Resultat 1 till 8 av 8

Varför ska det vara så svårt att få till ett bra nyhetsbrev?

  1. #1
    FridaIsakssons avatar
    FridaIsaksson FridaIsaksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    3
    Jag får ständigt nyhetsbrev från massor av olika företag men det är verkligen få som jag verkligen läser. Hur kommer detta sig? Hur svårt ska det vara att få mig att vilja läsa deras innehåll i sitt email utskick? Jag tror just att känslan av att det är opersonligt och rent ut sagt tråkigt upplägg på utformingen som får mig att kasta mailet direkt i sopkorgen.

    Det finns dock några företag som verkligen lyckas med sina nyhetsbrev och då kan det vara det bästa man har läst under en hel dag och man har förhoppningsvis fått ta del av något givande erbjudande som man verkligen kommer att använda sig utav. Det blir då en helt utmärkt bra marknadsföringskanal för företaget som skickade mailet och jag kommer troligtvis även fortsätta att vara prenumerant då jag har fått något i utbyte av att ha läst det.

    Allt handlar om att skapa ett värde i sin produkt man försöker marknadsföra och att få kunden att tillfredsställa sitt behov direkt. Många nyhetsbrev jag läser idag har ofta väldigt mycket innehåll men som är väldigt löst skrivet och egentligen helt innehållslöst. Det verkar som att många bara skriver nyhetsbrev bara för att de har blivit tillsagda att göra det, de har inte kollat på själva potentialen det egentligen har att göra intryck och att få nya kunder.

  2. #2
    Amandass avatar
    Amandas Amandas är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av FridaIsaksson Visa inlägg
    Jag får ständigt nyhetsbrev från massor av olika företag men det är verkligen få som jag verkligen läser. Hur kommer detta sig? Hur svårt ska det vara att få mig att vilja läsa deras innehåll i sitt email utskick? Jag tror just att känslan av att det är opersonligt och rent ut sagt tråkigt upplägg på utformingen som får mig att kasta mailet direkt i sopkorgen.

    Det finns dock några företag som verkligen lyckas med sina nyhetsbrev och då kan det vara det bästa man har läst under en hel dag och man har förhoppningsvis fått ta del av något givande erbjudande som man verkligen kommer att använda sig utav. Det blir då en helt utmärkt bra marknadsföringskanal för företaget som skickade mailet och jag kommer troligtvis även fortsätta att vara prenumerant då jag har fått något i utbyte av att ha läst det.

    Allt handlar om att skapa ett värde i sin produkt man försöker marknadsföra och att få kunden att tillfredsställa sitt behov direkt. Många nyhetsbrev jag läser idag har ofta väldigt mycket innehåll men som är väldigt löst skrivet och egentligen helt innehållslöst. Det verkar som att många bara skriver nyhetsbrev bara för att de har blivit tillsagda att göra det, de har inte kollat på själva potentialen det egentligen har att göra intryck och att få nya kunder.
    Det är sant att många som jobbar med sin marknadsföring inte har någon större koll på hur man skapar bra nyhetsbrev. Det viktigaste enligt mig är att ha ett bra verktyg för sin epostmarknadsföring! Jag använder mig av moderat och det är helt klart det bästa som finns på marknaden just nu.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2013-05-04 klockan 13:24. Anledning: Regel 1

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vore trevligt med en presentation av dig Amandas i denna tråd. Din utsago om det där företag för epostmarknadsföring säger ingenting då vi inte vet vem du är.

  4. #4
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Är det här inte ganska uppenbart reklam för en egen tjänst, vem som nu än står bakom?

    Ny användare 1, med en fin överdrivet säljande formuering: "det är svårt att göra x, finns få bra företag bla bla..."
    Ny användare 2, ett par dagar sedan, "ja det är verkligen svårt, men företaget x är det bästa som finns..."

    forumregler?

  5. #5
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag håller med torkel. Det inte vara doftar egenreklam, det luktar väldigt starkt egenreklam. Jag förstår Urbans försök att lura fram personen bakom, och förstår att man inte kan fälla på indicier. Vad säger IP# från anv 1 resp 2?

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tänkte lite fel här. Men Tobias tog hand om det.

  7. #7
    bstls avatar
    bstl bstl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    4
    Märklig psykologi, detta att e-postutskick skall se ut på visst sätt. Avgörande för om ett mail är intressant är väl vad mottagaren är intresserad av.

  8. #8
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av FridaIsaksson Visa inlägg
    Jag får ständigt nyhetsbrev från massor av olika företag men det är verkligen få som jag verkligen läser. Hur kommer detta sig?
    Du är inte intresserad av deras produkter helt enkelt. Är det i linje med ens personliga intressen så är det sällan ett problem. Vad heter er tjänst som åsidosätter vanliga intresseväckande mekaniskmer?

    P.S. Torkel är er på spåren! D.S.

    Mvh Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sitemappens vara eller icke vara..
    Av bjourne i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 09:25
  2. Nyhetsbrev
    Av zzPGzz i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 16:24
  3. Riskabelt att vara ägare till många webbplatser?
    Av Anders Tibbling i forum Domänen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 11:33
  4. Unfairtrade.se kan vara till salu!
    Av parisian i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 11:29
  5. Nyhetsbrev
    Av Patrik Berggren i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 01:09