Resultat 1 till 2 av 2

Nybörjar frågor angående SEO

  1. #1
    Sharpzs avatar
    Sharpz Sharpz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    5
    Hejsan alla glada!

    Sitter här och försöker seo optimera min butik lite och stött på lite funderingar.

    Vad jag förstått så ska man inte upprepa titeln flera gånger när man sökmotorsoptimerar men kan man upprepa beskrivningen? Alltså säg att jag ska optimera mina produkter på min hemsida, titeln blir namnet på varje produkt och beskrivningen blir något i denna stilen, exempel:

    Produkt nr1:

    Titel: AJAX tvättmedel
    Beskrivning: Vi säljer Ajax tvättmedel samt många fler tvätt och städ produkter till ett lågt pris.

    produkt nr2

    Titel: Libero blöja
    Beskriving: Familjebra säljer Libero blöjor till ett bra pris, kom och titta vi har flera sorter

    Nu kanske ni förstår bättre hur jag menar. Alltså kommer alla mina titlar vara unika (namnet på varje produkt blir titeln) medans beskrivningen kan vara något liknande, jag tänker alltid ha produktens namn i beskrivningen och någon säljande text som exempel ovan.

    Om jag har ca 250 produkter så känns det som att några av beskrivningarna kan bli "för lika" Hur reagerar google på det? Dom kommer ju absolut inte vara identiska men några ord kommer att upprepas som " vi säljer" " stort sortiment" " låga priser" mm, dessa ord kommer upprepas.

    Så vad räknas som upprepning? En identisk text eller flera ord som används flera gånger? Jag vill bara inte ha minuspoäng hos google.

    Det jag undrar då. Kan man optimera på detta vis eller är det bara dåligt? Hur tänker ni kring beskrivningen?

    Väldigt tacksam för svar!

    Ha det bra alla och njut av helgen!

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Titeln är viktig ur Googles synpunkt, så den ska vara unik och optimerad.
    Beskrivningen är viktig ur dina potentiella besökares synpunkt, så den är minst lika viktig och bör behandlas liknande.

    Du behöver inte vara orolig för duplicate content hos Google om det rör sig om små delar utav din beskrivning som upprepas, det är ingen fara. Däremot bör du verkligen anstränga dig för att få dom att se så attraktiva ut för potentiella förstagångsbesökare.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 19:03
  2. lite frågor angående SEM
    Av canegy i forum Google AdWords
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 09:23
  3. Några frågor angående inlänkar!
    Av johanc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 18:54
  4. Frågor angående inläkning etc
    Av mng0 i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 11:12
  5. Nybörjar frågor, var barmhärtiga :)
    Av Alfons74 i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 15:51