Resultat 1 till 8 av 8

HJÄLP!! Borta från google!

  1. #1
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Hej!

    Har suttit och läst lite SEO på sistone. Har skrivit bra innehåll på hemsidan under en längre period, och därefter börjat med lite inlänkar.

    Vissa dagar har jag länkat sidan till kanske 5-6 ställen, och andra ner på 2-3. Vissa dagar har jag inte gjort något alls. Har jobbat med detta i cirka 1 vecka nu.

    När jag kom hem idag, och skulle kolla i appen "SEO ranking" ser jag att min hemsida åkt ner från plats 1 till plats 6 på en sökning på domännamnet.

    När jag sedan ska söka på datorn så kommer inte startsidan upp alls, utan enbart något inlägg från bloggen som finns på hemsidan.

    Söker man däremot på "LED skåpbelysning" så finns jag kvar på plats 6. Men hur är det möjligt att sökningen här har försvunnit? Och när jag söker på "site:sveled.se" så kommer det bara upp massa 404 sidor.

    Om jag går in och kollar i webbmaster tools, så är de inga varningar, inga meddelanden eller inga manuella ändringar. Vad ska jag göra och vad har hänt??

    Sidan är Sveled.se

  2. #2
    SEOMORGANs avatar
    SEOMORGAN SEOMORGAN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    9
    Hej,
    Det låter som den traditionella Googlehickan! Alla sajter som börjar få inlänkar på sig hoppar upp och ner i serpen, särskilt om sajten är ny. Jag tror inte du ska vara orolig, fortsätt med din SEO som du gjort hitills och följ utvecklingen noga!

    Citat Ursprungligen postat av petterssoneric Visa inlägg
    Hej!

    Har suttit och läst lite SEO på sistone. Har skrivit bra innehåll på hemsidan under en längre period, och därefter börjat med lite inlänkar.

    Vissa dagar har jag länkat sidan till kanske 5-6 ställen, och andra ner på 2-3. Vissa dagar har jag inte gjort något alls. Har jobbat med detta i cirka 1 vecka nu.

    När jag kom hem idag, och skulle kolla i appen "SEO ranking" ser jag att min hemsida åkt ner från plats 1 till plats 6 på en sökning på domännamnet.

    När jag sedan ska söka på datorn så kommer inte startsidan upp alls, utan enbart något inlägg från bloggen som finns på hemsidan.

    Söker man däremot på "LED skåpbelysning" så finns jag kvar på plats 6. Men hur är det möjligt att sökningen här har försvunnit? Och när jag söker på "site:sveled.se" så kommer det bara upp massa 404 sidor.

    Om jag går in och kollar i webbmaster tools, så är de inga varningar, inga meddelanden eller inga manuella ändringar. Vad ska jag göra och vad har hänt??

    Sidan är Sveled.se

  3. #3
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av SEOMORGAN Visa inlägg
    Hej,
    Det låter som den traditionella Googlehickan! Alla sajter som börjar få inlänkar på sig hoppar upp och ner i serpen, särskilt om sajten är ny. Jag tror inte du ska vara orolig, fortsätt med din SEO som du gjort hitills och följ utvecklingen noga!
    Hej!

    Okej, jag förstår. Så även om min hemsida inte ens syns när jag söker på "www.sveled.se" så är det ingen fara? Sidan har varit igång sen i maj, men jag har bara jobbat med inlänkar i cirka 1 vecka.

    Men det känns skumt om jag skulle kunna få filter eller likande pågrund av detta? Eftersom att lägga till 6-7 länkar på en dag borde inte va problem, när endel köper 100-tals?

  4. #4
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Fel av mig, den syns när jag söker på "www.sveled.se", men inte när jag söker på "sveled".

  5. #5
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Om jag kollar min robot.txt, så står det:

    User-agent: *
    Disallow: /admin/*
    Sitemap: /sitemap.html

    Läste att man kunde ta bort "dis", ska jag göra något eller bara fortsätta som jag gjort? Har ju panik här hemma när jag inte syns på sökning av namnet

  6. #6
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Lägg dit en länk lite då och då med varierande ankartexter och inte flera i veckan.

    Köper man 100 tal länkar dröjer det inte länge innan sidan är straffad. Det vissa sysslar med är bluff så köp aldrig!

  7. #7
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag hittar dig på de sökningar du nämner ovan så det var nog bara något tillfälligt. Om problemen kvarstår får du gärna skicka ett PM till mig med mer information så ska jag hjälpa dig.

  8. #8
    petterssonerics avatar
    petterssoneric petterssoneric är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Jag hittar dig på de sökningar du nämner ovan så det var nog bara något tillfälligt. Om problemen kvarstår får du gärna skicka ett PM till mig med mer information så ska jag hjälpa dig.
    Tror bara att det var tillfälligt, tack endå!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Site borta från Bing
    Av Kimpo i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 03:29
  2. 6 nya expressenbloggar borta från google?
    Av Erik Bergman i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 16:34
  3. all optimering bortkastad? borta från google
    Av Nordan i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 18:46
  4. Håll er borta från länkbyten?
    Av Christer Erenlöf i forum Länkbygge
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 16:36
  5. domänen är borta från google, svartlistad?
    Av Alexander i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 13:59