Resultat 1 till 7 av 7

När skall man ge upp en hemsida?

  1. #1
    Kalamaths avatar
    Kalamath Kalamath är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    4
    Hej!

    Jag är ganska ny när det gäller att vara affiliate och jag började göra en teknik-inriktad hemsida och i början gick det bra med rankingen i google, sidan var på plats 8-11 sådär på tre-fyra stycken nyckelord. Sen så föll sidan till 100+ och jag tror det var för att jag ändrade på första sidan, från att ha alla post där (så som wordpress gör när man inte ställt in en statisk första sida) till att bara ha en statisk första sida. Jag har gjort om första sidan sen dess med bra nyckelord som min sida rankade på förut, men den ligger fortfarande 70-100+ på google på dom nyckelord som förut rankade 8-11. Och den har gjort det mer än en månad nu.
    Jag har fixat lite inlänkar och så men det har inte gett någon effekt.

    Skulle ni gett upp denna hemsidan nu och lagt er energi på en annan?

    Tacksam för råd,
    Fredrik

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Hade det bara berott på att du ändrat första sidan hade den kommit upp igen när du ändrade tillbaks.

    Skicka länken via PM så kan jag ta en snabtitt vad som kan vara poblemet...

  3. #3
    erminrajics avatar
    erminrajic erminrajic är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    27
    Aldrig! Winners never give up=) Man fixar inte "lite" länkar och förväntar sig effekt man jobbar med en sajt tills den blir en utav dom bästa både med innehåll och med inlänkar så lyckas man. Om du älskar teknik och tycker det är kul att skriva om det skulle jag rekommendera att du fortsätter. Om den var på pos 8 till 11 och är på 100 nu så kan första målet vara att komma tillbaka till samma plats!

  4. #4
    Danielss avatar
    Daniels Daniels är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Skulle inte gett upp förutsatt att jag fortfarande har ett intresse för ämnet och kommer att vilja jobba med sidan.

  5. #5
    Rhubarbs avatar
    Rhubarb Rhubarb är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    22
    Ge aldrig upp. Välj sökord med många sökningar och låg konkurrens och skriv artiklar på minst 500 ord och ha med en klickbar bild.
    Skaffa inlänkar. Lägg 300*250 banner eller 728*90 banner på sidan. allt-fraktfritt banners från AdRecords (ger mest April-Oktober) bör betala minst domänkostnad och hosting så du kan sätta upp flera sajter utan att förlora pengar, någon går rimligtvis bra.

    Köp .se eller .nu domäner när det kostar 10 kr, länka in till dina moneysajter. Banners på dessa med. Betalar bannerna kostnaden eller huvudsajten tjänar pengar så förnya. Annars droppa länkdomänerna när det är dags att förnya.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst kan man ge upp om det verkar vara omöjligt att nå dit man vill. För trots allt behöver man ta med i beräkningen vad kan jag få för utdelning på mitt insatta arbete om jag lyckas. Lägga ned tusentalskronor och 100tals-timmar för att tjäna några tusenlappar i månaden är knappast en vettig investering.

    Nu bortser vi ifrån att inlägget är från juli 2013 och medlemmen inte har loggat in här i forumet sedan den 27/7-2013.
    Så uppenbarligen har trådskaparen gjort ett beslut.

  7. #7
    Rhubarbs avatar
    Rhubarb Rhubarb är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    22
    Tycker också det är värt att posta här, det kan hjälpa de som börjar som affiliates nu.

    Ge upp projekt, absolut. Allt går inte med vinst.

    Men att ge upp att tjäna pengar som affiliate skall man bara göra om man hittar något som ger ännu mer. Egen butik t.ex.. Som också är svårt till jättesvårt - men man har kunderna kvar och "lifetime value of a customer".

    Tjänar man inte pengar är det fel program eller fel metod.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. När skall en seo-expert in i ett webbplatsbygge?
    Av Tony Bolero i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 17:21
  2. Hur många sökord skall jag ha?
    Av nestak i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 17:12
  3. Vad skall vi tänka på vid uppstarten av ny webshop?
    Av Madeleine i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 11:10
  4. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 23:07
  5. Skall man ge Rykte för köp av länkar osv
    Av the-million-dollar-man i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 21:38