Resultat 1 till 2 av 2

städa eller ta bort äldre nyheter?

  1. #1
    aolssons avatar
    aolsson aolsson är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Har en (affilite) WP sida sedan två år.
    I början när jag skrev nyheter så hade jag inte så mycket koll. Sidorna var tunna och hade ofta återkommande text (i botten) då jag använda mig av templates samt att länktexterna var rent av dåliga.
    Känns som om dessa äldre nyheter drar ner mig något, har legat på första sidan med vissa sökord under lång tid men har nu problem med dessa sökord, inte katastrof men heller inte bra.

    Jag hjälper andra nystartade (6 månader) bloggar som inte gör de misstag jag gjort tidigare och resultatet är bättre än hos mig.
    Frågan är .. är det värt att ta bort möjlig duplicate i inläggen och snygga till länktexterna..
    ..eller med tanke på att de har 2 år i ryggen och är relativt tunna sidor bättre att bara ta bort dem? Pratar alltså om dagliga nyhetsinlägg.

    Så kort sagt.. städa eller ta bort?

  2. #2
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Jag är mycket tveksamt till att ditt gamla innehåll skulle dra ner dig. Tunt innehåll/sidor med lite text behöver nödvändigtvis inte vara dåligt. Jag har/har haft flera sidor som haft 200-300 ord per artikel som rankar i toppen medan konkurrenter med betydligt mer köttigt innehåll (mycket text) har legat under mig. Varför? Dels för att mina texter är bra skrivna och informativa, men det är endast en liten anledning till det hela. Den största anledningen till varför det är på det sättet är för att jag kontinuerligt skaffat länkar - dvs gjort sidan lite populär och aktiv.

    Så istället för att städa bort gammalt innehåll skulle jag istället fokusera på att skaffa nya länkar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-04, 14:31
  2. Städa länkar på Google
    Av bodaniel i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 06:34
  3. Äldre kataloglista
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 556
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 19:11
  4. Städa serpen
    Av Bosse i forum Google
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 22:56
  5. Wordpress-teman | Ge bort eller sälj till dina besökare
    Av Andreas Bard i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 16:26