Resultat 1 till 7 av 7

Frågor om Adsense, tid för godkännande och dylikt till Bachelorarbete.

  1. #1
    rutrahs avatar
    rutrah rutrah är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    3
    Hej,

    Som del av mitt Bachelorarbete i visuell kommunikation så undersöker jag den automatiska personaliseringen i Google Ads.
    Jag försöker göra ett experiment där jag försöker skapa en sida med totalt neutralt innehåll med Google Ads på.
    Tanken är att eftersom Annonserna inte har någon information att tillgå i innehållet ska dom endast fokusera på besökarens data, och darför bevisa automatiserad personalisering genom hur dom varierar från besökare till besökare.

    Det går dock inte så bra, har problem att balansera mellan Neutralt innehåll och att Google godkänner mina sidor.
    sidan finns just nu på reflective - design .com (vill inte att det existerar länkar).

    Det jag helt konkret frågar efter är tips hur jag kan få det här att fungera på en tidsram på 1-2 veckor.
    Är det öht möjligt?

    Skulle bli väldigt glad för all hjälp!

    tack,
    Arthur

  2. #2
    rutrahs avatar
    rutrah rutrah är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    3
    "Din ansökan om - undergår granskning. Du kommer bara att se tomma annonser tills ditt konto har godkänts i sin helhet. "

    Det har varit såhär i en vecka nu. Är det vanligt?
    Senast redigerat av rutrah den 2013-05-07 klockan 12:58.

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    En vecka är lite i längsta laget. Är din sida indexerad i google överhuvudtaget?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Sidan är indexerad i Google.
    Frågan är bara om AdSense-teamet kommer godkänna den. Lite tunn webbplats lindrigt sagt.

    Annars är testet intressant för tidigare sökningar speglar annonserna som visas fast man byter intresseområde. Google utgår uppenbarligen ifrån att man fortfarande vill se reklam för det man vara intresserad av tidigare.
    Gjorde ett mindre test av det här för drygt ett år sedan, finns här.

  5. #5
    rutrahs avatar
    rutrah rutrah är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    3
    Hej Torkel & Urban.

    Problemet är helt klart det väldigt tunna innehållet, jag har svårt att fylla sidan med innehåll utan att bli upprepande som samtidigt måste uppfylla kraven av neutralitet för att inte påverka annonserna. Ett alternativ vore att skriva om wikipedia artiklar och ta bort dom delar som skulle kunna vara påverkande. Jag har även funderat på att göra det genom en blogger istället, känns som det är enklare att få dom godkända.

    Vad tror ni?

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om det skulle vara lättare med en blogg vet jag inte.
    Om syftet är att följa annonserna och deras anpassning till en besökares personliga profil så kan även en faktatext fungera.
    En del annonser anpassas till den tidigare sökprofilen, inte alla men några kommer satt göra det. Resten lär följa innehållet på sidan.

    Men om du hittar ett ämne där inga annonser finns så kan du producera en text om det.
    Lite knepigt att hitta förstås.
    Hade du haft AdSense redan kunde du på en testsida lägga in olika textförslag och se hur annonserna anpassas. Sedan lyfta över den texten till den riktiga sidan.

    Jag gjorde så för länge sedan när jag skulle testa om texterna jag skrev vara relevanta för nyckelorden. Dök annonser upp som stämda med ämnet så vara texterna ok.

  7. #7
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Som sagt är det en väldigt tunn sajt. Det är troligt at Google kommer avslå din ansökan. En lösning skulle kunna vara att skapa en välfylld sajt som enbart har som syfte att användas för ansökan till Adsense. När ansökan väl beviljats plockar du ner annonser från ansöknings-sajter och lägger upp på experiment-sajten.

    Det beror lite på hur mycket tid du har på dig. Dessutom är det en hel del extrajobb med att skapa en innehållsrik sajt som klarar ansökan.

    Ett alternativ kan vara att kontakta någon som redan har AdSense-konto och be han/henne låna ut en annonskanal till dig för ditt experiment.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Godkännande av nya medlemmar
    Av Sundream Estate i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 01:21
  2. Behöver lite hjälp med 2 Adsense frågor!
    Av JörgenD i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 15:21
  3. Länkar bloggar dylikt inriktning pengar om möjligt
    Av Tim i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 12:16
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 13:09
  5. Momsfråga googleadsense och dylikt
    Av Anders Granström i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 10:09