Resultat 1 till 2 av 2

Spännande tjänst för e-butiker

  1. #1
    poneks01s avatar
    poneks01 poneks01 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2010
    Inlägg
    39
    Hej!

    Jag och ett par kompisar håller på att utveckla en liten tjänst till Er som har en eller flera e-butiker. Tanken är att man ska kunna följa sina konkurrenters prissättning, sortiment och lagerstatus.

    www.rivalfakta.se

    Vi skulle verkligen uppskatta feedback och åsikter.

    Tack på förhand!

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Kul ide!

    Lite funderingar:

    Angående "lagerstatus" - inget jag skulle bry mig speciellt mycket om. Det lagerstatus som anges på diverse sidor stämmer sällan med verkligheten. Det finnsmånga anledningar till det. Vissa skriver medvetet ut ett relativt lågt saldo för att man skall känna sig tvingad att agera snabbare.

    Vissa kör med lagermodellen att de de köper in en ny låda med artiklar när de öppnar den senaste på hyllan. Saldot man ser i butiken är saldot i den öppna lådan, inte hur många artiklar man har i oöppnade lådor på en lastpall så att säga.

    Sedan kör vissa med dropshipping, helt eller delvis. Vid exempelvis kampanjer kan man låta leverantörer skicka direkt etc etc.

    Som sagt, med tanke på hur många faktorer som påverkar lagersaldo är det ingen siffra jag skulle bry mig om att tolka utan att ha samtliga kort på bordet...


    Sedan satsar den seriöse entreprenören på att ligga steget före, inte efterapa konukurrenten så fort denne ändrar något, vilket ni också påpekar. Men ser inte riktigt hur man skall kunna ligga steget före på så vis?!

    Ska i alla fall bli intressant att se hur populär er tjänst blir.
    Senast redigerat av torkel den 2013-07-10 klockan 15:46.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 17:55
  2. Hjälp med SEO länkning samt andra lösningar till en spännande webbshop
    Av Drummy i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 00:37
  3. Ehandels butiker
    Av johant i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 07:49
  4. Lämpliga E-butiker att SEO
    Av Bmwpower i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 23:54
  5. Detta är ju sååå spännande
    Av seattlegrunge i forum Introduktion
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:09