Resultat 1 till 2 av 2

Kommentarer på eller av på youtube för länk till affilite-sida?

  1. #1
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Många rekommenderar att man skapar en youtube-video med recension eller något och sedan länkar i beskrivningen till ens affiliatesida. Ska man då ha kommentarer av eller på? Risken är att det kommer kommentarer som "du vill bara sprida din länk" eller andra onödiga kommentarer. Att sitta och administrera detta kan bli väldigt tidskrävande om man man många filmer. Kan kommentarer ge en boost?

    När man skriver länken ska man då länka till ens egen sida där man sedan har affilitelänken eller skriva affilitelänken direkt? Ex om jag har en sida med en amazon-produkt. Ska man då länka till sin egen sida där man skriver om produkten och där det finns en länk att köpa den på amazon eller ska man posta sin affilite-länk som leder direkt till amazon?

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Om du skulle få massor av kommentarer att du spamar så lär de inte heller klicka på länkarna. Målet bör vara att göra enbra video som folk gillar och vill kommentera. Då kommer du också generera fler klick.

    Sedan kan man generellt utgå från att 99% av alla internetanvändare inte vet vad affiliate är för något. Undantag finns naturligtvis i vissa branscher, viss skillnad om filmen handlar om blomkrukor eller webhotell...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-30, 14:27
  2. Köpa LÄNK eller ARTIKEL från Din sida
    Av tt_ i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 16:28
  3. Är detta en länk till min sida?
    Av LaoWang i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 12:08
  4. Länk från engelsk sida till svensk sida
    Av Totte i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 09:05
  5. Få länk från YouTube
    Av Magnus-SEO i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 13:41