Resultat 1 till 4 av 4

Hjälp med Optimering!

  1. #1
    PWSSs avatar
    PWSS PWSS är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    2
    Hej jag har precis börjat jobbat på ett företag där vi driver en e-handel butik.

    Jag har ett problem , jag vill ändra title meta keywords och description etc..

    Men jag hittar inte vart jag kan ändra SEO informationen.

    På Admin kan jag bara ändra sidornas innehåll men inte ändra keywords , title , description etc och i ftp hittar jag bara php filer.

    Platformen är gammal och har en väldigt dålig Admin med lite alternativ.

    Vet någon hur eller vart jag kan ändra sökmotoroptimeringen på denna gamla platform ?

    Här är hemsidan : [modererat]

    MVH Mikael
    Senast redigerat av Urban G den 2013-05-11 klockan 19:50. Anledning: regel 1
    PWSS.se tillbehör till ALLA husdjur!

  2. #2
    Gutenisses avatar
    Gutenisse Gutenisse är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    29
    Med tanke på att alla sidor verkar ha samma nyckelord och beskrivning, så är nog den informationen hårdkodad i respektive PHP-fil, så du måste redigera den manuellt för respektive php-fil.

  3. #3
    PWSSs avatar
    PWSS PWSS är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    2
    Ok.. Jag förstår men jag är ingen php expert direkt.. Men kan du förklara lite kort hur jag ska göra ?
    MVH
    PWSS.se tillbehör till ALLA husdjur!

  4. #4
    Gutenisses avatar
    Gutenisse Gutenisse är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    29
    Det mest troliga är att du inte behöver kunna någon PHP alls eftersom det är "hårdkodat" och sålunda vanlig HTML. Med andra ord ser det precis likadant ut som när du väljer att "Visa källa" eller vad det nu heter i din webbläsare för att visa källkoden, vad gäller META-delen av sidan.

    Ladda ner php-filerna med ditt FTP-program och öppna med valfri texteditor. Leta reda på raderna som innehåller META-datan för nyckelord och beskrivning och redigera efter behov, spara och ladda upp.

    Är du osäker, ta en kopia på alla filerna innan du börjar redigera något. Då har du kvar originalfilerna, ifall du skulle råkat peta på någon rad som du inte borde petat på

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp med WP-optimering
    Av Göran Jacobson i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 17:35
  2. Hjälp med Seo Optimering
    Av muku i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 23:58
  3. Hjälp med optimering
    Av surfdude i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 23:15