Resultat 1 till 3 av 3

Att tanka p[ n'r man k;per gammalt dom'nnamn med PR & inl'nkar?

  1. #1
    Nahojs avatar
    Nahoj Nahoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    SEA
    Inlägg
    24
    Hej!

    Hittade ett antal PR domäner som ser vettig ut och har relativt bra med inlänkar, tänkte använda de fär att länka en affiliate-sida.
    Åtminstone en av dem har använts av spammare (syns nedan) men jag vet inte om det egenligen spelar så stor roll annat att den möjligen kan tappa sin PR4..(?)

    Vad ska man tänka på när man köper dylika domäner?

    Majestic



    Ahrefs



    Edit: Attans, kan inte ändra ämnet.
    Senast redigerat av Nahoj den 2013-08-05 klockan 17:29. Anledning: Fixat topic
    -

  2. #2
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Jag tror att PR värdet kommer att sjunka snabbt eller nollas och att domänen förmodligen är "sjuk" och kan ge dig problem. Det är lite för "bra" siffror. Tillväxten ser dock härligt entusiastisk ut

    I ett manuellt urval hade jag undvikit den om den kostar mer än 500:-. Men det handlar mest om hur mycket tid du har till värdering. Jag köper oftast några hundra domäner på en gång och då är det inte för många sekunder per domän.

    Nu vet jag inte hur exklusiv din nisch är, men en variant är att snappa ett antal softare domäner med god relevans för scrapeback och/eller nytt innehåll eller 301.

    mvh Anders

  3. #3
    Nahojs avatar
    Nahoj Nahoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    SEA
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av Anders Tibbling Visa inlägg
    I ett manuellt urval hade jag undvikit den om den kostar mer än 500:-. Men det handlar mest om hur mycket tid du har till värdering. Jag köper oftast några hundra domäner på en gång och då är det inte för många sekunder per domän.

    Nu vet jag inte hur exklusiv din nisch är, men en variant är att snappa ett antal softare domäner med god relevans för scrapeback och/eller nytt innehåll eller 301.
    Den är släppt, dvs. kostar ca. $10. Hade det vart auktion eller liknande hade jag inte funderat på att köpa den

    Tänkte bygga lite innehåll på den sen länka direkt till min money site.
    -

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-12-11, 21:11
  2. vad bör man tänka på?
    Av snoddas i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 23:52
  3. 14 år gammalt domännamn
    Av Gabriel K i forum Domänen
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 12:32
  4. Hur tänka med nya sidor?
    Av robbanf i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 20:59