikelkataloger med jämna mellanrum och den enda skillnaden gentemot SEO arbetet som jag gjorde under vintern är att jag inte håller mig aktiv på forum längre. Dvs tidigare klistrade jag in butikens adress genom att använda mig av flera olika användarkonton, detta sker inte längre överhuvudtaget utan jag har endast använt mig av artikelkataloger. När jag undersöker länkarna så märker jag att jag legat stabilt ett längre tag (1-2 mån).

    Är det så att Google märker att ingen aktivitet sker och rankar sidan lägre? Spelar forumet verkligen så stor roll? fattar ingeting..

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Kolla lite på vilka sidor som passerat dig... för det behöver ju inte vara så att google helt plötsligt ser din sida som sämre, kan likaväl vara så att andra optimerat, byggt länkar etc...

    Sedan finns det en begränsning med artikelkatalogerna. Ska du konkurera på förstasidan med Jula, Biltema etc så krävs starkare och mer relevanta länkar än så...

  3. #3
    Rockys avatar
    Rocky Rocky är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    58
    På sista tiden har Google i allt större utsträckning börjat lyfta fram större webbplatser i resultaten – dagstidningar, myndigheter, storföretag, universitet och liknande – på bekostnad av de mindre, så det är väldigt många mindre webbplatser som har försvunnit från förstasidan under de senaste månaderna.

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Ett problem med att spamma länkar i forum är att forumtrådarna tids nog letar sig ner i hierarkin, vilket resulterar i ett sämre länkvärde. Det samma kan faktiskt uppstå även med artikelkataloger i takt med att nytt innehåll publiceras och tar plats till fördel från äldre artiklar.

    Tidigare hittades kanske din artikel/forum-inlägg med 2-3 klick från förstasidan på webbplatsen, nu kanske det är sämre?

    Hur som helst är det omöjligt att ge dig ett definitivt svar.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  5. #5
    Nadias avatar
    Nadia Nadia är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    13
    Har du arbetetat mycket med on page optimeringen på sidan. Det kan ju vara så att google ser dina länkar som spam i forumen och straffat dig för detta. Eller så är det ju så enkelt att någon som konkurrerat om samma sökord som dig har uppdaterat sin optimering.

  6. #6
    John Adamss avatar
    John Adams John Adams är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    37
    Har du hamnat på andra psidan på google så har andra gått förbi dig, det mest troligt här att de som fått bättre plats har optimerat sina sajter lite bättre än din du har med dina.

    Bättre on och off-page seo kan vara avgörande.

    Ge inte upp bara, göra om eller mer, gör rätt

    Lycka till

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-03-04, 12:02
  2. Topp 10 placering i Google för klädmärke önskas
    Av AlexJ i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 23:41
  3. Min sida har fallit ut ur index....
    Av Mactim i forum Google
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 08:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 21:08