Resultat 1 till 5 av 5

Sidan helt "tappad" på google

  1. #1
    johan.wahllins avatar
    johan.wahllin johan.wahllin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    1
    Har ett lite annorlunda problem och skulle behöva bli pekad i rätt riktning. När jag uppdaterade min sida (domän "a.com") så missade jag helt att ta med alla meta/seo taggar och tog således bort dessa, så var det i c:a en månad. I kombination med detta så pekar jag om ett domän (domän "b.com") till min domän "a.com".

    Problemet som jag nu lagt märke till är att på google dyker min sida (som ska vara "a.com") upp som:

    "namn på sidan"
    www.b.com
    Phasellus molestie magna non est bibendum non venenatis nisl tempor. Suspendisse dictum.


    Altså syns fel domän, hur rättar jag till detta? då domän "b.com" inte har något som helst med min sida att göra och inte ska synas.

    evigt tacksam för all hjälp

    Vänligen
    Johan

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det beror lite på.

    Först, on b.com inte har något med a.com att göra, varför har du då pekat om den dit?

    Om det nu finns en vettig anledning, kontrollera att det är en 301 Redirect och inget annat. Se också till att sätta ordentliga titlar på a.com, så bör det lösa sig.

  3. #3
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    En nybörjar fråga här. Om jag har pekat en sida med 301 ska inte sidan som pekar dyka upp på google?

    Har pekat en sida till en annan. Sidan jag pekade fanns inte med på google då pekningen sattes in men den hade väldigt många inkommande länkar. Båda sidorna vill ranka på samma ord.

    Sidan jag pekar med en 301 har fått samma titel. Det är alltså inte en perfekt 301 pekning?

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej Snulle.

    Sorry, men ditt inlägg är väldigt rörigt, jag hänger inte riktigt med.

    I en kedja som ser ut så här:
    Länkar -> Sida A -> Redirect till Sida B,
    så bör Sida B vara den som syns i Google, men inte Sida A.

    Exakt vilken titel du sätter spelar inte så stor roll för indexeringen, i det läget är det viktigare att både länkarna och sidan som är redirectad är relevanta för målsidan.

  5. #5
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Hej Snulle.

    Sorry, men ditt inlägg är väldigt rörigt, jag hänger inte riktigt med.

    I en kedja som ser ut så här:
    Länkar -> Sida A -> Redirect till Sida B,
    så bör Sida B vara den som syns i Google, men inte Sida A.

    Exakt vilken titel du sätter spelar inte så stor roll för indexeringen, i det läget är det viktigare att både länkarna och sidan som är redirectad är relevanta för målsidan.
    Du verkade ändå ha förstått för jag fattar vad du menar :P

    Min sida A som jag peka till B var ej med på google. Efter ett tag såg jag min sida A på google med samma "titel" så då har alltså min leverantör inte klarat av att peka den med 301?

    Varför inte A var med på google var för att jag satt den inaktiv i kanske 4 månader. All wordpresstext på bloggen hade mitt webhotell även raderat för att den legat inaktiv eller vad jag ska kalla det för länge och dom meddela mig aldrig det. så vad gör man? Jag blir sur men skitsamma. Vet att den hade många länkar till sig och mycket samma ankartext så därför blev den straffad.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. google "floden" , "ordbörs"
    Av TonyLi i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 12:04
  2. "översätt den här sidan" i Google
    Av anders79 i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 22:19
  3. "Sidan använder frames" Hur får jag bort det?
    Av emeliesjodahl i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 16:30
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  5. Senaste "Social Network" Web 2.0 sidan
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 12:25