Resultat 1 till 6 av 6

StumbleUpon

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Strax efter Digg.com har jag sett att StumbleUpon har varit mest effektiv.

    StumbleUpon (SU) har gett mig ett antal tusen besökare till min blogg och jag får besökare därifrån hela tiden.

    Hur fungerar SU?

    Man laddar upp en plugin toolbar till Firefox som gör att man kan rösta upp eller ner sidor. Man kan även klicka och besöka en slumpmässig sida inom ett visst ämne (till exempel SEO).

    De största skilladerna mellan digg och SU
    • Med digg brukar det vara så att man lyckas eller inte lyckas. Om man inte lyckas får man knappt några besökare och om man lyckas får man massor. Med SU är det tvärtom, man får alltid i alla fall lite besökare.
    • SU ger besökare över tid medan digg ger alla besökare på en gång.
    • Besökare från SU är mindre benägna att länka naturligt än de som kommer från digg.
    Så regga är där nu och börja använda det. När jag är trött på kvällen innan jag lägger mig brukar jag ibland klicka runt och se vilka sidor SU ger mig istället för att se på TV och man kommer över många bra sidor. Ni är även välkommen att lägga till mig som vän där.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nu har jag blivit medlem! Tog ett tag att förstå sig på allting men nu så! Lägg gärna till mig som vän också, http://agaton.stumbleupon.com/ . Väldigt förvånande att man hittade ett par riktigt bra sajter det första man gjorde.. Det här kommer jag nog använda en del!

    Du får förklara lite mer ingående sedan hur det fungerar m.m.

    En annan fråga, toolbaren är ju sjukt jobbig. Stänger av den när du inte använder den? (Det lär jag göra!)

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Hur kan man starta en grupp? Tänkte starta en Finland grupp!

  4. #4
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Man startar en grupp genom att bli sponsor (20 dollar via PayPal) och sedan kan man föreslå nya grupper.

    P.S. Nu får man denna add-on också till IE.

  5. #5
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Har varit där förut, men det ser lite meckigt ut att vänja sig vid. Ska ge det en ny chans, och se vilka effekter det kan ge. http://jansandahl.stumbleupon.com/

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Håller på och mixtrar lite med Stumbleupon.. Är det helt slumpvis vilka sidor som kommer upp när klickar på "Stumble!", eller finns det något "poängssystem" eller vad som helst?

    Många besökare/inlänkar?

    Verkar finnas många roliga sidor att hitta i alla fall :P

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)