Resultat 1 till 10 av 10

TodaysWeb har köpt bloggportalen Bloggproffs

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag antar att det finns en del medlemmar på detta forum som har en blogg på bloggproffs.se.

    TodaysWeb har nu köpt portalen och tagit över driften. Läs mer här:
    http://bloggproffs.se/2013/05/29/blo...ar-bytt-agare/
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    1 Vad betalade du?

    2 På vilket sätt anser du att det är relevant för SEO-Forum?

    3 Behöver ni hjälp med SEO kvaliteten? Råkade få 2 platsen på "SEO Sökmotoroptimering" vilket rimligen är det centralaste begreppen för ämnen på detta forum. Att höja kvaliteten på bägge ställena skulle vara positivt och bra. Eller tror du att ni kan nå upp till en hög SEO kvalitet i verkligheten ändå? Dvs ranka lite bättre?

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    2) I allra högsta grad relevant för SEO-forum. Inte av den anledningen att Jim står bakom forumet utan för att hans tjänst n.nu är mycket uppskattad för de av oss som arbetar med SEO. Förutom det, så nyheter av det här slaget platsar bra i forumet rent allmänt.

    3) Om du menar frasen SEO Sökmotoroptimering så är den med tanke på sökvolymen per månad som understiger 50 stycken i princip betydelselös som ett bevis på kvalitet och kunskap inom optimering.
    Resten av dina frågor är upp till Jim om han vill svara.

    För övrigt så tycker jag att köpet av bloggproffs.se låter intressant med tanke på hur utvecklingen av n.nu går.

  4. #4
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Hej Urban gulligt att du tar dig med mina frågor till Jim!

    2 Som du säkert vet kan de flesta köpa och sälja diverse företag, anledningen till att jag frågar Jim vilken relevans han tycker det har är för att jag vill veta vilken relevans han tycker det har då det inte framgår av inlägget. Det är antagligen en ganska vanlig anledning till att man ställer frågan till personen som kommer med påståendet och behöver inte betyda något annat.

    3 Tack för din kvalitetsvärdering av svårighetsgraden kring sökfrasen "SEO Sökmotoroptimering" som svar på min frågeställning till Jim om han önskade hjälp. Har du några algoritmiska hållpunkter för att en placering på sökfrasen är "i princip betydelselös" för SEO kvaliteten som du tydligen önskar värdera, eller fantiserar du bara? Vart ligger du själv på den ecklesiastiskt betydelselösa frasen och hur högt kan du komma på den betydelselösheten? Sökningens volym behöver talar väl inte om hur lätt det är att placera sig, eller tar jag kanhända fel, min sköna?

    Anledningen till att jag frågar Jim är om relevansen av påståendet är att han om någon borde kunna förtydliga den. Det framgår inte om bolaget köpt företaget i spekulativt syfte och tänker sälja det nästa dag för att förtjäna sin en ynka penning, eller en den pompösa hacienda han måhända önskat sig av själ och hjärta en längre tid. Man måste klicka på länken för att få en utökad kunskap om förhållandet. Skulle personligen tycka att det var trevligare om man postar länkar och det framgår om deras relevans för postningen. Har i hastigheten också för mig att det finns något i reglerna om det...

    Håller med dig om att N.nu är har sina positiva sidor och har inte ifrågasatt det, just därför kan det vara intressant med ett ett tydliggörande av sinnebilden med inköpet, något som kan verka till allas fromma och måhända även till utvecklingen av en smärre lycksalighet. Eller tja, åtminstone ett litet leende.

    -Ser ut att bli fint väder idag annars...

  5. #5
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    Skulle det inte vara lite korkat att i detalj berätta alla anledningar till att man köper upp andra bolag..? Men visst, lite mer information hade varit kul att få för oss nyfikna själar
    Seo för tillverkningsindustrin genom 0371.se och GnosjoRegion.se

  6. #6
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    jovisst, att köpet var ett faktum stod klart redan för över en vecka sedan så någon nyhet är det inte direkt. därför kan det säkert vara värt att presentera något mer än den gamla torra bullen, även om inget frågat om degens framkallningsprocess

  7. #7
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Whey - Vet inte om du vet det men Jim bor nu för tiden i Bolivia och vi är ett par stycken, Urban inkluderat, som ofta svarar på frågor här.
    Vill man Jim något personligt så brukar ett PM vara att rekommendera. Priset på ett köp är väl verkligen inte något man frågar om eller svarar på i en forumtråd?

    Det är Jims forum. Om han vill ha en stor blinkande banner som täcker 80% av första sidan och säger Bloggproffs.se så får han väl ha det så. Så din fråga om relevans, som Jim dessutom svarat på innan du frågade, är redan besvarad.

    Fråga 3 förstår jag inte ens. Menar du att Jim, en av Sveriges mest erkända och rutinerade optimerare, skulle behöva din hjälp med sökmotoroptimering på grund av att du rankar 2:a på en sökfras som du verkar vara ensam om att jaga eller är det jag som läser fråga 3 fel?

  8. #8
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Jim är en invandrarkille i Bolivia och kan inte se att det har någon större relevans för att besvara de frågor man själv får på sitt egna inlägg, om inga nya naturlagar börjat gälla den senaste tiden. Skickade faktiskt mail till honom med några frågor som inte har besvarats än. Blev därför förvånad av denna tråden. Bolivia är inget U-land utan han kan säkert svara därifrån, liksom lägga in en banner stor som täcker hela skärmen, javisst. Kanske också följa regler för normal kommunikation också? Kan man inte svara på mail så kanske pm är en bättre väg vem vet. Tycker PM är lite personligt och påträngande om man inte känner varandra så bra. Jag vet att Jim är Forumägaren och han behöver antagligen ingen speciell ursäkt för att vara det, han bör nog kunna svara på frågor i de ämne han själv startar ändå. Handen på hjärtat börjar det kännas lite besvärande om man inte ens kan svara för sig i den tråd man själv startar. Hörde två röster bakom mig redan när första svaret kom - se nu skickar forumägaren fram sina hundar. Jag röt tillbaka att det nog inte alls var så..

    Visst kan man fråga om priset, när någon skriver en tråd om sitt köp. -Titta jag gjorde det, det såg du väl? Om man inte är beredd att ta emot frågor och förtydliga sitt inlägg kanske man ska låta bli. Som du ser har jag inte fått något svar tvärtom fler frågor. Köpet var offentligt åtminstone den 22 och inlägget säger inget annat än just det redan kända så fråga nummer 2 är en inbjudan till förtydligande på ett inlägg som inte tillförde mycket nytt.


    Om du inte förstår fråga 3 så varför lägger du dig då i den och ställer frågor om den? Menar du att Jim är så gudomlig att han inte behöver någon hjälp bara för att han är forumägaren, eller vad menar du att du har för relevans att bemöta mina frågor med ett ifrågasättande. Såvitt jag vet kan vi alla behöva hjälp ibland om inga nya naturlagar inträffat det senaste. Tänker mer många bäckar små. som skrevs tidigare råkade se att jag var tvåa på begreppet så det nog inte något som jag "var ensam om att jaga" men tack ändå för de orden i min mun.


    -Jag har ställt 3 frågor till Jim och ingen av dem har fått svar, behöver inte mer frågor med anledning av det. Är det så svårt ska jag självklart omvärdera relationen. Hur svårt kan det egentligen vara? Om det inte är ok av mig att ställa de 3 frågorna varför skulle det då vara ok för någon av er att ställa frågor till mig med anledning av det. Nej, men kom igen nu allvarligt, är det så lågt till tak här?

  9. #9
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    Whey, du är duktig på att engagera och reta upp folk, men menar du verkligen vad du skriver eller skriver du bara för att väcka uppmärksamhet? Jag är övertygad om att du är en lysande bloggare med uppgift att sticka ut hakan så långt att andra inte kan låta bli att reta sig på dig (och klicka på annonserna på dina bloggar). Så är det många som jobbar framgångsrikt. Dock brukar intresset försvinna med tiden så passa på så länge du kan.

    Jag delar Aronssons åsikt att man som ägare har rätt att ta sig vissa friheter.
    Seo för tillverkningsindustrin genom 0371.se och GnosjoRegion.se

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ser svaren här nu, vi har morgon här nu i Bolivia.

    1 Jag vill inte säga vad jag betalade, regleras dessutom i avtalet.
    2 Anser att det är relevant eftersom enligt det jag sa så tror jag många som är medlemmar här har en blogg där. Enligt vad jag kan se finns det många stödbloggar i SEO-syfte. Den tidigare ägaren har inte prioriterat bloggproffs.se på ett tag nu och det kan vara av intresse att veta att mitt bolag tagit över driften. Ingen stor deal utan en mindre notis.
    3. Nej, jag söker inte aktivt hjälp med SEO just nu. Men om du vill kan du hjälpa till att få upp forumet etta på SEO.

    PS: Gällande obesvarade epost. Ja, jag rätt mycket obesvarat i inkorgen just nu. Sjukdom, serverflytten av bloggproffs och rabattkampanjen av N.nu har gått före. Nu kommer jag ta tag i en del väntande kundprojekt och efter det kommer jag åter ha tid till att svara på epost.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köpt domän optimering av länkkraften
    Av DR.Hugo i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 12:58
  2. Google kan se om du har köpt länkar...
    Av LoyalWriter i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 18:26
  3. Norsk motsvarighet till bloggportalen?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 21:07
  4. Hur ser en köpt länk ut??
    Av scrdj i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 18:42
  5. Har köpt en domän som är högt placerad
    Av Alexander i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:40