Resultat 1 till 3 av 3

Ankartexter

  1. #1
    HLRHJALPENs avatar
    HLRHJALPEN HLRHJALPEN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    30
    För att få en jämnare fördelning av ankartexter undrar jag om jag kan skapa flera länkar från samma domän? Jag antar att detta är bättre än att ha en hög andel av en exakt ankartext även om google kan se att många ankartexter kommer från samma domän?

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Varför vill du ha en jämnare fördelning av ankartexter? Jag förmodar att ditt svar på den frågan blir något SEO relaterat.
    Då är det alltid bättre att skaffa nya länkar från nya domäner med varierande ankartexter.

    Mitt tips är att du skriver ner vilka länkar du behöver, och med vilka ankare. Sen skaffar du de länkarna så att din länkprofil ser ut så som du vill ha den. Om du inte kan skaffa länkarna själv så anlitar du någon som fixar det åt dig. Börja inte spamma med länkar från samma domän till samma domän, det är svårt att veta hur Google bedömer det och det är ytterst tveksamt om det kommer att hjälpa din sida.

  3. #3
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Niklas har god koll men jag har lite synpunpunkter som förhoppningsvis är kompletterande.

    Ni har rätt tung fokus på "hjärtstartare" så jag skulle rekommendera mjukare länktexter med HLR och Defilibrator osv.
    Har själv minst 15 olika domäner med innehåll riktat mot HLR. Personligen tycker jag att ni prövar lyckan lite väl hårt, men det är bara min åsikt. Länkprofilen ser lite SEOig ut och det kan vara bra att mjuka upp den om ni jobbar långsiktigt.

    Mvh Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ankartexter
    Av Johnz i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 23:43
  2. 30+ filtret för ankartexter
    Av Per Renemark i forum Länkbygge
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 18:57