Ja, är såklart en fråga som det inte finns något exakt svar på. Men undrar bara om någon har någon övergripande koll på hur det fungerar? Har byggt ett länkhjul där jag har 10 st web 2.0 profiler som grund, dessa sidor byggde jag för ca en månad sedan och de ligger på respekterade sidor som wordpress, blogger, tumblr osv.

6 av dessa sidor har hittills blivit indexerade av google men bara en av sidorna dyker upp i min google webmaster tool på sidor som länkar till mig(syns inte heller i några andra program jag kollat baklänkar med). Så hur agerar google i sånna hära fall? Kommer länkarna att bli indexerade så småningom (det är handskrivet och unikt material på bloggarna jag lagt upp, så borde inte bli straffad pga det) och finns det något man kan göra för att få det att ske snabbare?

Har byggt mycket länkar till web 2.0 sidorna (lägra kvalité på de länkarna i form av andra web 2.0 och tweets/retweets/social bookmarking) och även blåst på de länkarna lite så jag tycker att google borde ha upptäckt mina sidor vid detta laget och iallafall registrerat länkarna på de sidorna som är indexerade då de länkarna har vart med från första inlägget på sidan.