Resultat 1 till 3 av 3

Snappade domäner, bra eller...?

  1. #1
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Ser att det säljs och byts en hel del länkar från snappade domäner via forumet. Och min största SEO-leverantör kommer nu gå över mer och mer till att länka från snappade domäner. Men är verkligen länkar från snappade domäner "bra"?

    Ett litet exempel på hur det skulle kunna vara:
    domänen minhäst.se har pr4 och 1000 inlänkar om hästar.
    Domänen snappas.
    Domänen sätts upp igen som en allmän wp-blogg med syfte att kunna sälja/byta länkar.
    Domänen har fortfarande pr4 och 1000 inlänkar om hästar.

    Från domänen länkas det ut med ankartexter som sms-lån, snabba bilar, karatefilmer, osv.

    Kan man anta att utlänkarna ger bra kraft till sidor om sms-lån, snabba bilar, karatefilmer, trots att inlänkarna handlar om hästar?

    Vad skall jag säga till mitt SEO-bolag som säger att de skall gå över till ett "nytt arbetssätt" och börja länka från snappade domäner. Kom gärna med synpunkter.

  2. #2
    DaveSs avatar
    DaveS DaveS är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    3
    Här gäller sunt förnuft, klart att det är en dålig strategi. Din "största SEO-leverantör" känns lite oseriös i mina ögon. Det ska vara länkar från relevanta sidor. Tänk inte så mycket på pg.

  3. #3
    Andreas Bylunds avatar
    Andreas Bylund Andreas Bylund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    32
    Snappade domäner fungerar riktigt bra och kommer förmodligen hjälpa dig en hel del i serpen. Dock, min egna personliga åsikt, så kommer dessa snappade domäner slå tillbaka mot dig förr eller senare. Då jag tror det är ganska enkelt för Google att se om en domän har blivit snappad för deras inlänkar eller ej.

    Så om jag skulle vara du så skulle jag inte acceptera länkar enbart ifrån snappade domäner, utan de snappade domänerna ska enbart utgöra några % av de totala inlänkarna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. IDN-domäner: ACE-kod eller inte i länkar?
    Av Jim Westergren i forum Domänen
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-03-03, 20:53
  2. Verktyg för nyligen snappade domäner
    Av Fredlund i forum SEO-verktyg
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 22:22
  3. En eller två domäner?
    Av trasker i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 16:15
  4. IDN-domäner bytes eller säljes
    Av Waldo i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 21:08
  5. katalog.domän.se eller fria domäner?
    Av Frost i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 19:35