Resultat 1 till 3 av 3

Hur hitta/komma på bra och ledigt domännamn med god SEO?

  1. #1
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Någon som har tips på tjänster eller andra metoder hur man gör för att hitta/komma på ett bra domännamn som är bra både för människor och robotar?

    Säg ex att jag har en webbsida som handlar om att man kan köpa musik. Bör vara bra att ha ordet "music" i domännamnet. Music.com är garanterat upptaget. Att sitta och komma på olika varianter och testa på ett ställe (där man köper domännamn) en och en är väldigt tidskrävande och svårt att komma på. Finns en del generatorer på internet som lägger till ord före eller efter. Dessa tar dock inte hänsyn till den mänskliga aspekten att orden passar ihop eller lätta att komma ihåg tillsammans, resultaten blir oftast ordet+ett slumpmässigt ut eng lexikon.

    Hur kommer ni fram till bra domännamn? Tips på tjänster som underlättar och inte bara spottar ut slumpmässiga resultat?

  2. #2
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Testa söka på sökordet via Google Keyword tool, och se på de relaterade sökningarna. Då får du ju lite förslag på liknande sökningar och kanske hittar ett riktigt bra longtailnamn (med många sökningar) som du kan använda!

  3. #3
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Hejsan,
    Du kan ladda ner ett gratis program som heter "Domain Name Analyzer V6"
    Med denna mjukvara så kan du skriva in olika nyckelord som din hemsida kommer att fokusera på och mjukvaran kommer att skapa många olika versioner av möjliga domännamn och du får även information om vilka som är tillgängliga, programmet kollar med Who is servern.
    På så vis kan du snabbare välja ut det bästa namnet för din sajt...
    Jag har använt detta program en hel del och det fungerar utmärkt ;-)
    Rebecca

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp mig att komma igång
    Av Abbarn i forum Sökordsanalys
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 01:17
  2. Hitta verktyg för att hitta rätt domän.
    Av Björn R i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 20:51
  3. Komma på bra domännamn ?
    Av Totte i forum Domänen
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 13:28
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 14:01
  5. Ordet "Gratis Ringsignaler" ledigt
    Av Trådlöst i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 14:30