Resultat 1 till 3 av 3

Subdomän med shop book.xxx.com eller books.xxx.com?

  1. #1
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Om man har en webbshop som subdomän med böcker (dvs flera) vad är då bästa namnet för subdomänet book eller books? Dvs är det book.xxx.com eller books.xxx.com?

    Enligt google adwords är det många fler som söker på book (utan s) men books passar bättre (eftersom det finns flera böcker i shoppen).

    Vad ska man välja? Vad tycker google om att man använder båda, tänker att google kanske straffar en för att man försöker spamma? Vad är bäst ur SEO?

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Om du skriver Books men vill ha sökordet book så kan du ändå använda books. Du får ju två i en, Book(s). Gäller då dock att du är kontinuerlig på självaste book i shoppen.

  3. #3
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Citat Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg
    Om du skriver Books men vill ha sökordet book så kan du ändå använda books. Du får ju två i en, Book(s). Gäller då dock att du är kontinuerlig på självaste book i shoppen.
    Tackar för ditt svar! Vet dock inte om jag förstår dig rätt. Menar du att jag ska använda Books och där med får Book på köpet?

    Hur fungerar det att använda båda för samma sida? Kommer google straffa en för duplicerat innehåll eller kan det vara till en nackdel på annat sätt?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. domän eller subdomän
    Av lenny46 i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-02-27, 19:57
  2. Subdomän eller flera domäner för Affiliate-sida?
    Av xtreme i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 08:48
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 11:24
  4. Tips innan du köper en seo E-book
    Av magbob i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 11:32
  5. Lägga blogg på undersida eller subdomän?
    Av erison i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 00:48