Resultat 1 till 13 av 13

Sökresultaten i Yahoo är mycket bättre

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Mycket bättre rent av. En stor kvalitetsförbättring ser ut att ha skett. De sökresultat som jag kontrollerat är tydligt bättre än Googles. Medan Google har en ständigt ökande andel spamsidor i sitt index ser Yahoo mycket rent ut nu.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Passa på att sök nu när du kan vara först att söka på ett sökord.

    Får du felmeddelande har ingen annan sökt på ordet efter uppdateringen har en person som arbetar på ett Yahoo företag spekulerat om i respons på en åsikt jag framförde till dem avseende deras integration mot Yahoo Vänta några sekunder och sök igen. Du blir nu först i världen med att se SERP:en.

    Jag funderar på att ge Yahoo ett ensidigt stöd från våra engelska och svenska sidor men jag ska följa upp hur deras resultat utvecklas den närmaste månaden först. Vi är ganska många som tänker på det sättet och det känns som man har väntat på att de ska rycka upp sökresultaten.

    Yahoo ger oss små publicister användbara tjänster och verktyg som vi har nytta av. Vad har Googles någonsin gjort för oss?

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Google har, förutom många bra tjänster, gett oss miljontals besökare.

    Dom är nog så värda!

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ja det är ju grejen med Google. Att de ger besökare.

    Men grejen är att det egentligen inte är Google som ger läsare utan att läsarna väljer att använda Google för att hitta saker att läsa. Det är värt att tänka på.

  5. #5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Jag använder enbart Yahoo i 4é hand när jag letar information om något som jag är intresserad av. Jag använder alltid Google först sen MSN sen Eniro el andra sökmotorer som visar samband mellan sökord och sist Yahoo.

    Yahoo rankar verkligen sidor väldigt konstigt och åldern på sidan verkar ha lite för stor betydelse, kolla här så ser ni ett exempel på konstiga sökresultat.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tycker att Yahoo tar mindre hänsyn till ålder än Google. Vi rankar bra på Yahoo utan att ha en gammal domän. På Google måste allt som vi inte redan gjort åldras innan det rankar.

    Jag tror det är som Yahoo säger själva. De vill ha publister i sin sökresultaten och försöker filtrera bort det mesta annat.

  7. #7
    JonasHs avatar
    JonasH JonasH är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    20
    Jag hänger inte riktigt med på vad du menar, varför är det värt att tänka på? Du säger ju själv att läsarna väljer google.


    "Ja det är ju grejen med Google. Att de ger besökare. Men grejen är att det egentligen inte är Google som ger läsare utan att läsarna väljer att använda Google för att hitta saker att läsa. Det är värt att tänka på."

    Eftersom att ca 75-80% utav alla som söker efter någonting går till google först, och att googla tom blivit ett utryck som används väldigt flitigt ÄR google just nu den sökmotorn som har flest sökare och flest "användare". Och vad man får för resultat är ju beroende på hur man söker, jag tycker inte att google har speciellt mycket spam i sin serp om man gör en relevant sökning. Vilket dom flesta sökare idag gör, man söker ju i fraser från 2-3 ord.

  8. #8
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Håller med Hans. Kommer från och med nu bara söka på yahoo (om jag inte måste använda google för jobbet) och kalla det att Yahooa.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  9. #9
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Tycker också att google tar helt för stor hänsyn till åldern. Tråkigt.

  10. #10
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag tycker fortfarande att Google är helt överlägset mest relevant sökmotor. Bäst resultat, bäst ppc-annonser och bäst på alla sätt och vis.

    Däremot kan det vara svårare att ranka bra i Google än Yahoo och Live. Fast det märker jag själv inte av, rankar nästan alltid bättre i Google än Yahoo och Live.

  11. #11
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tycker också att Google ger de bästa sökresultaten. De hade stora problem tidigare och resultaten försämrades snabbt på Google.se av någon anledning.

    Under ganska lång tid i slutet av 2006 gjorde de något och vi hade lång dansandet. Efter det tycker jag Google.se sökresultat är mycket tydligt bättre än både Yahoo och Live!. Och då hade de ändå inte börjat ranka bort uppsamlingssidorna hos ICA Kuriren och små tidningarna.

  12. #12
    egetforums avatar
    egetforum egetforum är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    1
    Jag tycker yahoo är sämre än dålig. Söker du på gratis forum får du inte ens upp min sajt, www. egetforum.se som har toppat sökningen på google under 1 års tid.
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2007-10-04 klockan 12:02. Anledning: Orelevant länkning

  13. #13
    webdocs avatar
    webdoc webdoc är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    64
    Google premierar primärt sidor med kvalitativt content, inte gamla sidor.
    Givetvis spelar åldern en stor roll, men den erfarenhet jag har haft med ett 40-tal av de nya webbplatser vi gjort, så är den bara god.
    Optimeringen fungerar alldeles lysande, bättre än förväntat faktiskt!

    Googles affärside är inte ålder, utan relevans. Jag tycker de sköter det väldigt bra.

    Men men, vi alla upplever google, yahoo och msn olika tror jag.
    www.121.nu - sök företag

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Yahoo marknadsandelar
    Av Maccke i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 09:27
  2. Optimerad för Yahoo?
    Av Anton Johansson i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:26
  3. Hur mycket ger katalog submiteringar?
    Av latehorn i forum Länkbygge
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 16:38
  4. Vad har hänt med Yahoo eller min sajt?
    Av nfinland i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 09:09
  5. Supererbjudande för Yahoo Directory
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 23:04