Resultat 1 till 5 av 5

nyckelord först eller sist i rubrik? - skillnad/lösning?

  1. #1
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Jag har en WP-sajt med antal bloginlägg som rankar hyffsat, dvs på förstasidan, men inte top 3.

    Gemensamt för dessa är att nyckelordet de rankar på står sist i rubriken. (de skrevs innan jag visste bättre...)

    Kommer jag se någon väsentlig förbättring i ranking om jag skriver om rubriken? Har listat ut att jag i så fall ska göra 301 redirects... (inläggen har ett par inlänkar)

    Exempel:

    1. Den ultimata guiden om SEO
    2. SEO | den ultimata guiden

    (nyckelordet är alltså "SEO")


    Hur kommer det påverka rankingen initialt? Ser sökmotorerna det som ett helt "nytt" inlägg som ska indexeras? Kommer jag behålla ungefär samma ranking, eller "börjar jag om några sidor ner i serpen" så att säga? Risk för duplicate content etc?

    /Tacksam för lite förklaringar här...

  2. #2
    barthans avatar
    barthan barthan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malta
    Inlägg
    84
    Nyckelordet skall helst stå först. Om det blir någon förändring vet du inte förrän du har ändrat det.
    Länkar? Kör bl.a Svenskbetting.com.

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Tack,

    Och hur står det till med följande: "Ser sökmotorerna det som ett helt "nytt" inlägg som ska indexeras? Kommer jag behålla ungefär samma ranking, eller "börjar jag om några sidor ner i serpen" så att säga? Risk för duplicate content etc?"

  4. #4
    Magnus Hs avatar
    Magnus H Magnus H är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    24
    Varför ska du göra en 301:a? Skulle du inte ändra på rubriken? Och hur har du det med titeln? Den kanske också ska ses över då du ändå är inne och rotar i inläggen.

    Om du redigerar inlägget så är det ingen risk för duplicate content.
    Jag arbetar med Flugfiske

  5. #5
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Det ska egentligen inte vara något problem att ändra titel på ett inlägg. Jag är dock paranoid av mig och ändrar även i innehållet. Det finns alltid något man kan förbättra/skriva om eller kanske t.o.m. lägga till i sin befintliga artikel. På så sätt ändrar man mer än bara titeln och det känns inte lika "skyldigt".

    Jag skulle inte lägga upp den nya versionen på en ny URL om där inte fanns någon bra anledning till detta. Vid 301 hänvisningar så förs inte allt värde med från den befintliga sidan. En liten del tappas på vägen.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 12:03
  2. Optimering av affiliatesidor. Skillnad eller?
    Av Urban G i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 17:15
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 12:51
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 14:16
  5. h1 eller h2 rubrik?
    Av wiggin i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 14:47